رکورد کسب سهمیه و جنجال عجیب «قهرمانان»!

[ad_1]

کمیته ملی المپیک علیرغم اینکه همیشه تلاش می کرد تا از حاشیه ها دور بماند، سال خسته کننده ای را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سال 1400 حساس ترین سال خود را سپری کرد. او اگرچه در چهار سال گذشته تلاش کرده تا کمیته ملی المپیک را دچار حاشیه نکند، اما حواشی و ماجراجویی های زیادی داشته است.

سال گذشته کمیته ملی المپیک درگیر بازی های المپیک بود و انتخابات کمیسیون ورزشکاران و سپس انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کرد که هر کدام حواشی خاص خود را داشت.

* رکوردشکنی و حذف سهمیه

رکورد فتح سهمیه ها و جنجال عجیب و غریب از

کاروان ایران در المپیک توکیو در ابتدا 68 سهمیه کسب کرد که دو سهمیه غیرمنتظره برای بانوان و البته دو سهمیه از دست رفته داشت. ثریا آقایی در بدمینتون دو شانس و پریسا جهانفکریان در وزنه برداری دو شانس کسب کردند. اما پریسا جهانفکریان به دلیل مصدومیت و بهمن عسگری با دوپینگ در کاراته سهمیه خود را از دست دادند.

در نهایت ایران با 66 ورزشکار (10 زن و 56 مرد) در المپیک توکیو شرکت کرد. البته رکورد سهمیه ایران و تعداد ورزشکاران ایرانی در المپیک هم شکسته شد. ایران پیش از این با 63 ورزشکار در المپیک ریو شرکت کرده بود که بانوان در 9 سهمیه حضور داشتند.

* لباس کاروانی دوباره به حاشیه رفته است

رکورد فتح سهمیه ها و جنجال عجیب و غریب از

برای دومین بار در المپیک لباس کاروان ایران جنجالی شده است. زمانی که از لباس کاروان در مراسم بدرقه فرودگاه رونمایی شد، انتقادات زیادی به رنگ و طرح لباس در فضای مجازی مطرح شد. انتقادها درباره اتفاقاتی بود که در روند دو ساله طراحی لباس کاروان ایرانی رخ داد که نتیجه آن چنین مخاطبی را آزرده خاطر کرد. البته در پایان کاروان ایران با همان لباس در مراسم افتتاحیه رژه رفتند.

* رژه کاروان با پرچم صمد و رستمیان

رکورد فتح سهمیه ها و جنجال عجیب و غریب از

کاروان ایران به نام ستارگان ایران در المپیک توکیو شرکت کرد. پس از درخواست کمیته بین المللی المپیک از کشورها برای حضور دو پرچمدار زن و مرد در مراسم افتتاحیه برای برابری جنسیتی، هانیه رستمیان تیرانداز ایرانی و صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال به عنوان پرچمدار انتخاب شدند.

* کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز در المپیک توکیو

رکورد فتح سهمیه ها و جنجال عجیب و غریب از

کاروان ورزشی ایران در 17 رشته ورزشی (کشتی، وزنه برداری، تکواندو، بوکس، تیراندازی با کمان، قایق رانی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، دو و میدانی، شمشیربازی، والیبال، بسکتبال، جودو، شنا، بدمینتون و کاراته) برنده 3 طلا، 2 نقره و 2 برنز من شدند. و در رده بیست و هفتم جدول مدال ها قرار گرفت.

صدور کارت واکسن دیجیتال برای ایرانیان آغاز شد - خبرگزاری مهر
خواندن

جواد فروغی در تپانچه بادی، سجاد گنج زاده در کاراته و محمدرضا گرایی در مسابقه سه طلای کاروان ایران. علی داوودی در وزنه برداری مدال نقره و حسن یزدانی در کشتی فرنگی به مدال نقره دست یافتند. امیرحسین زارع در کشتی و محمدهادی ساروی در کشتی نیز دو دارنده مدال برنز ایران بودند.

زارع همچنین پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه بازی ها بود.

* حاشیه سازی عجیب کمیسیون جنجالی ورزشکاران

رکورد فتح سهمیه ها و جنجال عجیب و غریب از

برخلاف آنچه تصور می شد، اختلافات و حواشی کمیسیون قبلی تکرار نمی شد، اما در ابتدا مشخص بود که فضای دوستی و همدلی بین قهرمانان وجود ندارد و آغاز با انواع کنایه ها و کنایه ها همراه بود. توهین ها

سجاد گنج زاده، حسن یزدانی، ذبیح اله پورشیب، احسان حدادی، بهداد سلیمی، امین بوداغی، شهربانو منصوریان، مجتبی عابدینی، زهرا نعمتی، فرزانه فصیحی، حمیده عباسعلی، مصطفی نودهی، محمدرضا قاعده‌ای، نجهم گراشی، ساحام گراشی. انتخابات محمد بیداریان، ندا شهسواری، ثریا آقایی و محمد باقری معتمد از سوی رئیس کمیته ملی المپیک منصوب شدند و هادی ساعی از اعضای کمیسیون دو و میدانی شورای المپیک آسیا نیز طبق آیین نامه به عنوان عضویت در این کمیسیون باقی ماند.

حاشیه اول کشتی گیر بود که به انتصابات رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض کرد و عنوان کرد که با توجه به جایگاه این کشتی گیر باید حداقل یک نماینده از قهرمانان کشتی در این نامزدی ها قرار می گرفت. در واقع کشتی مدعی شد که صالحی امیری قول انتصاب حمید سوریان را داده است که بعداً سوریان از قول خود زیر پا گذاشت. به این ترتیب فدراسیون کشتی از حضور یزدانی در کمیسیون ورزشکاران جلوگیری کرد.

علاوه بر این، بین اعضا بر سر انتخاب رئیس، نایب رئیس و عضو هیئت اجرایی اختلاف نظر شدیدی وجود داشت. حدادی مدعی شد که تقسیم مواضع قبلا صورت گرفته است. از دومین جلسه کمیسیون دو فراکسیون تشکیل شد و زمانی که بهداد سلیمی به عضویت شورای اجرایی انتخاب شد، حدادی، ساعی و منصوریان نشست خبری برگزار کردند و صالحی امیری را مقصر همه این مشکلات دانستند.

البته در بین این تحریم کنندگان جلسات کمیته وحدت وجود نداشت زیرا ساعی و منصوریان در سومین جلسه کمیته حضور داشتند.

سیلی زدن به معلم ها ترند یک شبکه اجتماعی! - خبر آنلاین
خواندن

بدین ترتیب سجاد گنج زاده رئیس جمهور، نجمه خدمتی نایب رئیس و بهداد سلیمی نیز به عنوان نمایندگان کمیسیون در هیئت اجرایی انتخاب شدند.

بهداد سلیمی، زهرا نعمتی، حمیده عباسعلی، مجتبی عابدینی، محمد باقری معتمد و سجاد گنج زاده نیز به عضویت کمیته ملی المپیک درآمدند.

* انتخاباتی که دو بار به تعویق افتاد

رکورد فتح سهمیه ها و جنجال عجیب و غریب از

کمیته ملی المپیک ابتدا اعلام کرد که انتخابات در هفته اول فوریه 2014 برگزار می شود، اما بعداً به دلیل عدم برگزاری انتخابات توسط چندین فدراسیون، هیئت اجرایی تصمیم به برگزاری انتخابات در 17 اسفند گرفت. اما از آن زمان زمزمه هایی مبنی بر تعویق انتخابات به گوش می رسد که به برخی از اعضای قوه مجریه نیز نسبت داده می شود.

پس از آن در بهمن ماه مشخص شد که در اساسنامه کمیته ملی المپیک بند وجود دارد مبنی بر اینکه اساسنامه باید به تصویب کمیته بین المللی المپیک و مجمع برسد و با توجه به اینکه هیات اجرایی در مورد اساسنامه بحث نکرده بود امکان برگزاری وجود نداشت. انتخابات در روز 8 مارس. و این مجلس تبدیل به یک مجلس عادی شد.

انتقادات زیادی از سوی هیئت اجرایی وجود داشت که چرا از قبل در مورد آیین نامه انتخابات بحثی نکرده و تاخیر اعضای آن باعث به تعویق افتادن انتخابات شده است. مجید شایسته، یکی از اعضا، انتقادها را دوست نداشت و از هیئت مدیره عصبانی بود، اما دو هفته بعد به جلسات بازگشت.

* درگیری مقابل کمیته ملی المپیک

رکورد فتح سهمیه ها و جنجال عجیب و غریب از

در سال 1400 تنها رئیس فدراسیون که همیشه منتقد کمیته ملی المپیک بود علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بود. وی از حمایت مالی صالحی امیری از کشتی انتقاد کرد. وی سپس با انتصاب صالحی امیری در کمیسیون ورزشکاران مخالفت کرد. وی سپس خواستار استعفای اعضای غیرفدراسیونی شورای اجرایی (مجید شایسته، عبدی افتخاری، علی دادگر، مجید کیهانی و علیرضا رحیمی) شد.

در 17 اسفند دبیر و اعضای هیات اجرایی چالش های بیشتری با یکدیگر داشتند به همین دلیل دبیر به بودجه فدراسیون کشتی اعتراض کرد و همچنین به گزارش مالی فدراسیون اعتراض کرد. کار به جایی رسید که حتی مسائل گذشته هم مطرح شد و وقتی دبیر از اعضای هیئت مدیره انتقاد کرد، آنها هم دوره قبلی هیئت را یادآوری کردند که منشی نایب رئیس است و بودجه کشتی را قطع کردند.

صفحه مورد نظر شما یافت نشد.
خواندن

*اهالی سئول در جلسه باخ شرکت نکردند

رکورد فتح سهمیه ها و جنجال عجیب و غریب از

رضا صالحی رئیس کمیته ملی المپیک و حمید سجادی وزیر ورزش در سفر به پکن برای میزبانی المپیک زمستانی قرار بود با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار کنند اما ناگهان اعلام شد که دیدار مسئولان ورزش ایران و باخ به دلیل اینکه زودتر به ایران برگشتند کنسل شد. البته صالحی امیری بعدا در نشست خبری اعلام کرد که وزیر این دیدار را لغو کرده است. این جلسه از آن جهت اهمیت داشت که فدراسیون های ژیمناستیک و دوچرخه سواری با فدراسیون های جهانی خود با چالش هایی روبرو هستند و در آستانه تعلیق بودند و این بهترین فرصت برای مسئولان ورزش بود تا با باخ درباره این چالش ها صحبت کنند.

* مهمترین اتفاقات پیش رو

رکورد فتح سهمیه ها و جنجال عجیب و غریب از

کمیته ملی المپیک با اتفاقات مهمی روبروست. بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی هانگجو در پیش است و در نیمه دوم سال 1401 انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار می شود.

بازی های کشورهای اسلامی مردادماه در قونیه ترکیه با هدایت اصغر رحیمی و ایران در 16 رشته (تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، دو و میدانی، کیک بوکسینگ، جودو، بسکتبال، تکواندو، کاراته، والیبال، هندبال) در شهر قونیه ترکیه برگزار می شود. ، وزنه برداری، دوچرخه سواری و شمشیربازی در آقایان و بانوان و کشتی، شنا و ژیمناستیک در آقایان).

بازی های آسیایی اواخر شهریورماه به میزبانی هانگژو چین به سرپرستی پیمان فخری و ایران در 31 رشته (دو و میدانی، بسکتبال، بوکس، شمشیربازی، والیبال، تیراندازی با کمان، قایقرانی، وزنه برداری، کشتی، تکواندو، کاراته، کوراش، ووشو، کوهنوردی، کبد، اسکیت، تیراندازی باکمن، فوتبال، هندبال، شنا، شیرجه، واترپلو، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، شطرنج، بازی‌های الکترونیکی، تاکرا و تنیس روی میز، اسکواش، بدمینتون، تنیس، سه‌گانه و سوارکاری).

* مهم ترین رویداد پیش رو

انتخابات کمیته ملی المپیک ابتدا قرار بود 17 اسفند برگزار شود، اما به دلیل عدم تصویب اساسنامه، مجمع 15 اسفند به مجمع عمومی تبدیل شد. در این مجمع 17 نفر به برگزاری انتخابات در بهار و 22 نفر به برگزاری آن پس از بازی های آسیایی رای دادند، بنابراین انتخابات کمیته ملی المپیک به بعد از بازی های آسیایی هانگجو موکول شد. بازی های آسیایی در اوایل اکتبر 1401 به پایان می رسد.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *