سال 1400 چتری و بلاتکلیفی برای وزنه برداری

[ad_1]

در سال 1400 چندین وزنه برداری اتفاق افتاد که بهترین آن مدال نقره المپیک توسط علی داودی و بدترین آن بلاتکلیفی عجیب فدراسیون بود.

به گزارش ایسنا، فدراسیون پاورلیفتینگ یک سال ماجراجویی را پشت سر گذاشته و بیش از پیش ساحل هایی در اطراف این فدراسیون دیده شده است. حتی انتقادات نسبت به عملکرد فدراسیون در سال 1400 بسیار بیشتر از سال های قبل بود. اکنون به مهم ترین تحولاتی می پردازیم که پاورلیفتینگ را در لیست فدراسیون های سطح بالا قرار داده است:

عدم قطعیت سهمیه وزنه برداری تا دقیقه 90

سال 1400 چتری و بلاتکلیفی برای وزنه برداری

در حالی که پاورلیفترهای ایرانی تا آخرین لحظه درگیر کسب سهمیه المپیک بودند، پاورلیفترهای کشورهای دیگر وضعیت بسیار بهتری داشتند و طبق رده بندی فدراسیون جهانی مشخص بود که کدام یک از ورزشکاران آنها سهمیه المپیک را کسب می کنند. سهراب مرادی و کیانوش رستمی تا دقیقه 90 برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کردند اما در نهایت هیچ کدام به المپیک راه پیدا نکردند. علی داوودی در وزن فوق سنگین و علی هاشمی در وزن 109 کیلوگرم راهی المپیک توکیو شدند. ایران با توجه به تعداد موارد دوپینگی که از سال 2008 تا المپیک توکیو داشت، تنها توانست دو سهمیه در بخش مردان و دو سهمیه در بخش زنان داشته باشد. اعزام علی داودی از ابتدا مشخص بود اما تمام تلاش ها برای حضور ایران در دسته 96 کیلوگرم انجام شد و حتی در این بین سایر پاورلیفت های ایرانی که می توانستند جواز حضور در المپیک را بگیرند حذف شدند تا مرادی و رستمی. برای گرفتن سهمیه اما در نهایت نشد. در این میان این ابهام وجود داشت که اگر فدراسیون نام سهراب مرادی را ارائه می کرد، شاید او به سهمیه می رسید اما به هر حال این اتفاق نیفتاد و هاشمی و داوودی راهی المپیک توکیو شدند.

* سهمیه تاریخی که به راحتی از دست رفت

سال 1400 چتری و بلاتکلیفی برای وزنه برداری

البته فدراسیون یک سهمیه تاریخی گرفت که به راحتی آن را از دست داد. پریسا جهانفکریان در دسته فوق سنگین بانوان سهمیه گرفت اما نکته اینجا بود که مدتی بود با فدراسیون مشکل داشت و چون به مسابقات انتخابی المپیک اعزام نشده بود تصمیم به جراحی دست گرفت. دست او به گونه ای بود که نمی توانست وزنه بزند و به همین دلیل کمیته ملی المپیک اعلام کرد که نمی تواند سلامتی خود را به خطر بیندازد و به همین دلیل به المپیک توکیو اعزام نشد و این سهمیه به پدر و مادر دیگری رسید. البته در آن زمان انتقادات زیادی به فدراسیون وجود داشت، چرا که پیش بینی نمی کرد جهانفکریان بتواند در حذف و اضافه وزنه برداران سهمی داشته باشد و او را به حال خود رها کرد و هشدار نداد که جهانفکریان پس از حضور در مسابقات سهمیه خواهد داشت. سهمیه اختصاص داد. دستان شما را درمان می کند تا سهمیه به راحتی از بین نرود.

پلیس فتا اصفهان نسبت به کلاهبرداران در فروش سیم کارت شاد هشدار داد - ایرنا
خواندن

* مدال نجات علی داودی

سال 1400 چتری و بلاتکلیفی برای وزنه برداری

در المپیک توکیو، علی هاشمی که برای کسب مدال برنز می جنگید، مردادماه ناکام ماند و در وزنه زدن در دو ضرب ناکام ماند. همانطور که انتظار می رفت علی داوودی در دسته فوق سنگین با کسب مقام دوم پس از تالاخادزه پاورلیفت گر گرجستانی به مدال نقره دست یافت. علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری بعد از المپیک در حالی از عملکرد فدراسیون تمجید کرد که همه انتقاد کردند که چرا کسب سهمیه المپیک در وزنه برداری تا آخرین لحظه مشخص نبود و مهمتر از آن دلیل دو مدال طلایی است. دارنده مدال نقره
البته علی مرادی برای همان مدال نقره 54 میلیون جایزه گرفت که او را از انتقادات بیشتر نجات داد و بعد از انتقاد رسانه ها مقداری جایزه را افزایش داد.

* کیفیت پایین اردوی تیم ملی

سال 1400 چتری و بلاتکلیفی برای وزنه برداری

مهمترین رویداد پس از المپیک برای فدراسیون وزنه برداری، مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در ازبکستان بود. حضور تیم ایران در این مسابقات با حواشی زیادی همراه بود چرا که فدراسیون نتوانست آن را از نظر مالی به ارمغان بیاورد و اردوی تیم ملی در بدترین شرایط انجام شد. به نوعی خود وزنه برداران از جیب خود پول می دادند تا غذای مورد نیاز خود را تهیه کنند. همانطور که وزنه برداران انتقاد کردند حتی آب معدنی در اردوی تیم ملی وجود نداشت. البته باز هم به علی مرادی انتقاد شد که نتوانسته حتی آب معدنی بخرد و این ورزشکار باید از جیبش پول می داد. انتقادها زمانی افزایش یافت که قبل از مسابقات ازبکستان، تیم ملی جوانان به جام جهانی عربستان اعزام شد و افراد زیادی با این تیم رفتند و در نهایت فدراسیون مجبور شد هزینه های زیادی را در ازبکستان و اعزام مردم به عربستان پیش بینی کند. عربستان مدیریت بیشتری را به خرج داد تا وزنه برداران بزرگسال اینطور تحت فشار قرار نگیرند. در نهایت تیمی اعزام شد که با کسب دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز در رده دوم جدول رده بندی تیمی قرار گرفت.

دلایل اختلال در شبکه همراه اول استان کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ - ایسنا
خواندن

* تست دوپینگ یک نوجوان مثبت شد

سال 1400 چتری و بلاتکلیفی برای وزنه برداری

یکی دیگر از بدی های فدراسیون وزنه برداری مثبت شدن تست دوپینگ یکی از وزنه برداران بود. نکته اینجاست که این فرد در رده نوجوانان حضور دارد و در جام جهانی عربستان با اختلاف نسبت به رقبای خود به مدال طلا دست یافت. مثبت بودن تست دوپینگ باعث نگرانی شدید وزنه‌برداران بزرگسال شد زیرا فدراسیون جهانی اعلام کرد که هر کشوری با سه نمونه دوپینگ از بازی‌ها حذف می‌شود تا از بازی‌های المپیک پاریس در سال 2024 حذف نشود. بازی های المپیک 2024 پاریس به دلیل مثبت بودن تست دوپینگ.

* اختلاف سهراب مرادی با فدراسیون

یکی دیگر از اتفاقات حاشیه ای در وزنه برداری اختلاف سهراب مرادی و فدراسیون بود. سهراب مرادی پس از المپیک توکیو دیگر در اردوی تیم ملی حاضر نشد و فدراسیون وزنه برداری او و کیانوش رستمی را از مسابقات جهانی حذف کرد. فدراسیون برای حل اختلاف خود با سهراب مرادی قدمی به جلو برنداشت و تصمیم گرفت در صورت عدم حضور او و کیانوش در اردوها روند حذف او و کیانوش را طی کند.

* سال نو بر داوودی و معتمدی مبارک باد

سال 1400 چتری و بلاتکلیفی برای وزنه برداری

علی داودی موفق شد مدال ارزشمندی را کسب کند و نام خود را در تاریخ بازی های المپیک ثبت کند. رسول معتمدی 23 ساله که می تواند یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلا در المپیک 2024 پاریس باشد نیز سال موفقی را پشت سر گذاشته است. معتمدی در هر دو رقابتی که در آن شرکت کرد و برای اولین بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا شرکت کرد، مدال طلا گرفت و با شکست فارس قطر، نام خود را مطرح کرد. معتمدی برای تکمیل موفقیت خود مدال طلای مسابقات جهانی را نیز به دست آورد. اتفاق بسیار خوبی که برای این وزنه بردار رخ داد این بود که وزن 102 کیلوگرمی او برای حضور در المپیک پاریس تایید شد، بنابراین این وزنه بردار دیگر نیازی به تغییر وزن ندارد و اکنون می تواند در المپیک 2024 شرکت کند.

دسترسی بیش از 130 خانوار به اینترنت نسل چهارم لرستان - ایسنا
خواندن

علی مرادی رفت و برگشت

سال 1400 چتری و بلاتکلیفی برای وزنه برداری

علی مرادی اواخر آذرماه نامه بازنشستگی خود را دریافت کرد که در آن اعلام شده بود اول دی ماه بازنشسته می شود. او ابتدا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قانون را رعایت می کند و از وزنه برداری خداحافظی می کند اما تنها چند روز بعد اعلام کرد که بازنشسته نمی شود و می خواهد تا پایان دوره کاری خود به کار ادامه دهد. مرادی بازنشستگی خود را نپذیرفت. در این شرایط فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد که وزارت ورزش امور بازرگانی را به داوود باقری نایب رئیس فدراسیون سپرده است. در همین حال باقری به وزارت ورزش استعفا داد اما بعدا به فدراسیون بازگشت. در حالی که همه خواهان انتصاب سرپرست بودند، ناگهان وزیر اعلام کرد که علی مرادی تا زمان اعلام رسمی بازنشستگی همچنان رئیس است و همین موضوع باعث شد تا مرادی دوباره به فدراسیون بپیوندد.

* انتخابات وزنه برداری باطل شد

انتخابات فدراسیون وزنه برداری تیرماه 1377 برگزار شد و علی مرادی با 22 رای به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. پس از انتخابات زمزمه هایی مبنی بر قانونی بودن رای به وجود آمد چرا که به دلیل عدم حضور رئیس هیئت آذربایجان شرقی، مجمع 43 نفره بود و طبق قانون برنده باید نصف به علاوه یک رای می آورد.
این موضوع اعتراض سایر نامزدها را برانگیخت. آنها معتقد بودند که علی مرادی برای پیروزی باید یک رای بیشتر می آورد و چون نشد، انتخابات به دور دوم موکول می شد.

سجاد انوشیروانی یکی از کاندیداهایی که در آن زمان 11 رای در مجمع کسب کرده بود برای ابطال انتخابات به دیوان عدالت اداری مراجعه کرد. اکنون بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انتخابات 16 تیر 92 باطل شده است.

سال 1400 چتری و بلاتکلیفی برای وزنه برداری

* مهمترین رویدادهای وزنه برداری

بازی های کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی و قهرمانی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از مهم ترین رویدادهای پیش روی این رشته در سال 1401 است، همچنین قبل از انتخابات فدراسیون جهانی است که ایران باید فرصت را غنیمت شمرده و کرسی مهمی را کسب کند. . .

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *