خرید ضد لک مناسب انواع پوست

خرید ضد لک مناسب انواع پوست

ضد لک

پوست انسان همواره در معرض آسیب‌های گوناگون قرار دارد. برخی از این آسیب‌ها یک‌دستی رنگ پوست را از بین برده و لکه‌هایی را بر روی آن ایجاد می‌کنند. اشعه خورشید، بارداری، جوش، پیری و مشکلات هورمونی از جمله مواردی هستند که باعث ایجاد لک بر روی پوست صورت و دیگر نقاط بدن می‎شوند. راه‌های مختلفی برای از بین بردن این لک‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از کرم‌های ضد لک می‌باشد. اگر به طور دوره‌ای و منظم از این کرم‌ها استفاده کنید، می‌توانید لک‌های روی پوست را به مرور زمان کم‌رنگ یا حتی محو کنید. در این بخش اطلاعاتی در مورد ضد لک در اختیارتان قرار داده و بهترین نوع آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

کرم ضد لک و روشن کننده

پوست صاف و روشن تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی انسان دارد. پوست انسان در دوران زندگی در معرض آسیب‌های گوناگونی قرار می‌گیرد و به مرور زمان در اثر مواردی چون افزایش سن، پیری پوست، بارداری،  مصرف داروهای هورمونی، انواع بیماری‎های پوستی و … دچار لک و تیرگی می‌گردد. این لک‌ها معمولا به رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز هستند و زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

یکی از مواردی که برای از بین بردن لکه‌های صورت و محو کردن آن‌ها پیشنهاد می‌شود، استفاده از کرم‌های ضد لک می‌باشد. برندهای آرایشی متعددی در دنیا وجود دارند که انواع کرم‌های ضد لک را متناسب با پوست‌های مختلف به بازار عرضه کرده‌اند. این کرم‌ها شامل ویتامین C و ترکیبات هیدروکینون بوده  و به مرور زمان رنگ پوست را به حالت اولیه خود برمی‌گردانند و حتی یک تا دو درجه روشن‌تر می‌کنند. برخی از کرم‌های ضد لک علاوه بر ویتامین، دارای آنتی‌اکسیدان هستند و خاصیت لایه‌برداری و آب‌رسانی نیز دارند.

 

خرید ضد لک

برای خرید ضد لک باید انواع آن را بشناسید و نکاتی را مدنظر قرار دهید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، تعدادی از ضد لک‌ها خاصیت روشن‌کنندگی دارند و پوست را یک تا دو درجه روشن‌تر می‌کنند. میزان ویتامین‌ها و مواد بکار رفته در ضد لک نیز بسیار مهم است. برخی از ضد لک‌ها بسیار قوی هستند و ممکن است استفاده از آن اثر معکوس بر روی پوست داشته باشد. به این معنی که باعث سوختگی پوست شود یا لکه‌های موجود را تشدید نماید.  بنابراین، ساختار کرم‌های ضد لک اهمیت بسیاری داشته و باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود. قبل از این‌که خرید ضد لک را انجام دهید، بهتر است پوست خود را بشناسید و بهترین گزینه را برای این کار انتخاب نمایید. پیشنهاد می‌کنیم در مورد آن با پزشک خود مشورت کنید و خرید را با توجه به نظر او انجام دهید تا نتیجه دلخواه را دریافت نمایید.

 

بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت

یکی از مشکلاتی که برخی از افراد با آن درگیر هستند، بازگشت لک‌ها بر روی پوست می‌باشد. فرد در مدت زمان مشخص از کرم ضد لک استفاده می‌کند و پس از اتمام دوره درمان آن را کنار می‌گذارد. آن‌گاه پس از مدتی متوجه برگشت لک‌های روی پوست می‌گردد. بازگشت لک دلایلی دارد. گاهی اوقات علت بازگشت مشکلات کبدی یا هورمونی می‌باشد. در این موارد معمولا یک ماه طول می‌کشد تا لک دوباره بر روی پوست پدیدار شود.

در این صورت فرد دچار مشکلات داخلی بوده و باید برای درمان به پزشک مراجعه نماید. اگر لک‌های روی پوست در طول یک هفته بازگردد، مشکل از کرم ضد لک می‌باشد.  برخی از کرم‌های ضد لک موجود در بازار حاوی ماده‌ای شیمیایی با نام هیدروکینون هستند. این کرم‌ها تا زمانی لک‌ها را محو می‌کنند که فرد از کرم استفاده می‌کند. در صورتی که مصرف کرم قطع شود و ماده  هیدروکینون به پوست نرسد، لکه‌ها در طی 3 تا 7 روز مجددا برمی‌گردند. بنابراین، اگر به دنبال رفع همیشگی لک‌های پوست هستید،  کرم ضد لک حاوی هیدروکینون را خریدای نکنید.

10 راه‌هایی که می‌توانید از ورق سیاه برای غیرقابل مقاومت شدن برای مشتریان استفاده کنید.
خواندن

 

بهترین کرم آبرسان ضد لک صورت

بهترین ضد لک کرمی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. آنتی‌اکسیدان از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. علاوه بر این، کرم باید دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی بوده و آب‌رسانی مناسب را نیز برای پوست انجام دهد. این گزینه در مورد پوست‌های خشک از اهمیت بالاتری برخوردار می‌باشد. پوست‌های خشک بسیار حساس هستند و در مقابل مواد آرایشی و بهداشتی نامناسب دچار خارش و سوزش می‌شوند. از این رو، اگر دارای پوستی خشک هستید، برای خرید ضد لک دقت بیشتری داشته باشید و به میزان آب‌رسانی آن توجه کنید. بهترین کرم آبرسان ضد لک صورت معمولا ساختاری روغنی دارد و علاوه بر خواص ضد لک، میزان چربی و آب موردنیاز پوست را نیز تامین می‌کند.

 

بهترین کرم ضد لک گیاهی خارجی

ضد لک‌های موجود در بازار دارای ترکیبات متفاوتی چون ویتامین سی، هیدروکینون، کوجیک اسید، عصاره سویا و آزالئیک اسید هستند. ویتامین سی موجود در ضد لک مانند یک آنتی‌اکسیدان موضعی عمل می‌کند و رادیکال‌های آزاد را از پوست دور می‌کند. هیدروکینون باعث کاهش تولید ملانین می‌گردد. ملانین نوعی اسید آمینه است که رنگدانه‌های قهوه‌ای یا سیاه را تولید می‌کند.

کوجیک اسید عملکردی شبیه به هیدروکینون دارد و کرم حاوی آن به افرادی که به هیدروکینون حساسیت دارند، پیشنهاد می‌گردد. عصاره سویا متفاوت با هیدروکینون و  اسیدکوجیک عمل می‌کند و به جای کاهش ملانین، مانع رسیدن آن‌ها به سطح پوست می‌شود. آزالئیک اسید خاصیت ضدباکتری دارد و به افرادی که به کرم‌های ضد لک قوی حساسیت دارند، پیشنهاد می‌گردد. سیستئامین به عنوان ضد لک عمل کرده و آلئوزین نیز باعث کاهش تولید ملانین می‌شود. همان‌طور که دیدید، ضد لک‌ها ترکیبات متنوعی دارند و برخی از آن‌ها نیز حساسیت‌زا هستند.

استفاده نادرست از این کرم‌ها گاهی اوقات باعث تحریک پوست شده و ممکن است وضعیت را از آن‌چه که هست، بدتر کند. بنابراین قبل از خرید ضد لک حتما ترکیبات آن را مورد بررسی قرار دهید و آن را متناسب با پوست خود خریداری نمایید. فیس دوکس (Facedoux)، کی فایو (K5)، آیسیس فارما (Isis Pharma)، اورین بیوتک (Evrin Biotech) و فیداوت (Fade Out)، از جمله  بهترین کرم ضد لک گیاهی خارجی هستند که می‌توانید در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید. البته توصیه می‌کنیم قبل از خرید حتما به پزشک مراجعه نموده و با او مشورت کنید.

 

بهترین کرم ضد لک آمریکایی

اگر به دنبال برندهای کرم ضد لک آمریکایی هستید، می‌توانید سه ضد لک دی اوردینری (The ordinary)، فور اور بلوم (Forever Bloom) و پالمرز (Palmers) را در بازار ایران پیدا کنید. روشن‌کننده و ضد لک دی اوردینری سرشار از مواد معدنی و مغذی بوده و با کلاژن سازی به ترمیم سلول‌های پوستی می‌پردازد. فور اور بلوم یک ضد لک قوی حاوی هیدروکینون است که برای درمان انواع لک‌های بارداری، کک و مک، جوش صورت و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. پالمرز علاوه بر روشن‌کنندگی، خواص مرطوب‌کنندگی نیز دارد و به عنوان یک کرم روزانه قابل استفاده می‌باشد. پالمرز کنترل چربی روی پوست را نیز انجام می‌دهد. به همین دلیل برای افراد با پوست چرب پیشنهاد می‌گردد.

 

 

مطلب پیشنهادی

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته مشاوره وکیل آنلاین در زمینه طلاق از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *