به توربین های بادی کمک کنید تا موجودات دریایی را نجات دهند!

[ad_1]

آیا توربین های بادی می توانند با افزایش کیفیت آب به حیات آب گرم و حمایت از حیات دریایی کمک کنند؟

به گزارش ایسنا و به نقل از Conversion، با افزایش تقاضا برای انرژی های تجدیدپذیر و توسعه فناوری های جدید برای توربین های شناور، امکان توسعه توربین های بادی شناور در فواصل بیشتر از ساحل وجود خواهد داشت.

اکنون مناطق وسیعی از فلات قاره بریتانیا برای توسعه این فناوری در دسترس است. دیوید آتنبرو این دریاهای فصلی را به عنوان برخی از حاصلخیزترین دریاهای سیاره از نظر بیولوژیکی توصیف کرد. اگرچه آنها تنها هفت درصد از اقیانوس را پوشش می دهند، اما تخمین زده می شود که حدود 10 تا 30 درصد از حیات موجود در انتهای زنجیره غذایی را شامل می شود.

بر اساس تحقیقات جدید، یکی از محصولات جانبی مزرعه بادی شناور این است که پایه های این توربین های شناور می تواند به معکوس کردن اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی بر این دریاها کمک کند.

خرید رپورتاژ آگهی و نکات مربوط به آن - خبرگزاری مهر
خواندن

در دریاهای طبقه بندی شده فصلی، آب در طول زمستان کاملاً مخلوط می شود، اما در بهار به چندین لایه تقسیم می شود و آب گرم ناشی از تابش خورشید به زیر آب خنک تر می افتد. تشکیل این “طبقه بندی” در طول بهار باعث انفجار عظیم حیات دریایی می شود، زیرا فیتوپلانکتون ها (جلبک های میکروسکوپی) در آب های سطحی گرم شکوفا می شوند و اساس یک زنجیره غذایی را تشکیل می دهند که در نهایت از بقای ماهی ها، پرندگان دریایی و نهنگ ها حمایت می کند.

با این حال، مواد مغذی در لایه سطحی به سرعت اشباع می شوند. پس از این مرحله، رشد به مواد مغذی بستگی دارد که توسط جزر و مد، باد و امواج در کف دریا تحریک می شوند. این آشفتگی نه تنها مواد مغذی را تحریک می‌کند، بلکه اکسیژن را به لایه‌های عمیق‌تر و تاریک‌تر منتقل می‌کند، جایی که گیاهان و حیوانات مرده در آن فرو می‌روند و می‌پوسند.

از آنجایی که اکسیژن برای تجزیه مورد نیاز است، این مخلوط به تجزیه موجودات مرده و تبدیل آنها به مواد مغذی مفید کمک می کند.

6+1 سایت برتر ارائه دهنده سایبان برقی در ایران - باشگاه خبرنگاران
خواندن

تغییر اقلیم به این معنی است که طبقه بندی و طبقه بندی زودتر شروع می شود و پلانکتون ها زودتر در بهار شکوفا می شوند که با چرخه زندگی حیوانات بزرگتر همخوانی ندارد و در طول تابستان افزایش می یابد.

افزایش رتبه و مدت آن، توانایی طبیعی آن را برای دفع مواد مغذی حیاتی از اعماق لایه سطحی آب گرم و در نتیجه توانایی آن در حفظ اکوسیستم های دریایی را کاهش می دهد.

با گرم شدن اقیانوس، اقیانوس کمتر قادر به ذخیره اکسیژن است که به طور بالقوه منجر به کاهش کیفیت آب می شود.

پس مزارع بادی چه نقشی می توانند داشته باشند؟ استقرار توربین‌های بادی در آب‌های عمیق‌تر، جایی که اقیانوس طبقه‌بندی می‌شود، منبع مصنوعی جدیدی از تلاطم ایجاد می‌کند. آبی که از پایه های توربین شناور می گذرد امواجی ایجاد می کند که باعث می شود لایه های سرد و گرم با هم مخلوط شوند. در واقع، محققان اخیراً تحقیقاتی را منتشر کرده اند که نشان می دهد توربین های دریایی حداقل اختلاط را دو برابر می کنند.

اگر کلا شیرفلکه اینترنت مون رو ببندند چیکار باید کرد؟ - مشرق نیوز
خواندن

این افزایش تلاطم به طور بالقوه می تواند اثرات تغییرات آب و هوایی بر طبقه بندی و طبقه بندی را خنثی کند و تامین مواد مغذی به لایه سطحی و تامین اکسیژن به آب های عمیق را افزایش دهد. به همین دلیل ماهیگیری اغلب در مکان های کم عمق انجام می شود، جایی که لایه های مختلف اقیانوس با هم مخلوط می شوند.

به نظر می‌رسد که توربین‌های دریایی می‌توانند به دریاهای فصلی کمک کنند تا بهره‌ورتر و غنی‌تر شوند، تنوع زیستی بیشتری داشته باشند و ماهی‌های بیشتری را حمایت کنند. بنابراین، طراحی دقیق توربین و برنامه ریزی مزرعه بادی می تواند ابزار مهمی در نبرد برای نجات این اکوسیستم های مهم از بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی باشد.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *