برش لیزری و مزیت های آن چیست؟

برش لیزری و مزیت های آن چیست؟
برش لیزر

برش لیزر به عنوان یکی روش ها مدرن در بازه 10 تا 25 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه روش های متعددی برای برشکاری اجسام،مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.در این مقاله به یکی از تمیزترین برش ها یعنی برش لیزری می پردازیم. با اعمال تغییرات در دستگاه های برش لیزر غیر فلزات، می توان آن ها را به دستگاه برش فلزات تبدیل کرد. در بین سورس های نامبرده برند های موجود و محبوب در ایران عبارتند از سه برند RAYCUS, MAX و IPG . روش عملکرد به صورت مختصر به این شرح است که گازها و مواد جامدی که در سورس هستند با اعمال ولتاژ دچار برانگیختگی و تخلیه الکتریکی شده و از خود نور ساطع می کنند. به قرارهای بعدی در چشم پزشک متخصص پایبند باشید. از مصرف هر گونه قطره چشمی بدون مشورت با پزشک خود در مورد آنها خودداری کنید. به عنوان نمونه نوع دستگاه برش لیزری و قدرت مورد استفاده آن در صنایع چرم و کیف با صنعت چوب و حکاکی متفاوت می باشد.

از جمله مصرف کنندگان این تکنولوژی هستند.با توجه به نوع صنعت و نیاز مصرف کنندگان ، دستگاه برش یا حکاکی ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد.دستگاه های برش لیزری به دو گروه عمده صنایع فلزی و غیر فلزی تقسیم می گردند. برخی از تغییرات عمده ای که می بایست در این نوع از دستگاه های لیزر اعمال کرد تا بتواند فلزات را برش دهد، تغییر هد دستگاه به هد مختص دستگاه برش فلزات است. در تولید این دستگاه ها امکان سفارش با دو بدنه موجود است، یکی بدنهی یکپارچهی تمام ریختهگری شده با وزن تقریبی ۵ تن و دیگری بدنهی حاصل از فرآیند جوشکاری با وزن تقریبی ۴ تن. دستگاه برش لیزری فایبر از یک تکنولوژی برش لیزری با کارایی بسیار بالا استفاده میکند؛ در طول فرایند برش، لیزر پرتوهای پرانرژی و با کارایی بالایی را ساطع میکند و سطح برش میتواند در یک لحظه با انرژی عظیم تولید شده توسط این پرتوهای لیزر تصعید شود. در داخل دستگاه لیزر میله های آهنی تعبیه شده که به آن ها Knife گفته می شود و از این میله ها برای نگه داری اجسام استفاده می شود. این نور پس از همسو شدن در آینه ها تنها در یک جهت به سمت لنز هدایت شده و متمرکز می شوند و از هد دستگاه که قسمت خروجی لیزر جهت اعمال فرآیند برش روی متریال متنوع خارج شده و با دقتی شگفت انگیز انواع اجسام سخت همچون فولاد تا ورق های آلومینیوم و به طورخلاصه هر فلز و ماده ای که به روش سنتی قابل پردازش نباشند به راحتی توسط این دستگاه پرقدرت قابل برش زدن است.

مدل کسب و کار چیست؟ (2)
خواندن

تیوب های لیزر در توان های گوناگونی تولید می گردند . تاج به کار رفته در اینم دستگاه ها تماماً از آلومینیوم یکپارچه تولید شده است که عملکرد پایدار و مطمئن این محصول را تضمین می کند. در این روش که تنها توسط این شرکت در داخل ایران مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه دارای یک شاسی آهنی بسیار مستحکم می باشد که سیستم حرکتی بروی این شاسی مونتاژ می شود.در صورتی که در تمامی دستگاه های وارداتی قطعات مکانیکی بروی ورق مونتاژ می شود. سپس از بین قطعات گوناگون موجود ، بهترین گزینه را برای کار خود انتخاب نمایید. برای انتخاب دستگاه برش لیزر مناسب ،ابتدا باید با قطعات مهم آن آشنا شوید. اگر کار شما بیشتر حکاکی است و برشکاری شما محدود تا قطر 5 میلیمتر روی مواد نرم است ، دستگاه با تیوب حداکثر 80 وات خریداری کنید ولی اگر بیشتر کار شما برش کاری بر روی مواد سخت با قطر بیشتر از 5 میلیمتر است از دستگاه با تیوپ حداقل 130 وات استفاده نمایید اما پیشنهاد ما دستگاه با تیوب لیزر Reci W4 100w است که تقریبا برای همه کارها مناسب است. کیفیت حکاکی با قدرت تیوب لیزر نسبت عکس دارد . دستگاه برش لیزر فلزات یک ماشین اتوماتیک است که با استفاده از اشعه لیزر، برش های دقیقی بر روی اجسام فلزی ایجاد می کند. ᠎This h᠎as been created  with G SA Conte nt G enerator D em​oversion .

پنج جامد علل برای نگهداری دور از رژیم کتوژنیک سالم
خواندن

اتم های این گاز با ولتاژی در حدود 20000 ولت تحریک و یونیزه شده و ایجاد پرتو نور مادون قرمز می نمایند. این موضوع به سیستم موجود اطمینان می دهد که تنها فوتون های مناسب تقویت می شود و پرتو منسجمی ایجاد می گردد. در این نوع هد، این امکان فراهم می شود که بتوان در راستای محور Z هم تغییر ارتفاع داشته باشیم و به عبارت دیگر، هد این نوع از دستگاه های لیزر به سیستم اتوفوکوس حین برش مجهز است که می تواند در صورت وجود فرو رفتگی و یا برآمدگی در متریال به صورت اتوماتیک تغییر ارتفاع دهد. استفاده میشود. لیزر صنعتی در صنایع مختلفی مانند صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و … علت این است که در بعضی مواقع فروشندههای محلی خیلی تکنیکی نیستند و کمک به خریداران محدود میشود. برش لیزری (به انگلیسی: Laser cutting) فناوری است که در آن از اشعه لیزر برای برش اجسام استفاده میشود؛ و نوعاً از این فناوری در زمینه صنعت استفاده میشود. در این دستگاه پرتو لیزر با جت آب کم فشار همراه است. به زبان ساده تر می توان گفت که این دستگاه ها با به روز ترین تکنولوژی ها مجهز شده اند، بنابراین می توان با خیال راحت از آن ها کمک گرفت.اگر در مورد نوع برش ها و یا قدرت آن کنجکاو شده باشید، بهتر است بدانید که قدرت مورد استفاده برای برش دادن مواد مختلف در دستگاه برش غیر فلزات، قابل کنترل و تنظیم کردن می باشد.

گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است (2)
خواندن

مطلب پیشنهادی

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته مشاوره وکیل آنلاین در زمینه طلاق از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *