دانشگاهیان عزم خود را جزم کرده اند تا به تولید دانش بنیان و اشتغال زا دست یابند

[ad_1]

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی ضمن تبریک سال نو گفت: دانشگاهیان باید عزم خود را برای تحقق شعار سال، تولید مبتنی بر دانش و اشتغال زایی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن پیام تبریک نوروزی دکتر. ذوالفیگل به این شرح است: بهار مظهر زایش نعمت و نمایش نعمت های الهی است و نوروز نمادی از نو شدن و تجدید حیات دنیای کهن است. حلول سال نو و عید سعید فطر را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، خدمتگزاران مخلص نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه جامعه بزرگ دانشگاهی، اساتید فرهیخته، محققین و دانشگاهیان و اینجانب تبریک و تهنیت عرض می نمایم. امیدوارم سال آینده مصادف با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان باشد و شاهد ارائه دستاوردهای مهم و ارزنده در عرصه علم و فناوری همراه با رشد اخلاقی و غنای ارزش های فرهنگی و انسانی باشیم. آرزو می کنم به برکت بهار وجود همه شکوفا و باران ببارد.

آئین بزرگداشت ۱۲ بهمن‌ماه-کرمان - ایسنا
خواندن

سال 1400 را در حالی سپری کردیم که بیماری کرونا مانند سال قبل با محدودیت هایی در جامعه دانشگاهی مواجه بود و متأسفانه رگ حیات حمایت اساتید، محققان، دانشگاهیان، دانشجویان و کارکنان گرانقدر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و فناوری به علت این گسترش گسترده بود. بیماری جهانی خاموش شده است و ما سرمایه های عظیمی را برای آموزش عالی از دست داده ایم. ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی، برای خانواده های این عزیزان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

دانشمندان و محققان ما در سال 1400 با جامعه پزشکی و عموم مردم همبستگی داشته اند و با تلاش بی وقفه خود در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری اقدام به تولید ماسک، ضدعفونی کننده و تجهیزات مختلف کرونا برای جلوگیری از هر گونه شیوع بیماری کرده اند. آنها به این بیماری مبتلا هستند و مطمئن تر از آن حمایت و اطمینان مدیران کشور در لزوم واردات محصولات است.

برنامه بلندپروازانه عربستان برای تحول دیجیتالی با سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری - خبرگزاری تسنیم
خواندن

یکی از آسیب های کرونا کاهش حضور دانشجویان در محیط دانشگاه بود، ما در دانشگاه خواهیم بود. در سال 1400 شاهد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تجلی مردم ایران در انتخاب مسئولان در خدمت بودیم. پس از این مهم، آموزش عالی کشور نیز سکاندار جدیدی برای ادامه فعالیت های مثبت گذشته و پاسداری از جایگاه والای علمی ایران پیدا کرد. شانزدهمین کشور جهان و اولین کشور منطقه که گام های نوینی در جهت ارتقای علم و فناوری از نظر تولید علمی برداشته است.

اساسنامه معاونت فناوری و نوآوری به عنوان اولین اقدام مهم وزارت علوم در دولت سیزدهم نشان می دهد که مسئولان آموزش عالی در دوره کنونی از پیشرفت های علمی موجود رضایت ندارند و به دنبال تغییر و نوآوری در کاربری هستند. از منابع والدین توانایی علمی همانطور که قبلاً در چندین سخنرانی و مصاحبه بیان کردم، تاکید می کنم که برنامه وزارت علوم در دوره جدید به کارگیری تحقیقات دانشگاهی و حل مشکلات جامعه توسط محققان آموزش دیده در کشور است. سال 1401 نازل شد.

نخستین خرید زمستانی مس رفسنجان مشخص شد
خواندن

امیدوارم با غنایم بهار و تکرار صدا یا سرود دل و چشم، معمار امیدها و نویدها باشیم. من باور دارم یک روز؛ نوروز سالی است که حکمت و معنا مشخص شد. در آغاز سال نو با آرزوی سعادت همراهان و مدح آن مرحوم، بر سر سفره آیین کهن می نشینیم و با زمزمه یا تغییر شرایط فرا رسیدن سال نو را جشن می گیریم.

دعا می کنم بهار در راه باشد، بهار باشد و اساس معرفت باشد. در پایان بار دیگر از تمامی دست اندرکاران عرصه علم و فناوری، زندگی با عزت و برکت، سلامتی و موفقیت روزافزون خواستارم و از تمامی دانشگاهیان که مصمم به تحقق شعار سال هستند می خواهم که حضرت عالی رهبر مولد، دانش بنیان و اشتغالزا نامید. ، محکم باشید و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *