تکلیف میدان مشترک دیگری مشخص شد/ توسعه لایه نفتی پارس جنوبی جذب سرمایه خارجی را مشخص کرد

[ad_1]

تکلیف میدان مشترک دیگری مشخص شد/ توسعه لایه نفتی پارس جنوبی جذب سرمایه خارجی را مشخص کرد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تحقق انتقال دانش و فناوری و بومی سازی برخی فناوری های مورد نیاز صنعت نفت در بخش بالادستی و فراساحلی با اجرای فاز دوم طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن خجسته مهر امروز در مراسم امضای قرارداد توسعه فاز دوم لایه نفتی پارس جنوبی با بیان اینکه این قرارداد میدان مشترک دیگری را مشخص می کند، گفت: شرایط مناسب برای جذب سرمایه خارجی و ایجاد اشتغال و تحرک غیرمستقیم. در بسیاری از صنایع به توسعه صنعت نفت و گاز وابسته است.
وی افزود: همچنین استقرار یکی از قدرتمندترین شرکت های بالادستی کشور به همراه پیمانکار اصلی پروژه، شرایط مناسبی را برای انتقال دانش و فناوری و همچنین جانمایی برخی فناوری های لازم برای بالادست صنعت نفت و فراساحل». به مرور زمان با اجرای طرح این مهم محقق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص ادامه روند اجرای پروژه اظهار داشت: در پی امضای این قرارداد امروز، اقدامات لازم برای اجرای قرارداد در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار خواهد گرفت و امیدواریم که این توافق در ماه های آینده اجرایی خواهد شد.» سپس می توانیم عملیات اجرایی را در یکی از مهمترین میدان های مشترک کشور آغاز کنیم.
به گزارش ایسنا، قرارداد توسعه فاز دوم میدان نفتی پارس جنوبی در قالب قراردادهای جدید بالادستی منعقد شد.
برای توسعه فاز دوم میدان، مذاکرات فنی، مالی و قراردادی از قبل آغاز شده بود و در ماه‌های اخیر برنامه‌ریزی‌ها با جدیت پیگیری، پیگیری و در نهایت قرارداد نهایی شد.
قرارداد توسعه میدان به مدت 20 سال بر اساس یک قرارداد بالادستی جدید مذاکره و نهایی شد و پیمانکار موظف بود کلیه منابع مالی لازم برای اجرای پروژه اعم از هزینه های سرمایه مستقیم، هزینه های غیر مستقیم و هزینه های عملیاتی را فراهم کند.
بنابراین، شرح پروژه شامل ارتقا و اصلاح سکوی فرآوری و شناور موجود، تعمیرات اساسی چاه‌های موجود، چاه‌های جدید شامل چاه‌های تولیدی و تزریق آب و ارزیابی، ساخت سیستم تخلیه و بارگیری نفت و تقویت سیستم تزریق آب است.
در اجرای این قرارداد، همزمان با به روز رسانی مدل های مخزن از طریق تحلیل داده های جدید، چاه های جدیدی با فناوری حفاری افقی و ابزارهای تزریق و تولید آب حفر می شود. علاوه بر این، یک سیستم تخلیه و بارگیری جدید جایگزین سیستم موجود خواهد شد.
لایه نفتی میدان مشترک پارس جنوبی با مقدار نفت حدود 900 میلیون بشکه در خلیج فارس در فاصله حدود 90 کیلومتری از سواحل ایران و در مرز مشترک با قطر قرار دارد. گسترش جانبی اردوگاه الشاهین قطر. لایه نفتی اثبات شده پارس جنوبی شامل سازندهای سروک، کژدمی، داریان بالایی (مخزن بالقوه اصلی) و داریان سفلی است.
فاز اول توسعه این میدان در پایان سال 1395 به بهره برداری رسید و در این مرحله یک سکوی سرچاهی و یک فروند کشتی عملیاتی عملیاتی (FPSO) حفاری و هفت حلقه چاه حفر شد که منجر به تولید میدانی با جریان حدود 25000 بشکه در روز
انتهای پیام

یونایتد با تعویض طلایی رنگنیک مقابل اتلتیکو به تساوی رسید
خواندن

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *