آزاد اندیشی راز اقتدار امت اسلامی است

[ad_1]

ایسنا/ قم یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه ایمانی برای رسیدن به آزاداندیشی باید از قید و بند اموال مادی رها شود زیرا آزاد اندیشی رمز اقتدار یک ملت است و می تواند انقلاب کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در ادامه سلسله نکات تفسیری آئین ختم قرآن کریم در حرم بانوی کرامت با اشاره به جزء بیست و دوم آیات با موضوع الف. امت قوی فرمودند: آزاد اندیشی یکی از عوامل حجیت است تحقق آزاد اندیشی به معنای واقعی یک پیش نیاز ضروری است که در آیه 46 سوره سبأ که معاد به سوی خداوند است به آن اشاره شده است.

وی افزود: قیام برای خدا این است که انسان خود را از مجادله و مادیات جدا کند و از اطراف خود برخیزد و قیام کند و سپس آزاداندیشی را سرمشق خود بگذارد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: خداوند در این آیه به پیامبر خدا دستور می دهد که حقیقتی کامل به نام قیامت به سوی خدا را به مردم ابلاغ کند و سپس آزاداندیشی را اصلاح کند.

قابل قبول نیست که پرونده سرمایه‌گذاری روی میز مدیران معطل باشد
خواندن

این نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: قیام برای خدا یعنی قیام و قیام برای خدا و فاصله گرفتن از فضای مادی که آن فضا به آن تعلق دارد.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: وقتی برای جریان شرک هیاهو و هیاهو به وجود می آید، اگر انسان به دنبال حقیقت باشد، نمی تواند تشخیص درستی بدهد، بنابراین باید از همه جریانات مادی فاصله بگیرد تا قیامش برای خدا باشد.

وی افزود: جامعه دینی برای رسیدن به آزاداندیشی باید خود را از قید کالاهای مادی رها کند زیرا آزاد اندیشی رمز اقتدار یک ملت است و می تواند انقلاب کند، بنابراین انقلاب اسلامی ایران بر پایه قیام برای خدا و آزاداندیشی استوار است. ” شکل گرفت.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: قیام برای خدا منجر به یک حرکت اجتماعی و مایه قوت مؤمنان در برابر دشمنان می شود.

وی افزود: امت اسلامی برای دیدن ظلمی که مستکبران در افغانستان و مسجدالاقصی بر امت اسلامی وارد می‌کنند، نیاز به ایستادن، تفکر، آزاداندیشی و بیدار شدن دارند و باید از اموال مادی فاصله بگیرند تا اولین باشند. قدرت جهان.”

تمرینات ورزشی با بطری آب معدنی! + فیلم - باشگاه خبرنگاران
خواندن

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هرکس در مقابل خدا بایستد می بیند که روزی در دست خداست و به غیر خدا گردنش را خم نمی کند که در آیه 23 سوره فاطر آمده است.

وی یادآور شد: مؤمنان واقعی با یاد نعمت های الهی و ایستادگی در برابر خداوند و عبادت خالصانه و درک این که عزت و ذلت نزد خداوند است که در آیه 10 سوره فاطر به آن اشاره شده است، در برابر بندگان ضعیف سر تعظیم فرود نمی آورند.

حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: بر اساس آیه 25 سوره فاطر، کسی که از آزار و اذیت فاصله بگیرد، به ضعف خود پی می برد و با تمام وجود خدا را بندگی می کند.

وی گفت: رسیدن به مقام قیام از سوی خداوند و آزاد اندیشی در سایه شستن مال است و باید از هیاهوی دنیای مادی فاصله گرفت، برخورد با کسانی که مردم را از درک حقیقت جامعه باز می دارند.

ضرورت تکمیل سدهای نیمه تمام لرستان
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *