سازوکار مجلس برای حمایت از دام عشایر و کاهش فشار بر مراتع

[ad_1]

نمایندگان مجلس در مصوبه ای منابع حاصل از صادرات دام سبک را برای حمایت از دام های عشایری و کاهش فشار بر مراتع اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) در جریان بررسی بندهای هزینه ای لایحه بودجه 1401، تبصره 6 دو بند «ق» و «پ» را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه؛

1- معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشار حق التدریس و فعالیت های هنری مشمول بند ل ماده 139 قانون مالیات های مستقیم لغو می شود.

2- اتحادیه های صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد (1.000.000.000) ریال در راستای حمایت از تولید و کارآفرینان آسیب دیده از کرونا طبق ابلاغیه ستاد کشوری کرونا علاوه بر معافیت های قانونی و بخشودگی و مشوق های مالیاتی برای . مالیات عملکرد 1400 سال پنج واحد درصد از نرخ بخشودگی مالیات است.

3- واردات آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و حقوق گمرکی معاف است.

«عباس حاجی اکبری» جایگزین «سیدحسین علوی» شد/ لزوم شناسایی شبکه خادمیاری رضوی
خواندن

4- معافیت های مالیاتی کنکور اعم از کنکور سراسری و کنکور کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد و دکتری) حذف می شود.

5. برخورداری از معافیت مالیاتی درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات و هرگونه پاداش و مشوق صادرات منوط به بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور است. حداکثر فرصت پاسخگویی به بدهی ارزی کالاها و تجهیزات مورد استفاده در پروژه های مهندسی و خدمات فنی یک سال پس از دریافت صورت وضعیت تایید شده توسط سازمان توسعه تجارت می باشد.

برای پروژه هایی که در قالب اعتبار بات، بوت، epcf و تامین کننده اجرا می شود، تعهد ارزی پس از تحویل نهایی طرح با تایید سازمان توسعه تجارت آزاد می شود. در هر صورت صادرکننده موظف است در پایان مدت مذکور از ارز حاصل از صادرات به هر یک از طرق قابل قبول اعم از فروش در سامانه نیما و سنا و واردات در مقابل صادرات استفاده کند.

6- به منظور هدفمندسازی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و شفاف‌تر کردن حمایت‌های مالی، وزارت اقتصاد و دارایی متعهد می‌شود که سیاست نرخ صفر معافیت مالیاتی و اعتبارات گمرکی را با معافیت‌های مالیاتی مقرر در قانون و فهرست مالیات‌های مستقیم و گمرک جایگزین کند. همه معافیت های مالیاتی گمرک و میزان معافیت خود را مشخص کنید. این لیست باید شامل حوزه فعالیت فرد، میزان درآمد مالیاتی و گمرکی نادیده گرفته شده در نتیجه این معافیت ها و استناد قانونی آن معافیت ها باشد. گزارش این جزء هر سه ماه یکبار به کمیسیون های برنامه، بودجه، محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات ارائه می شود.

چرا آمیکرون باعث آبله مرغان در کودکان می شود؟
خواندن

در بخش درآمد و هزینه در بند ص آمده است که؛
در اجرای بند (ب) ماده (14) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، دولت مجاز است به ازای صادرات هر راس، پانصد و سی و هفت هزار (537000) ریال صادر کند. گاو سبک و به ازای صادرات هر کیلوگرم وزن زنده دام سنگین به مبلغ یکصد و شصت و هفت هزار (167000) ریال از صادرکنندگان گاو و واریز در ردیف درآمدی 140212 جدول شماره (5) این قانون با گنج کل کشور معادل واریزی وجوه تا سقف هزار و چهارصد میلیارد (1.400.000.000.000) ریال در ردیف 26 تا 530.000 جدول شماره (9) این قانون با همکاری معاونت علمی و وزارت علوم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد. رئیس جمهور، برای حفظ بهبود ژنتیکی نژادهای بومی، افزایش تولید شیر و گوشت با اولویت حمایت از دام عشایر و کاهش فشار بر مراتع باید از فناوری استفاده کرد. صادرات هر گونه دام سبک و سنگین تولیدی ممنوع است.

آغاز اقدامات وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه و رفع کندی اینترنت - ایرنا
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *