تفاوت جوشکاری آرگون با CO2 (3)

تفاوت جوشکاری آرگون با CO2
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

در روش دی اکسید کربن با برقراری قوس الکتریکی میان الکترود مصرف شدنی و قطعه کار فرآیند جوش انجام میشود، و حوضچه جوش توسط گاز بیاثر CO2 محافظت میگردد. توجه : سعی کنید در حین عملیات جوشکاری، الکترود سطح فلز را لمس نکند در غیر این صورت فلز شما آلوده می شود. برخی مزایای دیگر این روش جوشکاری عبارتند از: عدم نیاز به تعویض الکترود، جوشکاری در تمام حالات، امکان جوشکاری به صورت مکانیزه، عدم وجود محدودیت در ضخامت قطعات و عدم وجود گل جوش و ایجاد جوش های سالم .فرآیند جوشکاری میگ (MIG) به این صورت است که در آن یک قوس الکتریکی بین الکترودهای سیم مصرفی و قطعه کار قرار می گیرد که باعث می شود آنها به ذوب شدن و پیوستن برسند و یک خط جوش بوجود آورند. این دسته از جوشها دارای موارد کاربرد بسیار زیادی هستند و اغلب از آنها در موارد زیر استفاده میکنند. سیم جوش با گاز دیاکسید کربن برای جوشکاری گوشه فولادها مناسب است و در حالت ترکیب با آرگون در جوشکاری شیار فولادها کاربرد دارد. در ادامه دلایل اصلی استفاده از گاز دی اکسید کربن به عنوان گاز محافظ در فرایند GMAW آورده شده است.

جوشکاری آرگون

This data was created  by G SA Con te nt ​Genera to​r DEMO.

جوش کاری آرگون

این دو نوع گاز کیفیت جوش بهتری میدهند اما قیمت آنها گرانتر است بهمین دلیل کمتر مورد استفاده قرار میگیرند، بعنوان نمونه استفاده از گاز آرگون خالص امکان شروع هرگونه واکنش اکسایش را از منطقه سلب میکند. پارامترهای موثر در فرایندجوشکاری GMAW ۱- جنس و ضخامت فلز پایه ۲- طرح اتصال ۳- فلز پرکننده ۴- گاز محافظ ۵- منبع جریان پارامترهای اصلی در فرایند GMAW , وابسته به متغیرهایی هستند، که برخی از آنها توسط اپراتور و برخی دیگر توسط تجهیزات تنظیم می شوند. متغیرهای تأثیرگذار در فرایند جوشکاری MIG/MAG ۱- جریان جوشکاری (سرعت تغذیه سیم) ۲- ولتاژقوس (طول قوس) ۳- سرعت جوشکاری ۴- ترکیب گاز محافظ و دبی گاز مصرفی ۵- وضعیت اتصال ۶- طول مؤثر الکترود ۷- قطر الکترود ۸- جهت الکترود نسبت به قطعه کار نکته: متغیرهای فوق، به طور کامل مستقل نمی باشند و تغییر هریک از آنها مستلزم تغییر دیگری است تا نتایج دلخواه به دست آید. تماس نوک الکترود تنگستن با حوضچه مذاب. کار کربن دی اکسید در این فرآیند، این است که اکسیژن محیط در تماس با محل جوشکاری قرار نگیرد. نکته:تأثیر تماس حوضچه مذاب با هوا گازهای موجود در هوا باعث اکسیده شدن، تردی و تخلخل در جوش می شود. در منبع قدرت با ولتاژ ثابت، یک تغییر کوچک در ولتاژ باعث یک تغییر بزرگ در شدت جریان می شود.

نمایندگی تعمیرات لباسشویی اسنوا مشهد 09381565018 پارس تکنیک
خواندن

استفاده از گاز آرگون در فرآیند جوشکاری با گاز محافظ (GMAW) : آرگون یک گاز خنثی بطور کامل است بنابراین آن برای یک بازه وسیع مواد به عنوان یک گاز محافظ مناسب هست زیرا آن با هر فلز مذابی واکنش نمیدهد. استفاده از انبرجوشی که عایق دسته آن آسیب دیده ممنوع می باشد زیرا اگر از انبر جوش بدون عایق دسته در فرآیند جوشکاری استفاده شود امکان اتصالی و برق گرفتگی جوشکار وجود دارد. در فرآیند جوشکاری با گاز محافظ، کار گاز حفاظت از منطقه جوش و قسمتی از فلز مبنا است؛ یعنی گاز نباید اجازه دهد کوچکترین ذره از فضای اطراف وارد منطقه ذوب شود، زیرا رخداد چنین اتفاقی باعث آلوده شدن فلز جوش تهنشین شده و عمل جوش بهخوبی شکل نگیرد. دلیل دیگر این است که دی اکسید کربن ارزانتر از سایر گازها، از جمله آرگون است و همین عامل باعث کاربرد بیشتر این روش جوشکاری شده است. سایر گازها عبارتنداز: هیلوم و آرگون، که این دو گاز هم با روش قوس الکتریکی کار میکنند. در این فرآیند از الکترود برای اتصال دو قطعه استفاده میشود.

چگونه با برش ليزري شروع كنيم؟ 2022
خواندن

این الکترود به وسیله موتور تغذیه به طور خودکار و مداوم، وارد مشعل جوش (تورچ) می شود. چرا که هنگام کار با این روش محل جوش بیشتر تحت پوشش قرار می گیرد. دی اکسید کربن اغلب به عنوان گاز محافظ در جوشکاری CO2 بر روی سیم جوش مصرفی (GMAW) فولادهای کربنی مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید تمام تورچ های جوشکاری آرگون دارای 2 کابل می باشند که اولین کابل برای هدایت گاز آرگون داخل تورچ بوده است و دیگری برای خنک کردن و جلوگیری از ذوب شدن الکترود می باشد. در رأس همه عیوب آلودگی توسط الکترود و گاز محافظ، تغذیه نامناسب سیم جوش و تغییر دمای الکترود و فرسایش و ساییدگی الکترود است. به عنوان مثال ترکیب گاز آرگون و دی اکسید کربن برای جوشکاری به روش تیگ، بلافاصله منجر به آلودگی محیط کار می شود. در صنایع پتروشیمی، صنایع دریایی و ساخت تجهیزات نظامی از جوشکاری با گاز آرگون استفاده می شود. جوشکاری به روش co2 امروزه نقش پر رنگی در ساخت و صنایع مختلف دارد.

ساختار سنتی ایرانی با استفاده از آجر روش‌ها برای تازه‌آموزان
خواندن

فرآیند جوشکاری میگ، جوشکاری با الکترود فلزی و گاز محافظ خنثی نامیده شد و از گازهای خنثی هلیم و آرگون برای جوشکاری آلومینیوم استفاده شد. جوشکاری تیگ (TIG) یا جوشکاری قوسی با الکترود تنگستن و گاز محافظ (GTAW) یکی از فرایندهای جوشکاری ذوبی با قوس الکتریکی است که در آن برای برقراری قوس از یک الکترود غیر مصرفی از جنس تنگستن استفاده می شود. یک فرد واجد شرایط به فردی اتلاق می شود که با داشتن یک مدرک، گواهینامه یا جایگاه حرفه ای شناخته شده یا با دانش، آموزش و تجربه گسترده، توانایی حل مشکلات مربوط به موضوع، کار یا پروژه و آموزش ایمنی برای شناسایی و جلوگیری از خطرات موجود را فرا گرفته است. می باشد. در ایران بیشتر با نام اختصاری و متداول جوش آرگون شناخته میشود. بعلت اینکه گاز CO۲ خنثی نبود نام آن را مَگ (MAG) گذاشتند. جوشکاری CO۲ یکی از جمله جوشهایی است که با گاز محافظ کار میکند، که شامل دو نوع جوش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک است. در جوش آرگون بهترین کیفیت با ضخامت جوش حداکثر به 5 میلیمتر تامین میشود این درحالی است که برای تامین کیفیت مشابه در روش میگ این ضخامت تا چهل میلیمتر هم میرسد.  This a rt icle h as be​en gener​ated by G SA C​ontent Ge᠎ne᠎rato​r DEMO᠎.

مطلب پیشنهادی

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته مشاوره وکیل آنلاین در زمینه طلاق از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *