شرط معافیت سربازی متاهل / واکنش ایران به سخنان لاوروف / چشم انداز مبهم مذاکرات

[ad_1]

مذاکرات برجامی/جنگ در اوکراین/تصویب بودجه و… از پربازدیدترین و خبرسازترین موضوعات سرمقاله سیاسی ایسنا بود که مشروح آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در صدر اخبار درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه روسیه قرار گرفت.

سعید خطیب زاده در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر اینکه آمریکا باید به ما اطمینان دهد که تحریم های غرب علیه روسیه تاثیری بر روابط ایران و روسیه در زمان اجرای برجام ندارد و برخی معتقدند که روس‌ها با توجه به تنش‌های کنونی بین آنها و غرب بر سر حمله روسیه به اوکراین، مذاکرات وین را به نفع خود گروگان گرفته‌اند و ما مشتاقانه منتظر شنیدن جزئیات از طریق کانال‌های دیپلماتیک هستیم.

در این رابطه، دبیر شورای عالی امنیت ملی وی معتقد است که اقدامات کشورهای حاضر در مذاکرات قابل درک است.

وی در توئیتی نوشت: اقدامات مثبت و منفی کشورهای حاضر در مذاکرات وین با هدف تامین امنیت اوضاع و قابل درک است. تنها عامل موثر بر تعامل ما با 1+4 تامین منافع مردم ایران است. ارزیابی مولفه‌های جدید مؤثر بر مذاکرات و اتخاذ ابتکاراتی برای تسریع در رسیدن به نتیجه را در دستور کار داریم.

این تنظیمات ویندوز 10 را همین حالا غیرفعال کنید! (+عکس) - عصر ایران
خواندن

علی شمخانی در توئیتی دیگر، چشم انداز توافق در مذاکرات وین به دلیل تأخیر واشنگتن در اتخاذ تصمیم سیاسی نامشخص ماند و نوشت که اولویت مذاکره کنندگان ایرانی حل و فصل مسائل باقی مانده در خط قرمز است. دسترسی سریع به یک توافق قوی مستلزم ارائه ابتکارات جدید توسط همه طرف ها است.

حسین امیرعبد اللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست هم اندیشی با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آخرین تحولات مرتبط با سیاست خارجی به ویژه در چارچوب مذاکرات وین و تحولات اوکراین را تشریح و تأکید کرد: تأثیرگذاری بر منافع ملی کشور در مذاکرات وین به لغو تحریم ها

پس از ادامه درگیری در اوکراین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کیف در اطلاعیه ای از صدور مجوز ترانزیت برای دانشجویان ایرانی و مشمولان غایب مقیم ایران خبر داد. بنابر گزارش ها، با مساعدت وزارت امور خارجه و مساعدت ستاد کل نیروهای مسلح، دانشجویان و مشمولان غایب ایرانی مقیم اوکراین مجاز به ورود به کشور شدند.

وزارت اطلاعات: شبکه کلاهبرداری کینگ مانی منهدم شد - آفتاب نیوز
خواندن

منافع احتمالی آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه در صورت شکست مسکو نیز از جمله موارد مطرح شده بود. امیرعلی مفتح او در تحلیل خود از تشدید درگیری در اوکراین به این موضوع پرداخت.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: جنگ روسیه و اوکراین یک جنگ برای اوکراین نیست، بلکه یک جنگ جهانی انرژی است. جنگ فعلی یک جنگ جهانی انرژی است.

بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه 1401 امروز در مجلس شورای اسلامی ادامه یافت.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز در بخشی از تصمیمات بودجه ای خود دستور فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اوایل سال 1401 را صادر کردند. تعویض پلاک ساخت انواع خودرو و موتور سیکلت به گونه ای که تمامی مراحل انتقال مالکیت به صورت آنلاین و حضوری صرفا جهت شناسایی شخص، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک انجام شود.

در قطعنامه دیگری که مورد توجه حضار نیز قرار گرفت، در معافیت سربازی زوج با دو فرزند تصمیم گرفته شد.

طبق اصل 110 قانون اساسی و به منظور توجه به امر مقدس تحکیم خانواده و به نفع تولید مثل، مشمولان غایب و غایب متاهل دارای دو فرزند یا بیشتر بالای سی سال از خدمت وظیفه عمومی خارج می شوند. .

راه اندازی وب سرویس استعلام واکسیناسیون زائران اربعین - دولت
خواندن

در بودجه دیگری به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شد: بازنشستگی معلمان در صورت موافقت معلمان، مدرک لیسانس یا بالاتر را تا سن 65 سالگی به تعویق بیندازید.

گزارش کامل ایسنا از بیست و پنجمین جلسه بررسی بودجه 1401 صبح امروز (دوشنبه) 15 اسفندماه 1400 مجلس شورای اسلامی را اینجا می خوانید.

ایسنا، بازخوانی تاریخی هفتاد و یکمین سالگرد اعدام سپهبد علی رزم آرا خلیل طهماسبی از اعضای جمعیت فدائیان اسلام یکی از پربیننده ترین اخبار صبح امروز بود.

رزم آرا در مواجهه با مخالفت نمایندگان مجلس با عصبانیت گفت: «من مسجد را به خاطر آیت الله و مجلس را به خاطر اقلیت ها خراب می کنم». و با آن سخنان تند به نمایندگان دوست آیت الله ابوالقاسم کاشانی و دکتر دکتر پیغام داد. محمد مصدق تا زمانی که نخست وزیر است اجازه ملی شدن صنعت نفت ایران را نمی دهد.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *