آیا «پسر» باید از مادر و پدر «بگوید»؟

[ad_1]

یکی از مشاوران با اشاره به والدینی که کودکان را از صحبت در مورد مسائل مختلف می ترسانند تا صدایشان شنیده شود، گفت: کودکان از هیچ چیز نترسند، کودکان و نوجوانان باید یاد بگیرند. مسائل خانوادگی که رعایت آنها ضروری است زیرا برای ما جالب است.

مریم فولادی در گفت وگو با ایسنا، وی با اشاره به والدینی که سعی می کنند بدون صحبت با فرزندان خود بنشینند و دلیل تصمیم گیری ها و اقدامات در خانواده را توضیح دهند، گفت: با این حال نباید فراموش کرد که گاهی والدین حوصله ندارند و زمانی که کودک و نوجوان درخواست یا درخواستی دارد. به تصمیم والدین اعتراض می‌کنند و می‌خواهند کار دیگری انجام دهند، بلافاصله به دنبال ساکت کردن کودک و نوجوان هستند و به همین دلیل یا کودک را کتک می‌زنند، تهدید و تحقیر می‌کنند یا تسلیم می‌شوند. بر خلاف میل خود برگرد

این مشاور همچنین گفت: گاهی اوقات کودکان اصرار به انجام کار اشتباه یا خرید وسایل غیر ضروری دارند و والدین کم حوصله با نادیده گرفتن نیاز به صحبت و توضیح دلایل خود برای کودک و نوجوان، تنها برای ساکت کردن کودک این کار را انجام می دهند. اینکه شیوه فرزندپروری والدین باید مقتدرانه باشد و آسان و سختگیرانه نباشد، توجه به این نکته ضروری است که وقتی پدر و مادر شدیم باید صبر خود را افزایش دهیم، احساسات خود را کنترل کنیم و سپس این کار را به فرزندان آموزش دهیم. به این ترتیب با ارائه دلایل منطقی برای اراده خود، کودک را با تصمیم خود همراهی می کنیم و نیازی به بی منطقی و سخت گیری با کودک نیست.

تعداد مقالات «بی اعتبار» در ایران و جهان افزایش یافته است/ ایران پس از چین در رتبه دوم قرار دارد
خواندن

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت فرزندپروری «اقتدارگرایانه» بر سه سبک تربیت سخت‌گیرانه یا مستبد، سهل‌انگیز و مقتدرانه و تأثیرات آن‌ها بر فرزند پروری خاطرنشان کرد: در فرزندپروری مستبدانه، والدین کنترل‌کننده هستند و احساس می‌کنند فقط باید دستور بدهند و فرزندان باید مطیع باشد این والدین فکر می‌کنند که بیشتر می‌فهمند و می‌دانند و بنابراین فرزندانشان فقط باید مطیع باشند. آنها همچنین از روش های تنبیه بدنی و کلامی استفاده می کنند و کودکان را با سایر کودکان و نوجوانان مقایسه می کنند.

به گفته فولادی، یکی از آثار سبک فرزندپروری مستبدانه ترس فرزندان از والدین و به تبع آن افزایش اضطراب و رعایت برخی اصول و قوانین خانه و تصمیمات والدین از روی ترس است.

این مشاور همچنین گفت: در شیوه فرزندپروری مستبدانه، برخی از کودکان می توانند پیر شوند و دوران نوجوانی خود را خراب کنند و قوانین خانه و تصمیمات والدین را رعایت نکنند.

وی معتقد است برخی از فرزندان والدین مستبد فاقد اعتماد به نفس، عزت نفس و اعتماد به نفس هستند و در ابراز نیاز در جامعه و کسب موفقیت و پیشرفت لازم ناتوان هستند.

علت کاهش حجم اینترنت رایگان دانشجویی اعلام شد | نحوه ثبت نام - همشهری
خواندن

فولادی گفت: در این سبک تربیتی، والدین همیشه به عنوان برده در اختیار فرزندان خود هستند و بدون هیچ دلیلی آنچه را که کودک می خواهد، ارائه می کنند. از طرفی بچه ها قوانین و مقررات و خط قرمزهای خانه را رعایت نمی کنند و به طور کلی رعایت قوانین برایشان معنا ندارد.

به گفته وی فرزندان این والدین احساس می کنند که افراد بسیار خاصی هستند، خودشیفته هستند و همه باید به آنها خدمت کنند.

این مشاور همچنین گفت: فرزندان والدین سهل انگار دیگران را محکوم و تحقیر می کنند و دیگران را بی ارزش می دانند، بنابراین قوانین را رعایت نمی کنند و همه چیز را دور می اندازند.

این مشاور با اشاره به شیوه فرزندپروری مستبدانه اظهار داشت: در این سبک تربیتی، والدین قوانین و مقررات را به موقع و مناسب به فرزندان خود آموزش می دهند و قوانین و تصمیمات را با اصول مستبدانه، بدون تهدید، تنبیه و تحقیر به کار می گیرند. پسران. کودک و نوجوان آنها افزودند: «در این سبک از فرزندپروری، کودکان یاد می‌گیرند که محیطی که در آن بزرگ می‌شوند دارای قوانین و مقرراتی است، این قوانین به نفع فرزندان است و بنابراین تصمیمات والدین را می‌پذیرند و از قوانین خانه تبعیت می‌کنند. ” صحبت کردن با کودکان در این سبک بسیار رایج است و والدین به کودک و نوجوان برای توضیح تصمیمات خود نمی گویند: «چون من مادر یا پدرت هستم، باید به حرف من گوش کنی و آن را انجام دهی»، بلکه دلیل آن را توضیح دهند. تصمیمات . .

درب اتوماتیک و کرکره ی برقی; بدون جایگزین در سهولت تردد و ایجاد امنیت - الف
خواندن

فولادی در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت سبک فرزندپروری مقتدرانه و لزوم استفاده از این سبک توسط والدین بیان کرد: دلیل تصمیمات خود را برای کودک توضیح داده و آنها را از زبان کودک متقاعد می کنند. بنابراین، هنگام استفاده از فرزندپروری مستبدانه، کودکان نیازی به “در نظر گرفتن” والدین خود ندارند، زیرا آنها دلیل تصمیمات و قوانین را می دانند.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *