آمادگی جمهوری آذربایجان برای برگزاری جشنواره های مشترک فرهنگی و هنری

[ad_1]

ایسنا/ اردبیل سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: جمهوری آذربایجان آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره های مشترک فرهنگی، هنری و موسیقایی با حضور هنرمندان دو کشور را دارد.

علی علیزاده در حاشیه سفر به اردبیل به ایسنا گفت: در سفر به اردبیل همزمان با ماه مبارک رمضان با آثار و گنجینه های تاریخی این استان و مولفه های تمدنی این استان آشنا شدیم. آن دو.” ما کشور را کشف کردیم.

وی از مقبره شیخ صفی الدین و شخصیت برجسته شاه اسماعیل ختایی به عنوان شخصیت برجسته منطقه آذربایجان یاد کرد و گفت: علاوه بر این وجوه مشترک، زبان آذربایجانی باعث تقویت پیوند بین مردمان منطقه شده است. و جشن هایی مانند عید نوروز و دیگر آداب معنوی که انجام می دهیم.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران حضور گروه های تئاتر و موسیقی آذربایجان در جشنواره جهانی فجر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: از گروه های هنری و فرهنگی ایرانی نیز برای گسترش روابط فرهنگی-تاریخی به جشنواره های بین المللی آذربایجان دعوت می شود. بودن.

اینترنت رایگان برای معلمان و دانش آموزان کردستانی در شبکه شاد - خبرگزاری صدا و سیما
خواندن

علیزاده ادامه داد: آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک اعلام می‌کنیم تا هنرمندان ایران و آذربایجان با خلق آثار زیبایی، روابط مشترک ایران و آذربایجان را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند.

وی گسترش روابط تجاری و اقتصادی را از دیگر بخش‌های مهم و ارزشمند تعامل ایران و آذربایجان اعلام کرد و افزود: در این سفر سعی می‌کنیم مشکلات تجار و بازرگانان در افزایش مبادلات گمرکی و رفع موانع را مورد توجه جدی قرار دهیم. تا حدودی.” خیلی چیزها را اصلاح کنیم.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از آمادگی دو کشور برای بازگشایی مرز زمینی گمرک و تردد مسافر بیله سوار خبر داد و تصریح کرد: در این راستا تصمیمات و برنامه های کاری و عملیاتی اعلام خواهد شد.

علیزاده دیدار با امام جمعه اردبیل را از دیگر برنامه های سفر خود به استان اردبیل اعلام کرد و گفت: شخصیت دینی و معنوی آیت الله عاملی که در 6 سال گذشته بیشترین ارتباط را با ایشان داشته ایم، نزدیکی دو ملت است. و آشنایی آنها با فرهنگ معنوی و عشق به اهل بیت کمک زیادی کرد.

تعداد کاربران اینترنتی چین از یک میلیارد نفر گذشت - ایرنا
خواندن

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در سفر به استان اردبیل از مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی و گنجینه تاریخی این اثر جهانی بازدید کرد و دیدارهای مشترکی با امام جمعه و فرماندار حیله داشت. ویژه منطقه مرزی اردبیل است.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *