فقدان سواد سایبری در والدین؛ زنگ هشدار برای کودکان

[ad_1]

ایسنا/ چهارمحال و بختیاری رئیس دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری گفت: برای جلوگیری از آسیب فضای مجازی به نسل کودک و نوجوان، این فضا و استفاده از آن باید توسط والدین مدیریت شود.

یزدان یگانگی در گفت وگو با ایسنا، درباره لزوم حمایت از کودکان در فضای مجازی و راهکارهای آن، اظهار کرد: امروزه شاهد استفاده روزافزون از فضای مجازی توسط تمامی افراد جامعه اعم از کودکان و نوجوانان، درصد بالایی از کاربران فضا هستیم. ” تخصیص می دهند و این موضوع می تواند به آن نسل آسیب بزند.

رئیس دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری افزود: کودکان و نوجوانان از حساس ترین گروه های سنی در هر جامعه ای هستند و توجه به آموزش این نسل در زمینه های مختلف و همچنین سلامت جسمی و روانی آنان است. خیلی مهم.”

وی ادامه داد: آسیب های جسمی یکی از مواردی است که کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده نادرست از فضای مجازی درگیر می شوند، مانند خشکی چشم، آسیب های ستون فقرات و گردن، کم تحرکی و در نتیجه افزایش وزن و… از جمله آسیب هایی است که فضای مجازی می تواند بر روی فضای مجازی تاثیر بگذارد. نسل کودک و نوجوان است و اگر اقدامات پیشگیرانه موثری در این زمینه صورت نگیرد، می تواند آثار و آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد کند که حتی در بزرگسالی نیز می تواند فرد را همراهی کند.

فروش نوروزی صنایع دستی لرستان تا 30 میلیارد
خواندن

وی گفت: یکی از آسیب های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان، مشکلات روانی است. به عنوان مثال، تماشای صحنه های خشونت آمیز یا مبتذل باعث ایجاد مشکلاتی مانند گوشه گیری، پرخاشگری، بلوغ زودرس و غیره می شود. ضربه ها به تدریج بر زندگی و رفتار افراد تأثیر می گذارد، یعنی با گذشت زمان، آسیب های طولانی مدت شرایط و رفتار فرد را تغییر می دهد و زندگی او را تحت تأثیر قرار می دهد و فرد دچار انزوا، اضطراب، افت تحصیلی و … می شود.

رئیس دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری افزود: البته نباید تنها نگاه آسیب زا به فضای مجازی داشت و باید پذیرفت که زندگی دومی در فضای مجازی برای همه مردم شکل گرفته است، بنابراین برچسب ها باید آموزش داده شود. در این فضا

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب فضای مجازی به نسل کودک و نوجوان، این فضا و استفاده از آن باید توسط والدین مدیریت شود که برای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات والدین ضروری است. از والدین خود باسوادتر باشند.» زیرا این زنگ خطر جدی است و کودک می تواند والدین خود را فریب دهد.

ماینینگ و ماینر چیست ؟ آموزش ارز دیجیتال چیست؟ - بولتن نیوز
خواندن

یگانگی خاطرنشان کرد: والدین می توانند برای جلوگیری از آسیب های جسمی به کودکان و نوجوانان، زمان های محدود و مشخصی را برای استفاده فرزندشان از فضای مجازی تعیین کنند و پس از اتمام آن زمان، برخی فعالیت های بدنی را نیز برای او تعیین کنند.

رئیس دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری گفت: جهت دهی به استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی یکی از راهکارهایی است که می تواند آنها را از آسیب های این فضا دور نگه دارد و همچنین این نسل را از قابلیت های مثبت بهره مند سازد. فضای مجازی. . تبدیل می شود.

وی افزود: هدف قرار دادن استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی به معنای جلوگیری از استفاده بیهوده وی از سایت ها و نرم افزارهای مختلف است و نرم افزارهای مورد استفاده یا انیمیشن هایی که مشاهده می کند باید توسط والدین برای کودکان در هر سنی انتخاب و ارائه شود. والدین برتر می توانند آنها را به سمت یادگیری برنامه های کاربردی در تولید محتوا سوق دهند و در نتیجه استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی را کنترل کنند و علاوه بر آن فرصت یادگیری را فراهم کنند.

ترفند مشاهده تصویر در واتساپ بدون باز کردن چت - باشگاه خبرنگاران
خواندن

یگانگی ادامه داد: بنابراین باید به این موضوع که کودکان و نوجوانان چگونه از فضای مجازی استفاده می کنند به صورت دقیق، حساب شده و حساس پرداخته شود چرا که این سنین از حساسیت های خاصی برخوردار هستند اما در مجموع با انجام اقدامات فوق می توان از فضای مجازی استفاده کرد. اقدامات صحیح و مناسب فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان اداره می شود و آسیب های این حوزه کاهش می یابد.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *