سطح روابط تهران و دوحه باید در همه زمینه ها ارتقا یابد

[ad_1]

رئیس جمهور کشورمان و امیر قطر در نشست مشترک هیئت های عالی رتبه دو کشور تاکید کردند که مسئولان اجرایی و روسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی باید اهداف مشخصی را برای گسترش تعاملات و همکاری های بین دو کشور تعیین کنند. دو کشور

به گزارش ایسنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در نشست مشترک هیئت های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و امارات قطر با بیان اینکه تشابهات فرهنگی و مذهبی همواره زمینه ساز تحکیم روابط دو ملت بوده و دولت، گفت: و از نظر سیاسی ارتقاء یابد.

دکتر رئیسی تاکید کرد: تعیین اهداف و زمان مشخص برای دستیابی به آن اهداف، به معنای گسترش تعاملات دوجانبه و پیگیری مجدانه این اهداف از سوی مسئولان ذیربط دو کشور به ویژه روسای کمیسیون های مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر. این یک راه موثر برای بهبود روابط است و دو کشور در همه زمینه ها خواهند بود.

رونمایی از 5G صد درصد ایرانی/ هزینه های بانکی کمتر می شود - ایلنا
خواندن

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تقویت روابط دوجانبه ایران و قطر باید به همکاری های منطقه ای و نقش آفرینی بین المللی تسری یابد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره همسایه صمیمانه و دوست واقعی همه کشورهای منطقه از جمله قطر بوده است. و بارزترین مصداق این ادعا، حمایت همیشگی ایران از حقوق مردم مظلوم فلسطین است.

دکتر رئیسی با یادآوری راه حل جمهوری اسلامی ایران برای مسئله فلسطین با حضور چند فلسطینی، گفت: در صورت وحدت امت اسلامی، حقوق فلسطینیان استیفا و ظلم و ستم صهیونیست ها پایان خواهد یافت.

رئیس جمهور در محکومیت تلاش برخی کشورها برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: گسترش حضور رژیم صهیونیستی در منطقه به همه کشورها آسیب می زند زیرا این رژیم ثبات و امنیت کشورها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در نشست‌های برنامه‌ریزی نشده کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در دو سال گذشته به تأثیرات همه‌گیری کرونا اشاره کرد. و دیگر اجازه نخواهیم داد هیچ مشکلی از جمله اپیدمی کرونا مانع پیشبرد این هدف شود.

سامانه شفاف سازی عملکرد شهرداری در بروجرد ایجاد می شود
خواندن

امیر قطر با بیان اینکه از وزرا و مقامات دو کشور می خواهیم در جلسات خود توسعه روابط دو کشور را با دقت جهت دهی کنند و بر روی جزئیات و ارقام توافق کنند، افزود: مقامات اجرایی در ایران و قطر با یکدیگر دیدار می کنند. تعیین حد نصاب مشخص و قابل اجرا برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور و تعیین الزامات رشد روابط دو کشور برای سال آینده و تلاش مضاعف برای تحقق آن.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضع قاطع قطر در دفاع از حقوق ملت ایران در عرصه فعالیت های صلح آمیز هسته ای، تصریح کرد: قطر همواره تاکید کرده است که گفت و گو تنها راه حل اختلافات است. بین کشورها قطر همچنین معتقد است که بقای هر توافقی در گرو پایبندی و اجرای تعهدات همه طرف های توافق است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین را از اولویت های سیاست خارجی قطر دانست و گفت: موضع قاطع قطر در قبال فلسطین موضع آزادیخواهان جهان است و اگرچه ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران تحت فشار است، ما با آن روبرو هستیم، اما استقامت داریم.

پادکست دکه روزنامه شنبه 17 مهر 1400 - خبرگزاری مهر
خواندن

وی تاکید کرد: اگرچه تلاش های زیادی برای فراموشی حقوق فلسطینی ها انجام شده است اما این موضوع همواره در اذهان جهانیان زنده خواهد ماند.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *