تابلوی موزیکال «فرهاد کوش» به یاد شیراز

[ad_1]

پروژه «تار و تاریخ» در آخرین مرحله خود تابلوی موزیکال «فرهاد کوش» را به یاد شیرازی اجرا کرد.

به گزارش ایسنا، آهنگ فرهاد کش کاری از رسانه فرج نژاد در قالب پروژه تار و تاریخ است. این آهنگ توسط محمد ذاکر حسین، کریم ابراهیمی تنبک و علیرضا نصیری فرد خوانده شده است. فرج نژاد این آهنگ را از روی شعر حافظ در قالب تصویر موزیکال سروده است.

یادداشت مدیا فرجو نژاد در مورد آهنگ فرهاد کش را در ادامه می خوانید:

حافظ برای ما ایرانیان فقط یک شاعر نیست، او یک غزلسرای توانای ایرانی نیست، حافظ محرم محرم است، یار خلوت ما، راهنما در لحظه های آشفتگی، وجودی است که به آن اعتماد داریم. برای من حافظ همین است. معلمی، پیامبری و گاهی تمام نقش پدر و مادری، بارها درد دل مرا شنید و زبان دلم بوده است، به اشتباهاتم اشاره کرد و راهنمایی های او زندگی مرا تغییر داد. مبارزه زندگی و این را به یاد آوردم: تو با خدا کار می کنی و دلت شاد / که اگر رحمی نداشته باشد به درگاه خدا فریاد می زند.
او فقط هشت سال داشت که اولین غزلش را در دامان مادرش حفظ کردم و اولین آهنگی که نوشتم غزلی به زبان نامرئی بود. تصمیم گرفتم اولین تصنیف “فرهاد کش” حافظ بزرگ را که در سال 1381 نوشته بودم و اولین بار در سال 1385 با صدای حسام الدین سراج ضبط شده بود را اجرا کنم. هنوز هم همان حسی را که در دهه بیستم نسبت به غزلیات حافظ داشتم، دارم. من شما را عاشقانه ستایش می کنم. در زمان ضبط درهای حافظ باز بود و دوستداران حافظ از ما استقبال کردند. مردمی که ساعت هشت صبح به دیدار شما آمدند آنقدر به ما لطف داشتند و با ما بودند که من بوسه یک دست آنها هستم.

وزیر آموزش و پرورش به سوالاتی درباره بازگشایی مدارس پاسخ داد
خواندن

میکس و مسترینگ این آهنگ توسط احمد میر معصومی انجام شده است. کارگردان و تدوین موزیکال «فرهاد کش» مرتضی حاج محمدی است.

نقاشی های موزیکال در پروژه های مختلف تعاریف متفاوتی دارند. اما در پروژه Tar e História، موسیقی بر اساس پدیده ای مانند یک ساختمان یا تاریخ یک منطقه در یک نقطه خاص ساخته می شود، به طوری که راوی آن ساختمان یا راوی قسمت خاصی از داستان در آهنگ دی زبان.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *