قهرمان لیگ هندبال را نباید تنها با چند بازی مشخص کرد

[ad_1]

مربی تیم هندبال شهید شاملی کازرون گفت: همانطور که در مسابقات قهرمانی هندبال، برخورد و احتمال مصدومیت بازیکنان زیاد است، نمی توان با آخرین بازی ها قهرمان را مشخص کرد و باید در طول مسابقات قهرمان مشخص شود.

محمدرضا رجبی در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیمش در لیگ هندبال گفت: در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشتیم و تنها یک شکست مقابل سپاهان داشتیم. در مجموع بازیکنانم در رفت و برگشت عملکرد خوبی داشتند. خوشبختانه تمرین خوبی برای پلی آف داشتیم و آماده ایم تا بهترین نتیجه را بگیریم. ذوب آهن حریف ما در پلی آف است. این تیم ریشه دار است و بازیکنان خوبی دارد. در طول مسابقات دو بار مقابل آنها بازی کردیم و هر دو بار موفق شدیم آنها را شکست دهیم. فردا تلاش می کنیم بازی خوبی انجام دهیم و در خانه حریف نتیجه لازم را بگیریم. بازگشت این مرحله در کازرون انجام می شود.

مربی تیم هندبال همچنین گفت: برای مرحله پلی آف امتیاز اول و دوم حذف می شود و تیم ها بدون امتیاز راهی پلی آف می شوند. هر تیمی که نتیجه بهتری بگیرد قهرمان می شود. سال گذشته مسابقات دوره ای برگزار شد. خیلی خوب بود که هر تیمی با امتیاز مرحله گروهی به دور دوم صعود کرد اما امسال اینطور نیست. در حال حاضر ما و سپاهان 34 امتیازی هستیم اما تیم های بعدی 25 و 20 امتیازی هستند. تفاوت ما با تیم چهارم خیلی زیاد است. البته طبق برنامه مسابقات امتیاز تیم ها در مرحله پلی آف صفر خواهد بود و این تصمیم باید اجرایی شود. در این مرحله تیم ها به مصاف هم می روند و نتیجه این دو دیدار فینالیست ها را مشخص می کند.

حاشیه های سریال بازی مرکب برای دو زن کره ای - برترین ها
خواندن

وی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ با پلی آف مطلوبتر است یا دوره ای؟ وی گفت: خب قهرمانی خانگی و خارج از خانه بهتر است، پارسال چون مسابقات متمرکز بود تیم ها بعد از مرحله گروهی به دور دوم رسیدند. در سال های گذشته مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شد و تیم ها با مجموع امتیاز مسابقات رتبه بندی می شدند. به این ترتیب به نظر می رسد که نتیجه تلاش تیم ها نادیده گرفته می شود، یعنی امتیاز تیمی که بیشترین امتیاز را در کل مسابقه کسب کرده، بازی سختی انجام دهد و بخش زیادی از بازیکنان خود را به دلیل مصدومیت از دست بدهد. نادیده گرفته شده است.

مربی هندبال شهید شاملی کازرون افزود: البته این مدل از ابتدا تصمیم گرفته شد و باید تابع تصمیمات باشیم. اما در مجموع در لیگ هندبال به دلیل اینکه برخورد و احتمال مصدومیت بازیکنان زیاد است، نمی توان با بازی های آخر قهرمان را مشخص کرد و باید در جریان مسابقات مشخص شود. ممکن است در مقطعی تیمی به دلیل مصدومیت بازیکنان خود را نداشته باشد و این شکل برگزاری به ضرر آن تیم تمام شود. اما در تورنمنت های فصلی تیم ها دو بار با هم بازی می کنند و تیمی که قوی تر باشد برنده خواهد شد.

خدمات پستی الکترونیکی توسعه می یابد - ایرنا
خواندن

رجبی درباره پیش بینی خود از نتیجه پلی آف گفت: در حال حاضر هر چهار تیم شانس قهرمانی دارند. تیم چهارم با 14 امتیاز کمتر می تواند قهرمان شود یعنی 8 بازی را باخت. این هم نوعی اکتشاف است. البته در مسابقات قهرمانی والیبال هم این اتفاق می افتد، تیم قهرمان به آخرین باخت و به فینال نرسید. البته در والیبال چون بازیکنان با یکدیگر برخورد نمی کنند، شرایط کمی با هندبال متفاوت است.

وی در پایان گفت: خدا را شکر لیگ خوبی بود. بازی های مرحله گروهی رقابت داغی داشت و تیمی وجود نداشت که بتواند به راحتی بازی کند. تیم های انتهای جدول نیز بازی خوبی با تیم های بالای جدول داشتند و هندبال خوبی بازی کردند. اینها همه زیبایی های لیگ هستند و هندبال را بهبود می بخشند. ملی پوشان هم از دل این لیگ می آیند و با آمادگی بیشتری به مسابقات می روند و در تیم ملی بهتر بازی می کنند.

مقاومت در دل همه مستضعفان جهان جان تازه ای ایجاد کرده است
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *