استان سمنان مهد تاریخ و عرفان شعار گردشگری استان سمنان در سال 1401

[ad_1]

ایسنا/ سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از انتخاب شعار «استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» به عنوان شعار گردشگری استان در سال جدید بر اساس انتخاب استان خبر داد. کمیته داخلی اداره کل

امیر کرم زاده 22 اسفند 1392 با اعلام این خبر افزود: این شعار با هدف معرفی و برندسازی استان سمنان به عنوان مقصد سفر انتخاب شد.

مدیرکل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: این استان بیش از 900 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی دارد و تا کنون 63 هزار سال از بهره برداری آن می گذرد.

کرم زاده مساجد تاریخی، کاروانسراها، تپه ها، قلعه های تاریخی و آثار تاریخی مختلف را از قابلیت های مهم تاریخی و گردشگری استان برشمرد و افزود: این استان زادگاه عرفای بزرگ و نامداری چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاء است. الدوله بیابانکی سمنانی، شیخ محمود مزدقانی و ….

تعداد کاربران اینترنتی چین از یک میلیارد نفر گذشت - ایرنا
خواندن

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی های مهم و متنوع استان سمنان در حوزه های گردشگری، صنایع دستی و تاریخی، قرار است هر ساله شعار جدیدی برای معرفی توانمندی های استان اعلام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تنوع اقلیم، خوراک و پوشاک، لبنیات، قومیت ها، اقلیم های مختلف، گویش ها، مناطق حفاظت شده و… را برشمرد. را از جمله قابلیت ها و ویژگی های استان دانست و افزود: این استان زیستگاه گونه های جانوری کمیاب از جمله یوزپلنگ آسیایی، گورخر آسیایی، کلاغ قهوه ای و … است.

کرم زاده گفت: بیش از 4 هزار و 500 هنرمند در بیش از 52 رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *