خیانت در محل کار و روش های مقابله با آن

 پیشگیری از خیانت در محل کار, روابط نامشروع در محیط کار, همسر کاری, خیانت زنان شاغل

خیانت به همسر در محل کار

 

نشانه های خیانت مردان و زنان شاغل در محیط کار

خیانت در محل کار معمولا با یک درد دل ساده یا دعوت به صرف یک فنجان قهوه یا درخواست لطفی از همکار و بدون قصد قبلی شروع می شود.

معمولا اغلب افراد بعد از ازدواج نیت خیانت ندارند ولی با این وجود ممکن است در طول زندگی مرتکب خیانت شوند ، یکی از محیط هایی که احتمال خیانت را افزایش می دهند ، محیط کاری مختلط است. 

 

معمولا خیانت را به دو بخش خیانت عاطفی و خیانت جنسی تقسیم می کنند. 

خیانت عاطفی به معنی برقراری ارتباط عاطفی و دوستانه مخفیانه بدون رابطه جنسی است و خیانت جنسی رابطه جنسی بین فرد متاهل با شخصی به جز همسرش است. 

به جز افرادی که تنوع طلب هستند و به هر حال به دنبال برقراری ارتباط  جنسی خارج از چارچوب ازدواجشان هستند ، معمولا خیانت در محل کار با خیانت عاطفی شروع می شود و به خیانت جنسی میرسد. 

 

به تایید همه روانشناسان برقراری مکالمات خارج از عرف روابط کاری مثل درد دل کردن ، حرکات و اشارات نامناسب ، پیام ها و مکالمات خارج از ساعت اداری باعث بروز احساسات بین دو نفر می شود و در نهایت اصول ازدواج را زیر پا می گذارد. 

 

بدون شک روزهای خوب و بد زیادی در ازدواج وجود دارد و همیشه شرایط گل و بلبل نیست . شما روزهایی را دردگیر عصبانیت و نا امیدی می شوید و حس می کنید همسرتان قدر شما را نمی دارد. 

 

درد دل کردن و وقت گذران با همکاری که با روحیات شما آشناست و مشکلات شما را درک میکند و شما را الگوی خودش می داند و تحسینتان میکند و میتواند با شما همدردی کند خیلی سریع تبدیل به وسوسه عاطفی خواهد شد. 

 

ایجاد اصول جدید برای ارتباطات کاری و تنظیم جلسات و ملاقات هایی که با همکارتان تنها نمانید مسلما کار سختی است ولی سخت تر از مطلع شدن همسرتان ، شکستن دل شریک زندگیتان ، گریه های شبانه روزی ، بی خوابی و استرس ناشی از تخریب ازدواجتان نیست. 

 

دعوت کردن همکارتان برای نوشیدن یک فنجان قهوه به راحتی میتواند منجر به خیانت جنسی به همسرتان شود. 

اگر در بدترین حالت ممکن درگیر خیانت در محل کارتان شدید و از خط قرمز ازدواجتان عبور کردید بلافاصله همه چیز را تمام کنید، اجازه ندهید احساسات مانع از تصمیم گیری درست شود. 

 

براساس آمار منتشر شده اغلب افراد از خیانتشان پشیمان می شوند ، پس به سوگند وفاداری خود فکر کنید و تلاش کنید عشق گمشده ازدواجتان را پیدا کنید. همیشه کار درست سخت ترین کار است. مسلما حفظ و ساختن رابطه عاشقانه با همسرتان کار سختی است ولی درست ترین کاری است که دوباره شادی و آرامش را به زندگی شما باز میگرداند. 

 

با خودتان فکر کنید که چرا به همسرتان وفادار نبوده اید و چه کمبودهایی در زندگیتان وجود دارد که شما را به سمت خیانت پیش برده است. برای جبران اشتباه خود و بهبود کیفیت رابطه زناشویی خودتان با همسرتان صحبت کنید و از مشاور زوج درمانی کمک بگیرید. 

 

خیانت در محل کار غیر عمدی ایجاد می شود

در اغلب موارد افرادی که در محیط کاری خیانت می کنند از ابتدا چنین قصدی نداشتند ، به عنوان مثال دو همکار خانم و آقا فقط برای کمک به هم وارد حریم خصوصی یکدیگر می شوند و بعد از مدتی رابطه ای عاطفی بینشان شکل گرفته است و هر دو نفر با وجود متاهل بودن به نفر سومی علاقه پیدا میکنند و احساس عذاب وجدان هم دارند. 

برای این که همکارانتان را به حریم خصوصی خودتان راه ندهید باید بلد باشید از چه راهکارهایی استفاده کنید. 

 

روش های پیشگیری از خیانت در محل کار

برای پیشگیری از خیانت در محل کار باید حد و مرزهای بسیار ظریفی را با همکارانتان حفظ کنید . اغلب افراد به تصور این که دلشان پاک است و رابطه شان صرفا دوستانه یا کاری است و هیچ ضرری به ازدواجشان نمی رساند ، چشمان خود را روی کارهای اشتباهشان می بندد و زمانی چشمانشان باز می شود که دیگر کار از کار گذشته است و ازدواجشان در معرض فروپاشی قرار گرفته است. 

 

در محل کار حضور همسرتان را نشان دهید

باید در محل کار کمی سیاست به خرج بدهید به طوری که همکارانتان متوجه حضور همسرتان شوند و نسبت به شما طمع نداشته باشند . مثلا حلقه ازدواج به دستتان باشد ، هر از گاهی با همسرتان تماس بگیرید یا از او نقل قول کنید، از همسرتان بخواهید هر از گاهی دنبالتان بیاید یا شما دنبال او بروید. همه این کارها را به گونه ای انجام دهید که همکارانتان متوجه تعهد شما بشوند. 

 

رفتار یک فرد متاهل باید متفاوت از دوران مجردی باشد

شاید رفتارهای نامناسب یا شوخی های یک نفر را به شخصیت شوخ او نسبت بدهند ولی فردی که متعهد شده است دیگر نباید از این دست شوخی ها با جنس مخالف داشته باشد یا پاسخ شوخی های نا به جا را بدهد.

 

اگر فکر میکنید شوخی کردن با همکارانتان اشکالی ندارد کاملا در اشتباهید ، همه افراد بالغ می دانند که رفتارهای نامناس ممکن است به کجا ختم شود و اشارات و شوخی های همکاران هر چقدر هم جالب باشد ممکن است برای شما حکم طعمه را داشته باشد . شوخی های ساده می تواند باعث شود مرز باریکی که با همکارتان دارید را از بین ببرد.

 

رفتار صحیح با جنس مخالف در محل کار کنترل رابطه کاری مانند راه رفتن روی لبه تیغ است. همکاران شما شخصیت های متفاوتی دارند که باید بر اساس آنها رفتار کنید. تعادل را رعایت کنید یعنی رفتارتان نه خیلی سرد و  ناخوشایند باشد نه خیلی صمیمی که برایتان مشکل ساز شود. 

 

خیانت در محل کار, خیانت در محیط کار, پیشگیری از خیانت در محل کار

پیشگیری از خیانت در محل کار

 

از همسر کاری خود طلاق بگیرید

اگر با وجود متاهل بودن با شخصی در محل کارتان رابطه ای خاص پیدا کرده اید یعنی از خط قرمز ها گذشته اید ، رابطه های خاص بین دو نفر در محل کار همیشه منجر به پیوند عاطفی نامناسب می شود.  

 

به عقیده روانشناسان اگر هر روز با یک فرد خاص کار میکنید ، برای همراه شدن با او دنبال بهانه اید و هوایش را  دارید و پای درد دلهایش می نشنید یا برای مشکلات زندگی اش از شما کمک میخواهد یا حتی کارتان به جایی رسیده است که با القاب صمیمی یکدیگر را خطاب قرار میدهید و هر روز منتظر دیدن او هستید و نمی توانید از فکرش بیرون بیایید باید بدانید این رابطه ای که با همسر کاری خود شروع کرده اید منجر به رابطه جنسی و یا از هم پاشیدن ازدواجتان خواهد شد. 

 

قبل از این که دیر شود و همسر واقعیتان متوجه شود ، این آتش بازی را کنار بگذارید و از برقراری ارتباط خارج از امور لازم و کاری با همکارتان اجتناب کنید و به نوعی در باطن همسر کاری خود را طلاق بدهید. 

 

با همکارتان تنها نمانید

اگر برای شخصیت خودتان و شریک زندگیتان احترام قائلید و میخواهید ازدواجتان را حفظ کنید ، به صورت خود مختار تصمیم بگیرید که با همکارتان تنها نمانید. 

به خودتان قول بدهید که از همین امروز دیگر به صورت تعمدی به سراغ همکارتان نمی روید و با او تنها نمی مانید. 

 

در مقابل آزار جنسی سکوت نکنید

اگر یکی از همکارانتان رفتار غیر متعارفی از خود بروز می دهد و با کلام یا رفتارش از نظر جنسی شما را آزار میدهد با او محکم برخورد کنید و در صورت نیاز به مقام بالاتر گزارشش را بدهید. 

اگر فردی که میخواهید خودش را به شما نزدیک کند و عدم تمایل شما را نادیده میگیرد بلافاصله از کارتان استعفا بدهید. 

 

تماس و پیام غیرضروری با همکارانتان نداشته باشید

سعی کنید خودتان را وارد فضای مجازی و دنبال کردن صفحات همکاران غیر هم جنستان نکنید ، واکنش های مناسب و ارتباطات فضای مجازی بسیار پیچیده هستند. 

گاهی اوقات صمیمی شدن ارتباط از همین لایک و دنبال کردن ها و پیام گذاشتن ها شروع می شود و به محیط کاری کشیده می شود. 

 

پیشگیری از خیانت در محل کار, روابط نامشروع در محیط کار, همسر کاری, خیانت زنان شاغل

نشانه های خیانت همسر در محل کار

 

علایم خیانت در محل کار

اگر رفتار همسرتان با شما سرد شده است ، تغییر کرده است و ساعات کاری اش طولانی تر شده یا مسافرت های کاری اش بیشتر شده است و حس میکنید که ممکن است به شما خیانت کند میتوانید نشانه های زیر را در موردش بررسی کنید. 

 

همیشه مشغول کار است

طولانی تر شدن ساعت های کاری یکی پوشش قدیمی و کلاسیک برای خیانت در محل کار است. چنین افرادی معمولا زیاد شدن کارها یا کارهای عقب مانده را به عنوان بهانه ای برای بیشتر ماندن کنار همکارشان استفاده میکنند. 

 

اگر همسرتان قبلا ساعت مشخصی به خانه می آمد و حالا ساعت برگشتنش نامنظم شده است یا هر ساعتی برای کار از خانه خارج می شود نشانه خوبی نیست. 

تغییر الگوی کاری یکی از علایم مهم خیانت محسوب می شودبه خصوص اگر ناگهانی و غیرمنتظره باشد. 

 

همسرتان به جلسات متعدددی می رود،اتفاقات پیش بینی نشده ای باعث می شود که همسرتان شبانه به محل کار برود ، برنامه ریزی های جدید و توجیهات جدید برای نبودن کنار شما همه جزو علایم خیانت است. 

قبل از مشکوک شدن در این باره از همسرتان توضیح بخواهید اگربا آرامش برایتان توضیح داد و نگرانیتان را درک کرد و  دلایلش منطقی بود میتوانید نگرانی را کنار بگذارید. 

 

کارشان را به شما ترجیح میدهند

یکی از نشانه های مهم همسران خیانت کار این است که توجهشان به شما کم می شود و شما دیگر اولویت زندگی او نیستید و زمان کمتری را به شما اختصاص میدهد حتی وقتی به خانه می آید دوباره سرش در گوشی یا کامپیوتر است و حتی ترجیح میدهد در اتاق تنها بماند. 

 

اگر همسرتان قبلا در مورد محیط کارش صحبت میکرد و الان دیگر علاقه ای به این گفتگو ها ندارد متاسفانه نشانه خوبی نیست. 

اگر ارتباطتان کمتر شده و دیگر گفتگوی خاصی با هم ندارید میتواند به این معنی باشد که حرفهایش را با شخص دیگری میزند. 

 

اگر همسرتان از نظر عاطفی دیگر در دسترس شما نیست و احساس می کنید از شما فاصله می گیرد و حوصله حرف زدن با شما را ندارد و دنبال بهانه برای فاصله گرفتن از شماست و بی دلیل عصبی می شود ، زنگ خطر بزرگی به گوش می رسد. 

 

سفرهای کاری زیاد

افرادی که معمولا زیاد به سفر کاری میروند احتمال خیانتشان بالاتر می شود، چنین افرادی به راحتی می توانند حتی دو زندگی کاملا مجزا از هم را اداره کنند بدون این که همسرانشان متوجه خیانتشان شوند. 

 

فردی که زیاد مسافرت کاری می رود دیگر نیاز به توجیه دیر آمدن های شبانه یا شب نیامدن ندارد و میتواند با فراغ بال به خیانتش برسد.

شاید همیشه نتوان مسافرت های کاری را دلیلی بر خیانت دانست ولی اگر سفرهای همسرتان بیشتر و طولانی تر شده و باعادت های قبلی اش همخوانی ندارد نباید آنها را نادیده بگیرید. 

 

متاسفانه بیشتری آمار خیانت در محیط کار متعلق به کسانی است که سفرهای کاری ، کنفرانس ها و جلسه های زیادی دارند. به خصوص اگر در طول این مسافرت ها تماس کمتری با شما دارد و اطلاعات محل اقامتش را در اختیار شما نمی گذارد. 

 

خیانت در محل کار, خیانت در محیط کار, پیشگیری از خیانت در محل کار

علائم خیانت کردن همسر در محیط کار

 

تغییرات ظاهری چشمگیر

اگر همسرتان ناگهان به زیبایی ظاهری خودش اهمیت بیشتری می دهد یا به یک باره به فکر تناسب اندام و عطر زدن افتاده و لباس هایی میپوشد که قبلا به پوشیدنشان عادت نداشت زنگ خطر است. 

 

رفتن شما به محل کارش او را عصبی می کند

اگر رفتن شما به محل کار همسرتان خط قرمز او است و به جای خوشحال شدن از سرزدن و سورپرایز کردنش به شدت عصبی و خشمگین می شود و رفتاری غیر منطقی نشان میدهد احتمالا خبری در جریان است.

 به علاوه اگر هیچگاه شما را به دورهمی های کاری و مهمانی های کاری نمیبرد میتوند هشدار دهنده باشد. 

 

رفتار همکاران همسرتان مشکوک است

اگر رفتار همکاران همسرتان با دیدن شما تغییر میکند و حس می کنید پشت سرتان حرف میزنند میتواند به این دلیل باشد که همکاران همسرتان به خیانتش پی برده اند و همین مسئله باعث تغییر رفتارشان شده است. 

 

سورپرایزهای همسرتان بیشتر شده

اگر با وجود این که نبودن های همسرتان بیشتر شده است ولی سورپرایزهایش بیشتر شده ، برایتان هدیه می خرد ، شما را به مسافرت می  فرستد ، با گل به خانه می آید ، شما را برای رفت و آمد و مهمانی رفتن آزاد گذاشته است و از مهمانی رفتن های شما به تنهایی استقبال میکند و از نظر مالی بیشتر به شما می رسد ممکن است دلیلی بر خیانتش باشد. او میخواهد با این کارها بار عذاب وجدانش را کمتر کند یا این که شما را سرگرم کند تا متوجه کارهای او نشوید. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

طهر مواقعه یعنی چه؟ احکام طلاق هنگام طهر مواقعه
خواندن

مطلب پیشنهادی

مبارزه برای حقوق زنان؛ قوانین استرداد جهیزیه

مجموعه: کوچه پس کوچه های تفاهم قانون باز پس گرفتن جهیزیه   استرداد جهیزیه/ پس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *