تفاوت گیج فشار خشک و روغنی چیست ؟

تفاوت گیج فشار خشک و روغنی چیست ؟
گیج روغنی

متریال صفحه فشارسنج معمولا شیشه ای یا پلاستیک است و قیمت فشار سنج با صفح شیشه ای نسبت به قیمت گیج فشار با صفحه پلاستیکی بالاتر است. 5- صفحه شیشه ای روی گیج: بر روی گیج از یک صفحه شیشه ای استفاده شده است که باید از نوع ضد ضربه و محکم باشد. اندازه قطر صفحه می تواند باعث محدودیت شما در نصب گیج فشار روغنی باشد و حتماً باید آن را هم در نظر بگیرید. اگر گیج فشار روغنی بسیار با کیفیت می خواهید باید محصولات ساخت کشورهای اروپایی و آمریکایی را خریداری کنید البته قیمت این گیج ها نسبت به تولیدات سایر کشورها بالاتر است.همچنین اگر بودجه محدودی برای خرید گیج فشار روغنی دارید بهتر است از محصولات ساخت کشور چین و تایوان استفاده کنید. در هنگام خرید گیج فشار روغنی از اصل و تقلبی بودن محصول اطمینان حاصل کنید؛ زیرا نمونه تقلبی گیج فشار برندهای اروپایی و آمریکایی مانند DWYER، ویکا، اشکرافت در بازار به اسم محصول اصلی به فروش می رسند.

قیمت یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید هر محصولی است هر چه یک محصول در بازار دارای تنوع بیشتری باشد به همان میزان گسترده قیمتی بیشتری نیز دارد. گیج فشار 10 سانتی و گیج فشار 6 سانتی از پرکاربرد ترین انواع این محصول محسوب می شوند. در حقیقت سنسور استفاده شده در این ابزارها در ساده ترین حالت ممکن یک لوله بوردن است. از نکاتی که در استفاده از فشارسنج روغنی بسیار حائز اهمیت است این است که نباید گیج فشار در معرض شوک فشاری و مکانیکی قرار گیرد و در حد امکان در محیط های آرام و با کم ترین لغزش کار کند. در صورت نیاز والوی در مسیر گیج فشار یا فشارسنج قرار داده شود تا بتوان به راحتی برای انجام کالیبراسیون یا تعمیرات آن را از محل نصب جدا کرد. در صورتیکه گیج فشار بخواهد از طریق این والو در معرض فشار قرار گیرد بایستی والو را به آهستگی باز کرد. سیستم پایپینگ در یک موتورخانه ساختمان و یا در یونیت های نفت و گاز همواره مملو از لوله و اتصالات می باشد و به حدی شلوغ می باشد که المان های کوچک هیچ گاه به چشم نمیاید و هنگامی که به چشم ما نمی آید شاید حس کنیم که اهمیت آنچنانی ندارند ولی باید بگویم که از لوله گرفته تا یک پیچ همگی مهم می باشند و باید در نحوه انتخاب و نصب آن ها دقت نمود تا بالاترین کارایی را داشته باشند .

چاپ لیبل و 5 نکته درباره لیبل پشت برچسب دار! Copy (2)
خواندن

همیشه یک مقدار معین خطا داریم.

مکانیزم لوله بوردون که از نام دانشمندی به همین نام گرفته شده است، در گیج های فشار به کار می رود. در دستگاه های خشک نیازی به پر کردن محفظه عقربه با مواد روغنی و موارد مشابه آنها نیست. این در حالی است که در پرشر گیج روغنی محفظه داخلی با استفاده از مواد روغنی مانند گلیسیرین و سیلیکون پر شده و از این طریق لرزههای احتمالی عقربه را میگیرد. با پمپ کردن دستگاه فشار به هر دو گیج یکسان وارد می شود و شما میتوانید نحوه افزایش خطا را مشاهده کنید. همیشه یک مقدار معین خطا داریم. خطا مانند منحنی هیسترزیس تغییر میکند (مثلا گاهی در ۵۰٪ ابتدا افزایش خطا و در ۵۰٪ بعدی کاهش خطا را داریم) با تغییرات sector link این مشکل حل میشود. همیشه خطا با یک ضریب ثابت افزایش مییابد(مثلا ۲٪مقدار اندازهگیری). اگر خطا بیش از ۵٪ بود با پوینترکش عقربه را سر جای خودش میگذاریم و اگر کمتر بود همیشه از مقدار قرائت شده خودمان کم میکنیم. اما در گیج فشار روغنی، روغن داخل گیج ارتعاشات و لرزشها را تعدیل میکند و این باعث میشود که بتوان عقربه گیج را راحتتر دید و درجه را به آسانی خواند.

سفارش سایت فروشگاهی طراحی سایت
خواندن

گیج های فشار خشک اگرچه کاربرد زیادی دارند، اما معایبی نیز دارند، به طور مثال ممکن است صفحه گیج فشار با رطوبت داخل محیط آسیب ببیند و مقادیر ناخوانا شوند. بنابراین عقربه فشاری که باید نشان دهد را به طور دقیق مشخص میکند و پس از آن هیچگونه لرزشی ندارد. همان طور که در ابتدای متن گفته شد، انتخاب یک گیج فشار به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. گیج های فشار که به آنها فشارسنج و مانومتر نیز گفته می شود، معمولا برای سنجش فشار مخزنی که به آنها متصل است استفاده می شوند. در گیج فشار دیافراگمی فشار به یک دیافراگم که یک ورقه انعطاف پذیر می باشد وارد شده و سمت دیگر دیافراگم به یک عقربه متصل بوده و در اثر خم شدن دیافراگم عقربه منحرف شده و بدین ترتیب فشار اندازه گیری می گردد. 5- نوع سیال : در صورتی که سیال شامل مواد اسیدی باشد باید از گیج های خاص این مواد استفاده نمود. در گیج فشار خشک محفظه عقربه فاقد مواد روغنی است، در این حالت حرکت عقربه به صورت آزادانه انجام می شود. ۵- نوع اتصال: طراحی گیج های فشار در دو نوع اتصال از پشت و اتصال از زیر انجام می شود. علاوه بر این موارد، فاکتورهای فنی و غیر فنی دیگری مانند قیمت گیج فشار روغنی در انتخاب شما تاثیر گذار است و باید در وهله اول به بودجه خود توجه کنید. ​This article has ​be᠎en cre at ed with GSA Con​tent Generator  Demoversion.

خرید ضد لک مناسب انواع پوست
خواندن

مطلب پیشنهادی

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته مشاوره وکیل آنلاین در زمینه طلاق از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *