اتریش: بهتر است یک توافق هسته ای شکست خورده داشته باشیم تا توافقی صورت نگیرد

[ad_1]

وزیر امور خارجه اتریش در گفت و گو با یک روزنامه صهیونیستی با بیان موضع این کشور در قبال مذاکرات وین و برنامه هسته ای کشورمان، اظهاراتی علیه ایران بیان کرد.

به گزارش ایسنا، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا، به جروزالم پست گفت: ما در دیدگاه خود و دوستان اسرائیلی خود کاملاً متفاوت هستیم. من کاملا احساس خطری را که ایران برای اسرائیل ایجاد می کند درک می کنم. امنیت اسرائیل و مردم اسرائیل بخشی از سیاست دولت ماست. ما یک هدف مشترک داریم و آن این است که ایران هرگز نباید به سلاح هسته ای دست یابد. [اما] ما راه های مختلفی برای رسیدن به این هدف داریم.

شالنبرگ گفت: در حالی که می دانیم مقامات ایرانی همیشه تاکید کرده اند که تولید و استفاده از سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد، شالنبرگ گفت: می دانیم که زمان رو به اتمام است.[هسته‌ای] ایران اساساً اکنون فقط چند هفته فرصت دارد. پس از باز شدن در جعبه پاندورا، دیگر قابل بسته شدن نیست. ما ترجیح می دهیم یک معامله شکست خورده داشته باشیم که به ما امکان می دهد همه چیز را کنترل کنیم و به پشت صحنه نگاه کنیم و از آنچه در حال وقوع است آگاه باشیم، نه اینکه اصلاً معامله ای نداشته باشیم.

«سیستم راهنمایی هوشمند» به «پنجره واحد دولت» اضافه شد / نحوه ورود مشتریان به خدمات دولتی تنها پنجره
خواندن

وی افزود: هیچ کس ادعا نمی کند این معامله کامل شده است، اما اگر اینطور نیست، چگونه می توان امنیت ما یا شما را افزایش داد؟ این رویکرد من است. در نهایت، مهم ترین چیز این است که به مردم اسرائیل توضیح دهیم که ما یک هدف مشترک داریم و آن افزایش امنیت و جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در منطقه است. این امر امنیت همه از جمله اروپا را تضعیف خواهد کرد.

وزیر امور خارجه اتریش در پاسخ به این سوال که آیا در صورت لغو تحریم ها علیه ایران، اروپا با ایران مذاکره خواهد کرد، گفت: ایران هولوکاست، اظهارات علنی خود علیه اسرائیل، مردم اسرائیل و یهودیان را تکذیب می کند. به شدت به آنها ایران در سایر نقاط جهان چه می کند؟ [یعنی] تامین مالی تروریسم واقعا غیرقابل قبول است.

شلنبرگ گفت: “ما می خواهیم این کار متوقف شود.” چگونه به اینجا رسیدیم؟ ما یک هدف مشترک داریم. آیا راهی برای منزوی کردن آنهاست؟ پس از سال 1979 چگونه بودیم؟ آیا دهه ها تحریم و تلاش برای رفع آنها کمکی کرد؟ رویکرد اتریش بسیار متفاوت است. [رویکرد آن] این مذاکره و تلاش برای رسیدن به توافق است، معاهده ای که می توان آن را رعایت کرد و گفت: «شما به این موضوع متعهد نیستید».

افزایش 40 درصدی پروازهای فرودگاه ایلام در نوروز 1401
خواندن

وی گفت: ما امیدواریم که ایران در نهایت از تحقیقات هسته ای فراتر رفته و به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کند که به نفعش است.

به گزارش ایسنا، اظهارات وزیر امور خارجه اتریش درباره تفاوت رویکرد این کشور با رویکرد رژیم صهیونیستی به مذاکرات وین و موضوع هسته ای ایران در حالی مطرح می شود که دولت جو بایدن در ژانویه 2021 روی کار آمد و رنسانس هسته ای آغاز شد. این توافق در اولویت قرار دارد و از طریق بازگشت ایالات متحده به توافق و لغو تحریم ها علیه ایران تحت حاکمیت خود، واشنگتن در ماه مارس همان سال به مذاکرات وین برای احیای این توافق پیوست. البته تاکنون هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفته و از طریق نمایندگان کشورها در کمیسیون مشترک مواضع یکدیگر مطلع شده اند.
رژیم صهیونیستی با اتخاذ رویکرد قدیمی در قبال برنامه هسته ای ایران، از جمله در دوره دولت اوباما، زمانی که ایالات متحده به توافق هسته ای ایران پیوست و در دوران دونالد ترامپ که از این توافق خارج شد و آمریکایی ها و خود را منصرف کرد، تلاش کرد مذاکرات وین را خراب کند. متحدان اروپایی از احیای توافق.
با این حال، دولت آمریکا تاکید کرده است که اولویت این کشور پیگیری دیپلماسی و بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای ایران است.

ده هزار منبع الکترونیکی به کتابخانه دیجیتال دانشگاه شهید بهشتی افزوده شد - باشگاه خبرنگاران
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *