مشارکت بالای عشایر در تولید گوشت قرمز خراسان رضوی

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی بیان کرد: عشایر سهم بالایی از تولید گوشت قرمز مورد نیاز استان را دارند و 18 درصد گوشت قرمز خراسان رضوی را تولید می کنند.

محمد نبوی فرد در گفت وگو با ایسنا، افزود: سه درصد از عشایر ایران در خراسان رضوی با 995 هزار راس دام زندگی می کنند و از این میزان حدود 12 هزار تن گوشت قرمز معادل 18 درصد گوشت استان است. ارائه شده است.”

وی افزود: 1.5 درصد جمعیت کشور عشایر هستند اما این جمعیت اندک 200 هزار تن معادل 25 درصد گوشت مورد نیاز کشور تولید می کنند.

وی گفت: 40 هزار عشایر در قالب 7 هزار و 145 خانوار در خراسان رضوی زندگی می کنند که حدود یک درصد کل جمعیت و 2 درصد جمعیت روستایی استان و در 13 شهرستان خواف، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر، نیشابور، مشهد، چناران، قوچان، درگز، سرخس و کلات قرار دارند.

فیلم| تشکر جالب بازیگر زن تلویزیون بابت سوژه کردن چهره اش در فضای مجازی! - آفتاب نیوز
خواندن

وی افزود: عشایر اقشاری ​​هستند که کمترین هزینه را برای دولت دارند و بر مبنای اقتصاد مقاومتی زندگی می کنند.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: امروز که یادواره 180 شهید عشایر خراسان رضوی برگزار شد، چرا که 2 درصد جمعیت روستایی استان عشایری هستند و این عشایر جزو اولین گروه هایی بودند که در مقابل دشمن قرار گرفتند. و در جنگ تحمیلی با سلاح های ساده به شهادت برسند». و به شهادت رسید.

نبوی فرد خاطرنشان کرد: میزان ارائه خدمات اجتماعی و عمرانی که اداره کل امور عشایری خراسان رضوی به عشایر این استان می دهد پنج تا 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

هم اکنون 1410 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 7400 نفر در 6 منطقه عشایری خواف اسکان داده شده اند.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *