اهمیت کیش در جام جهانی قطر

[ad_1]

قطر انتظار دارد 1.5 میلیون نفر از سراسر جهان برای تماشای جام جهانی 2022 به این کشور سفر کنند، از طرفی انتظار می رود 500 هزار تماشاگر به ایران سفر کنند، اما چگونه؟

به گزارش ایسنا، جام جهانی فوتبال قطر به مدت 28 روز از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 برابر با 20 نوامبر تا 18 دسامبر 1401 در چهار شهر دوحه، الوقرا، الخور و الخور برگزار می شود. الریان. از همان ابتدا که قطر میزبان جام جهانی 2022 بود، به دلیل وسعت و محدودیت ظرفیت اقامتی، همسایگان قطر تمایل خود را برای حضور در این میزبانی اعلام کردند، از عربستان سعودی گرفته تا امارات متحده عربی، کویت و عمان و ترکیه. همچنین ایران از سال 1397 آمادگی خود را برای میزبانی تیم و کمپ تماشاگران در جزایر خلیج فارس اعلام کرد. هزینه کم، نزدیک بودن این جزایر به قطر و امکان سفر بدون ویزا از جمله انگیزه های ایران برای شرکت در این مسابقات بود. جام جهانی 2022.

طبق آخرین اعلام، حدود 175000 تماشاگر در قطر برای جام جهانی حضور دارند که این رقم حدود 1.5 میلیون تماشاگر نیست. از این رو فیفا برای جبران کسری مسکن پیشنهاد استفاده از خانه های اجاره ای به ویژه در روستاها، کشتی های تفریحی و ویلاهای شخصی را داده است. همچنین با یک شرکت سرمایه گذاری برای ساخت اقامتگاه های قابل حمل (قابل حمل) تا شروع جام جهانی در قطر قرارداد بسته شد.

فیفا همچنین تیمی را برای بازی در خانه‌های انفرادی در دوحه مأمور کرد و به مالک پیشنهاد کرد در طول جام جهانی تور انگلیس، استرالیا و سایر کشورها را برگزار کند و خانه خود را اجاره کند. به این ترتیب فدراسیون جهانی فوتبال امیدوار است بخشی از مشکل اسکان مسافران را حل کند. با این حال، اعتقاد بر این است که اکثر قطری ها دوست دارند در طول جام جهانی در کشور خود بمانند.

با این حال، بسیاری از تماشاگران هیجان زده هستند و منتظر نتیجه این راه حل های فیفا نیستند و می خواهند محل اقامت خود را قبل از جام جهانی رزرو کنند. تاکنون شهروندان کشورهای آمریکا، مکزیک، بریتانیا، برزیل، آرژانتین و امارات متحده عربی بیشترین تعداد رزرو هتل در قطر را داشته اند.

آغاز نوبت دهی واکسیناسیون برای افراد 15 سال به بالا - ایرنا
خواندن

در حالی که قطر تاکنون تمایلی به مشارکت سایر کشورها در حمایت از جام جهانی نداشته و بر میزبانی از تماشاگران در کشور خود اصرار داشته است، سفر اخیر وزیر راه قطر به جزیره کیش در هفته گذشته احتمالات دیگری را مطرح کرد. قطر قبلاً گفته بود که این جام جهانی متعلق به همه است و نه تنها برای قطر، بلکه برای کل خاورمیانه و جهان عرب نیز باید میراثی به جا بگذارد.

وزیر راه قطر شاید با همین رویکرد حدود شش ماه قبل از شروع جام جهانی به کیش سفر کرده باشد. جزیره ای که تنها 40 دقیقه با هواپیما از دوحه فاصله دارد. در همین سفر دو طرف توافق کردند که علاوه بر افزایش پروازهای بین دو کشور، مسیر مستقیم هوایی و دریایی از دوحه به کیش ایجاد کنند. در حال حاضر حدود 36 پرواز هفتگی از قطر به شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد انجام می شود. با این حال محمدی بخش، رئیس سازمان هوانوردی کشور معتقد است که می توان ظرفیت پروازی مسیر ایران – قطر را به 200 پرواز در روز افزایش داد و پروازهای مستقیم به شهرهای بیشتری برقرار کرد.

حسین عباس نژاد، مدیرکل دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: در حال حاضر 3000 صندلی در ظرفیت کشتی های مسافربری وجود دارد که می توانند مسافران را بین بنادر ایران و قطر در شبانه روز جابجا کنند و به همین منظور مسافر را انجام می دهند. ترمینال کیش در حال آماده سازی است.

بر اساس این توافقات، رستم قاسمی وزیر راه گفت: روزانه 500 هزار ایرانی باید از جام جهانی قطر بازدید کنند، خارجی هایی که به قطر می آیند می توانند از طریق دریا از جزایر جنوبی ایران دیدن کنند و ما می توانیم آنها را جابجا و اسکان دهیم.

اهمیت کیش در جام جهانی قطر

اگرچه در سفر اخیر وزیر راه به جزیره کیش، توافقی بین دو کشور در خصوص ایجاد خطوط هوایی و دریایی مستقیم حاصل شد و قرار است طرفین در اردیبهشت و خرداد با پیشنهادات تکمیلی دیدار و به توافق برسند، اما به دلیل قوی بودن رقابت در منطقه و تبلیغات قوی برخی از همسایگان جام جهانی 2022 از جمله عربستان سعودی، امارات و عمان، راه اندازی مسیر هوایی و دریایی بین کیش و دوحه حداقل در اسرع وقت پیگیری و تکمیل شود.

قبل از خرید اینترنتی، لیست نماد های تعلیق شده را چک کنید! - باشگاه خبرنگاران
خواندن

جزیره کیش در حال حاضر 19 هزار و 200 تخت آماده دارد که به گفته مسیح الله صفا، یکی از اعضای تیم جام جهانی این جزیره، هزینه آن یک چهارم قیمت هتل های قطر خواهد بود. وی به ایسنا می گوید: با توجه به اینکه بازی های جام جهانی در راستای سفرهای پاییزی ایرانی ها به کیش است، در زمان برگزاری جام جهانی 2022 حداقل 50 هزار تخت استاندارد برای تماشاگران می توان در نظر گرفت تا آنها راضی بمانند.

جام جهانی قطر یکی از گران ترین جام های فوتبال برای تماشاگران پیش بینی می شود. صفا یکی از اعضای ستاد جام جهانی کیش می گوید: در حال حاضر قیمت یک شب اقامت در هتل های قطر تا 1000 دلار است. انتظار می رود با نزدیک شدن زمان بازی ها و افزایش تقاضا، این نرخ ها افزایش یابد. تخمین زده می شود که قیمت یک شب اقامت در هتل های قطر به حدود 50 میلیون تومان تا دو هزار دلار برسد، در حالی که قیمت بهترین هتل های کیش یک چهارم قیمت های فعلی قطر است. کم هزینه بودن بزرگترین مزیت انتخاب جزایر ایرانی برای اقامت در بازی های جام جهانی است تا زمانی که دسترسی بین دو کشور با سرعت بیشتری انجام شود و از این پس اطلاع رسانی و تبلیغات بین المللی انجام شود.

صفا که رئیس اتحادیه هتلداران جزیره کیش نیز هست، وقتی صحبت از استاندارد هتل ها و اقامتگاه ها در ایران می شود، به بازدید وزیر راه قطر از زیرساخت های جزیره کیش اشاره می کند و می گوید: این مقام از قطر بعد از ابراز خرسندی کرد. بازدید از امکانات و کیفیت اقامتگاه. البته برای جلوگیری از تخلفات و خطاها در جام جهانی، نظارت و کنترل قضایی باید جدی تر باشد.

اهمیت کیش در جام جهانی قطر

اگرچه کیش محور اصلی حمایت از برگزاری جام جهانی است، اما مسئولان کشور همچنان امیدوارند بتوانند از جزیره قشم و شهرهای دیگر مانند بندرعباس، بوشهر، شیراز، اصفهان و حتی تهران برای پذیرایی از هواداران استفاده کنند. با این رویکرد ویزای ایران برای حضور در جام جهانی رایگان شد. زیرا جزایر کیش و قشم جزء مناطق آزاد محسوب می شوند و سفر به آنها نیازی به ویزا ندارد. اعتبار ویزای رایگان ایران که برای مسافران قطری در جام جهانی صادر می شود نیز دو ماه اعتبار دارد که به آنها اجازه اقامت 20 روزه در ایران را می دهد.

تصاویر| روستای تریش در شهرستان بشاگرد - آفتاب نیوز
خواندن

این اقدام ایران بازتاب گسترده‌ای در بسیاری از رسانه‌های خارجی داشت، به‌خصوص که در کنار مزیت سفر ارزان به ایران نسبت به قطر قرار گرفت. با این حال، برخی همچنان موضوع «ایران هراسی» را مطرح می کنند. لیلا اژدری، مدیرکل توسعه گردشگری خارجی ایران گفت: ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای کمپین تبلیغاتی ایران درخواست شده است که اگر به موقع برسد تبلیغات گسترده ای انجام خواهد شد.

اما بودجه ای که برای تبلیغ ایران صحبت شده و هنوز تصویب و پرداخت نشده است، بیشتر برای تبلیغات در مراکز خرید و خطوط هوایی است; به گفته اژدری، با توجه به اینکه فیفا برای هر نوع تبلیغاتی اختیار بازی در ورزشگاه ها و زمین های بازی را دارد و حامیان مالی آن هم از قبل مشخص شده اند، امکان معرفی و تبلیغ جاذبه های گردشگری ایران در قسمت محیطی زمین های بازی وجود ندارد.

در این شرایط بهترین راه برای علنی کردن ایران و جلب توجه فردی که مورد توجه اخبار رسانه های بیگانه قرار می گیرد، حضور در رسانه های جام جهانی و ارائه ایران در پروازهای قطر از این پس با محتوایی متفاوت از وزارتخانه است. سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و به منظور پاسخگویی به ابهامات و شبهات تماشاگران، اقدام به تولید صنایع دستی برای جذب سایر گردشگران کرده است. بسیاری از تماشاگران جام جهانی فوتبال نمی دانند چگونه می توانند ویزای رایگان ایران، مسیر دسترسی، بافت اجتماعی، فرهنگی و جغرافیایی در ارتباط با کشورهای عربی، سیاست، پوشاک، غذا و نوشیدنی دریافت کنند، بنابراین جام جهانی 2022 می تواند به خوبی مدیریت شود. فرصتی مغتنم برای توسعه گردشگری در ایران.

اهمیت کیش در جام جهانی قطر

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *