مردم در تصمیم گیری های اقتصادی نقش آفرین باشند

[ad_1]

ایسنا/گیلان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه مردم باید در تصمیم گیری های اقتصادی نقش آفرین باشند، گفت: حضور مردم در عرصه اقتصاد می تواند گره از کار مشکلات اقتصادی و اشتغال بگشاید.

عزت الله اکبری تالارپشتی در یادواره شهدای مهندس استان گیلان، توجه و گرامیداشت مناسبت های مختلف انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نسل امروز و آینده باید نسبت به تاریخ انقلاب اسلامی آگاه شوند و برگزاری یادواره های شهدا می تواند فرصت خوبی برای بازخوانی تاریخ ارزشمند انقلاب باشد.

وی با تاکید بر پیروی از سیره و منش شهدا، تصریح کرد: ذوب در ولایت بودن و خدمت صادقانه به مردم همیشه مورد سفارش شهدا بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان، گفت: وضعیت موجود کشور حاصل هشت سال ناکارآمدی برخی مسئولان است.

اکبری با بیان اینکه بسیج ابعاد وسیع و گسترده ای دارد، تصریح کرد: برخی ها سپاه و بسیج را فقط در این می بینند که در جایی سیل یا زلزله بیاید و بسیج وارد میدان شود، در حالی که این طور نیست و بسیج در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارد.

افتتاح مدرن ترین مرکز فرهنگی شهرستان های گیلان در لوندویل
خواندن

وی با اشاره به اینکه بسیج ظرفیت های ارزشمندی دارد، اضافه کرد: با روحیه و تفکر بسیجی می توان کشور را اداره کرد و تفکر بسیجی گره گشای مشکلات کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید در تصمیم گیری های اقتصادی نقش آفرین باشند، گفت: وقتی حضور مردم در ۲۲ بهمن و یوم الله های مختلف یک سال کشور را بیمه می کند، یقین بدانید حضور مردم در عرصه اقتصاد هم می تواند گره از کار مشکلات اقتصادی و اشتغال بگشاید.

اکبری با تاکید بر به کارگیری ظرفیت های بالقوه و طلایی بسیج در بخش های مختلف، بیان کرد: اگر می بینید که امروز در بسیاری از بخش ها دچار مشکل هستیم نتیجه مدیریت بدون تفکر بسیجی و انقلابی بوده است.

وی با اشاره به دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در پیوستن به قرارداد شانگ های، اضافه کرد: بازار پیمان شانگهای می تواند ظرفیت خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی باشد و باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قلب سوری ها برای حاج قاسم می تپد، گفت: علیرغم قرابت اعتقادی، فرهنگی و سیاسی با سوریه متاسفانه صادرات ترکیه به سوریه از ایران بیشتر است.

آیا اینها واقعا "بمب" بودند؟ - ایسنا
خواندن

اکبری با اشاره به چالش های موجود در حوزه صادرات، اضافه کرد: نتوانستیم بازار همسایگان را در اختیار بگیریم و این بزرگترین ضعف ما در حوزه اقتصاد است. در واقع بزرگترین دلیل چالش های اقتصادی امروز از روی ناکارآمدی مدیریتی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد تحریم ها داخلی است، گفت: عده ای از مسئولان برای اینکه ناکارآمدی خودشان را سرپوش بگذارند، مسئله تحریم ها را مطرح می کنند، در حالی که بزرگترین مسئله کشور ناکارآمدی و بی تدبیری است؛ نه تحریم.

اکبری در ادامه صحبت هایش با اشاره به ظرفیت های ارزشمند گیلان در بخش های مختلف، تصریح کرد: گیلان به تنهایی می تواند کشور را اداره کند، اما ضعف مدیریتی باعث شده تا به جایگاه واقعی اش دست نیابد.

وی ادامه داد: استان گیلان دارای ظرفیت عظیم فرهنگی و اقتصادی و دارای منابع طبیعی و خدادادی فراوان است که گاها این ظرفیت ها مغفول می ماند.

نماینده مجلس یازدهم، وجود مدیریتی قوی در استان را ناجی مشکلات و نابه سامانی ها دانست و بیان کرد: کار استانداران فقط جلسه گذاشتن و بازدیدهای نمایشی نیست، بلکه باید برای تمام ظرفیت های استان برنامه داشته باشند.

بهترین تلویزیون های اولد 2021 – کیفیت در برابر قیمت - ایلنا
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای حوادث

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *