بهره برداری از 23 پروژه در خراسان رضوی در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری 23 پروژه به ارزش 136 میلیارد ریال در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

محسن فنودی امروز ۱۴ اسفند در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، اظهار داشت: شعار امسال «ایران سبز – ایران قدرتمند/ همه با هم برای حفظ و احیای منابع طبیعی جهاد کنیم» است. دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فرهنگ منابع طبیعی باید آموزش همگانی شود» را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم. ما همیشه برای رسیدن به اهدافمان انتظار کمک مردم را داریم چرا که تجربه نشان داده در جایی که کمک های مردمی وجود داشته باشد موفقیت های بیشتری حاصل شده است.

وی در خصوص تصرف اراضی ملی گفت: یگان حفاظت به صورت شبانه روزی از طریق سامانه های 139 و 1504. 1010 گزارشات مردمی را دریافت می کند. 154 مورد کشفی شامل 6300 قطعه چوب، 2080 کیلوگرم زغال سنگ و 1 تن محصولات جانبی بود. برای 13 اجاق ذغال غیرمجاز 6 پرونده قانونی رسیدگی شد. هدف اداره کل پیشگیری است نه اقدام قانونی. با توجه به نیروی کمی که در یگان های حفاظت داریم نیاز به گزارش های مردمی داریم. با تمامی متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون 7 میلیون و 500 هکتار از اراضی ملی استان تحت حفاظت است، ادامه داد: اراضی شهرها و روستاها در حال واگذاری به اداره شهرسازی و مسکن است. پایه. ما در این محله ها اختلافاتی داریم و در برخی زمینه ها با آستان قدس رضوی و اداره نذورات و امور خیریه اختلافاتی وجود دارد که در حال حل شدن است.

مدیرکل ارتباطات: نواقص طرح نسخه نویسی الکترونیکی درقم رفع شود - ایرنا
خواندن

فنودی درباره پروژه هایی که در هفته جاری به بهره برداری می رسد، گفت: 8 طرح بیابان زدایی در سبزوار، رشتخوار، نیشابور، کاشمر، خواف، بردسکن و گناباد به مساحت 2 هزار هکتار و به ارزش 41 هزار و 400 میلیون ریال و 13 طرح آبخیزداری در سایر شهرها جوین، خلیل آباد، بجستان، مشهد، کاشمر، کلات، طرقبه و شنزیر، چناران، فریمان و داورزن به ارزش 93 میلیارد ریال و 163 هزار و 900 مترمکعب ساخته شد.

وی تصریح کرد: همچنین پروژه های متعددی برای احداث سدهای خاکی و ملاتی در استان و 2 کمربند حفاظتی در چناران و صالح آباد به ارزش یک هزار و 400 میلیون ریال اجرا شده است. در مجموع 23 پروژه به ارزش 136 میلیارد ریال در استان به اتمام رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی درباره اقدامات در حوزه آبخیزداری گفت: از 7 میلیون و 500 هکتار اراضی مشمول فعالیت آبخیزداری در یک میلیون و 600 هکتار، فعالیت هایی که در مجموع 450 مورد انجام شده است. میلیون متر مکعب کنترل سیلاب و برداشت آب صورت گرفته است.

فنودی با اشاره به اینکه 65 تا 70 درصد مساحت هر شهرستان را اراضی ملی تشکیل می دهد، گفت: زمین برای طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی برای اشتغال در نظر گرفته شده است. همچنین در صورت نیاز زمین در اختیار معادن و شهرداری قرار می گیرد. بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، این مقاطع به راه و شهرسازی اختصاص دارد.

عمر بی نهایت برای دستگاه ها با یک سیستم جدید بدون باتری - ایسنا
خواندن

وی تاکید کرد: تعداد بازنشستگان بیشتر از ورودی ها بوده است و در بسیاری از شهرستان ها کمبود نیرو داریم و در طرح جذب هدف تکمیل ظرفیت نیروی انسانی عمدتا در یگان حفاظت است. این نیروها طی سال آینده به سازمان اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به تقویم این هفته افزود: یکشنبه 15 اسفند به عنوان درختکاری برای ایران سبز، ایران قدرتمند نامگذاری شده است. در این روز برنامه کاشت و برنامه مشترک با دانشگاه فردوسی خواهیم داشت. انعقاد ثبت یا حریم اراضی ملی به صورت ویدئو کنفرانس در تمامی استان ها انجام خواهد شد. همچنین طرحی برای کاشت نهال در حیاط خواهیم داشت.

فنودی ادامه داد: دوشنبه 16 اسفند روز منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و یاوران طبیعت است و به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل (ع) با همکاری بنیاد شهید استان طرح نهال کاری اجرا می شود. همچنین برنامه حضور در آسایشگاه جانبازان و تجلیل از آنان با محوریت ایثارگران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و تشکر و قدردانی از دانش آموزان حامی طبیعت در یکی از مدارس استان

وی اعلام کرد: همچنین روز سه شنبه 17 اسفندماه که روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون است، رژه موتوری یگان حفاظت در بلوار نماز و برنامه مشترک با فرماندهی انتظامی استان در مجموعه برگزار می شود. فرماندهی پلیس چهارشنبه 18 اسفند روز منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه است. در این روز برنامه نهال کاری با حضور مدیرکل صدا و سیما، معاونین استاندار و اصحاب رسانه اجرا می شود.

بررسی کارآمدی شبکه های اجتماعی در فارس من ؛ پیام رسان های ایرانی بهترند یا خارجی؟! - خبرگزاری فارس
خواندن

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: پنجشنبه 19 اسفند ماه روز منابع طبیعی، آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی است که در این روز منابع طبیعی و طرح های آبخیزداری در منطقه اجرا می شود. استان 23 پروژه در سه حوزه آبخیزداری، بیابانی و حفاظتی به ارزش 13 میلیارد و 600 میلیون تومان در شهرستان های استان افتتاح می شود. جمعه 20 اسفند روز منابع طبیعی، خانواده و آموزه های دینی است. در این روز همایش خانواده بزرگ منابع طبیعی برگزار می شود. در این روز قرار است در نهالستان نهال بکاریم.

فنودی افزود: شنبه 21 اسفند روز آموزش، پژوهش و فناوری است. برنامه مشترکی با کارشناسان دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به همراه نهال خواهیم داشت و برنامه ای در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار می شود. یکشنبه ۲۲ اسفند، روز منابع طبیعی، یادبود هر شهید با هزار دانه و نهال است. در این روز یادواره شهدا و برنامه عطر افشانی مزار شهدا و کاشت مشترک با بنیاد شهید برگزار می شود.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *