فن زیلابگ آلمان | بررسی و خرید فن زیلابگ

فن آکسیال زیلابگ

مشخصات فن آکسیال زیلابگ چیست؟

یکی از فن زیلابگ، فن دیواری آکسیال زیلابگ است که در سری Fpt با کلاس حفاظتی IP54 و با کلاس عایق بندی حرارتی B و F توسط شرکت زیلابگ تولید شده است. این فن نوعی کمپرسور به شمار می‌رود که قادر است فشار هوایی عبوری از خود را افزایش بدهد، جریان هوا دراین فن با جهت محور پروانه فن موازی است. در محدوده دمایی -30 تا 60 درجه سانتی‌گراد، محدوده فشار در فن آکسیال زیلابگ از مقدار فشار پایین تا مقدار فشاربالا متغییر بوده و پوشش داده می‌شود.

معرفی فن زیلابگ مدل ZA PLUS

فن زیلابگ و کارکرد آن

فن زیلابگ از پره‌هایی از جنس فلز ساخته شده است؛ و معمولا بیشترین کارکرد و کاربرد این فن در صنعت کشاورزی، باغبانی و برای تهویه و مطبوع سازی هوای کارهای مهندسی است. همچنین در صنایع دیگر همانند هواپیما، هلیکوپترها، برج خنک کننده، تونل‌های بادی، هیدرو فویل‌ها و کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فن‌ زیلابگ کاربردهای دیگری نیز در اوپراتورها، تجهیزات خنک کننده مانند فن‌های یخچال خانگی، انواع کندانسورها و خشک کن‌ها دارند.

کارکرد فن زیلابگ چگونه است؟

ویژگی‌های مهم فن زیلابگ

  • * فن های زیلابگ به دلیل انرژی بسیار بالایی که دارد، از کارآمدی خوبی برخوردار است.
  • * خرید تجهیزات و تعمیر و نگهداری آن دارای هزینه کمی است.
  • * دارای طول عمر بالایی است.
  • *از انعطاف پذیری و استحکام خوبی برخوردار است.
  • *دارای کنترل آسان بوده و سبک و کم وزن است.

مشخصات فن زیلابگ آکسیال

از نظر فنی فن زیلابگ آکسیال در ابعاد و ظرفیت‌های متفاوت تولید می‌شود. که در سه نوع قاب‌دار، بدون قاب و کانالی یا لوله محور به بازار عرضه می‌گردد. همچنین نوع فن به کار رفته در موتور فن آکسیال زیلابگ از نوع فن با رتور بیرونی بود و از ویژگی‌های مانند راندمان بالا، نصب و راه اندازی راحت و ساختار فشرده برخوردار است.

به دلیل اینکه همه فن ‌های آکسیال(فن زیلابگ) می‌توانند کاهش فشار خارجی زیر 100 تا 150 پاسکال را تامین کنند، بنابراین هیچ کدام از این فن‌ها را نمی‌توان بر روی کانال هوا نصب نمود. در مورد فن‌های بدون قاب زیلابگ دقت کنید که می‌توان این فن‌ها را به شکل دمنده نیز سفارش داد زیرا این فن‌ها بیشتر به صورت مکنده تولید می‌شوند.
فن‌های قاب‌دار و بدون قاب زیلابگ در اندازه‌های 20 تا 80 سانتی‌متر ساخته می‌شود. این فن‌ها دارای ظرفیت هوادهی 530 تا  20000 متر مکعب بر ساعت هستند که هر ظرفیت می‌تواند در الکتروموترهایی با دور مشخص به کار گرفته شود.

چاپ پرچم ساحلی میانه (10)
خواندن

برای مثال از الکتروموتورهای تا 2400 دور در ظرفیت تا 2030 متر مکعب استفاده می‌شود، از الکتروموتورهایی با سرعت 1400 دور در ظرفیت تا 12200 متر مکعب بر ساعت و از الکتروموتورهای تا 900 دور در ظرفیت های بالاتر به کار گرفته می‌شود.

راهنمای انتخاب فن آکسیال زیلابگ

راهنمای انتخاب فن زیلابگ

برای انتخاب و خرید مناسب فن زیلابگ باید مواردی مانند دور موتور، شکل و زاویه پروانه، قطر پروانه، تعداد پره پروانه و ارتفاع از سطح دریا توجه نمود. همچنین دقت کنید که به علت سطح صدای موتور با دور 2800 دور بر دقیقه، در زمان انتخاب هواکش آکسیال زیلابگ معمولا از موتور با دور 1500 و یا 900 دور بر دقیقه استفاده کنید.

موارد زیر ویژگی‌هایی هستند که باید به هنگام خرید و انتخاب هواکش اکسیال به آن‌ها توجه نمود.

  • میزان هوادهی مورد نیاز
  • نوع برق مصرفی
  • موقعیت نصب فن (قابدار یا بدون قاب)
  • میزان افت فشار
  • امکان نصب با توجه به قطر دستگاه روی دیوار یا سقف
  • دوست دار محیط زیست
  • صرفه جویی انرژی و ذخیره انرژی
  • تولید آلودگی صوتی کم

فن آکسیال زیلابگ چیست؟

این نوع فن در سه دسته فن زیلابگ آکسیال خانگی، فن زیلابگ آکسیال صنعتی و فن زیلابگ آکسیال تاسیساتی تولید می‌شود. کارکرد این فن‌ها به این شکل است که در جهت محور موتور هوا را حرکت می‌دهد و بیشترین کاربرد آن‌ها در سیستم‌ها و محیط‌هایی است که به فشار پایین و دبی هوای بالا نیاز دارند.

نخست 25 نقل قول در مجتمع فولاد گیلان
خواندن

فن سانتریفیوژ زیلابگ

کاربرد فن سانتریفیوژ زیلابگ یا  فن گریز از مرکز در مواردی است که باید هوا از طریق کانال جا به جا شود؛ همچنین برای محیط‌های دارای هوای ناخالص ، کثیف و دمای بالا مناسب هستند. یکی از قابلیت‌های این فن جلوگیری از کاهش فشار استاتیکی هوای عبوری در کانال است.

این فن زیلابگ از طریق چشمی هوای محیط را می‌مکد سپس این هوا را در جهت عمود بر محور خود و به وسیله نیروی گریز از مرکزی که در بین پره‌ها و بدنه فن ایجاد می‌شود  به گردش در آورده و انرژی را افزایش می‌دهد تا کمی از سرعت آن کم شود و در نهایت و آن را از طریق مجرای خروجی به بیرون انتقال می‌دهد.

فن رادیال زیلابگ

نام دیگر فن رادیال زیلابگ، فن شعاعی یا پروانه چرخی بوده و از پره‌های رادیال شکل ساخته شده است. کاربرد این فن در سیستم‌های است که به فشار بالا و دبی هوای نسبتا پایین نیاز دارند. پره‌های رادیال فن پروانه چرخی قادر به تولید فشار استاتیکی نسبتا بالایی هستند و همچنین از پیکر بندی و ساختار مقاومی و مستحکمی برخورداراند. عمده کاربرد این فن‌ها در صنایعی با هدف انتقال گاز یا هر ماده دیگر است.

فن گلخانه و مرغداری زیلابگ

برای تهویه و کاهش دما در فصول مختلف سال در مرغداری‌ها و کنترل دمای گلخانه از پد سلولزی و فن زیلابگ گلخانه و مرغداری استفاده می‌شود.

برای انتخاب و خرید هواکش گلخانه و مرغداری جهت خنک سازی محیط آن باید دقت کنید که قدرت فن به اندازه ای باشد که بتواند تمام هوای محیط مد نظر را تخلیه کرده و قادر باشد هوای محیط را به میزان طبیعی کاهش دهد.

استفاده از هواکش گلخانه و مرغداری با هدف تهویه و تبادل هوای خارج با هوای داخل محیط، کاهش دما در فصول گرم، تامین دی اکسید کربن برای رشد گیاهان، متعادل کردن رطوبت در داخل محیط گلخانه و در نهایت افزایش رشد گیاهان است.

تعمیرات یخچال ویترینی تعمیر تاپینگ شارژ گاز
خواندن

فن سقفی زیلابگ (Power Roof)

فن سقفی زیلابگ  Power Roof همانند فن سانتریفیوژ از جمله هواکش‌های چند کاربری در صنایع گوناگون است که در مصارف مختلف کاربردهای متفاوتی دارد. کاربرد دیگر هواکش سقفی زیلابگ به عنوان اگزاست فن یا فن مکنده صنعتی است که در سیستم‌هایی که به فشار و دبی پایین نیاز دارند استفاده می‌شود. به دلیل اینکه هواکش سانتریفیوژ یوتیلیتی در مقایسه با هواکش سقفی در فشار و دبی بالا دارای عملکرد بالاتری است، باید در شرایطی که فشار استاتیک از 125 پاسکال و دبی از 5000 مترمکعب بیشتر است از هواکش یوتیلیتی استفاده کرد.

کاربردهای فن زیلابگ سقفی

  • برج‌ها و ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی
  • بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها
  • صنایع نفت و گاز
  • محیط‌های انفجاری
  • کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی

معرفی یک نمونه از فن سردخانه ی زیلابگ

جمع بندی بحث فن زیلابگ

نکاتی را در مورد انتخاب و خرید فن زیلابگ مناسب بیان کردیم و گفتیم که هنگام انتخاب هر نوع فنی باید به نکاتی مانند نوع برق مصرفی، موقعیت نصب فن (قابدار یا بدون قاب)، میزان افت فشار و امکان نصب با توجه به قطر دستگاه روی دیوار یا سقف باید توجه شود.

همچنین به کابردهای این فن اشاره شد که شامل استفاده در برج خنک سازی، هواپیما، تجهیزات خنک کننده و سایر سیستم‌ها و محیط‌ها است.

برچسب ها:

فن رادیال زیلابگ المان , سایت زیلابگ , کاتالوگ فن زیلابگ , شرکت فن زیلابگ ، فن زیلابگ اصفهان , فن کندانسور زیلابگ , فن سیرکوله زیلابگ مشخصات فنی فن زیلابگ , فن کندانسور زیلابگ , فن اواپراتور زیلابگ , فن چیلر زیلابگ المان , فن تونلی زیلابگ آلمان , فن اواپراتور زیلابگ , فن تهویه ای , فن اکسیال اروپایی , فن سردخانه خارجی , شرکت زیلابگ , فن زیلابگ اره ای , هواکش زیلابک , قیمت فن زیلابگ , خرید فن زیلابگ

مطلب پیشنهادی

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته مشاوره وکیل آنلاین در زمینه طلاق از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *