نظری: افزایش بارندگی نمی تواند کاهش منابع آبی را در 30 سال گذشته جبران کند.

[ad_1]

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم با اشاره به بحران کم آبی در کشور گفت: کاهش منابع آبی در 30 سال گذشته به قدری بحرانی بوده که در بارندگی و بارندگی نمی توان کم آبی را جبران کرد.

علیرضا نظری در گفت وگو با ایسنا، درباره بحران آب در استان مرکزی اظهار کرد: در دهه گذشته با کاهش بارندگی مواجه بودیم. در پاییز، زمستان و بهار شاهد افزایش دما بودیم که نقش مهمی در تبخیر آب های سطحی داشت. مجموعه این دو عامل نیاز به منابع آبی را تشدید کرد.

افزایش بارندگی نمی تواند کاهش منابع آبی در 30 سال گذشته را جبران کند

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم افزود: با وجود اینکه بارندگی های سال 1400 کافی بود، اما نکته اینجاست که کاهش منابع آبی در 30 سال گذشته به حدی بحرانی بوده که در بارندگی ها و بارندگی ها نمی تواند کمبود را جبران کند. آب.» پس امسال نیز مانند سال های گذشته از نظر منابع آبی و سفره های زیرزمینی دچار مشکل خواهیم شد.

8 دلیل برای نصب ویندوز جدید مایکروسافت(+عکس) - عصر ایران
خواندن

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تاکید کرد: دستگاه های مسئول باید اقدامات لازم را برای استفاده بهینه از آب و استفاده حداکثری از ابزارهای صرفه جویی تا زمان وقوع تغییرات اقلیمی در جهان انجام دهند و به کار گیرند. .

روش آبیاری اراضی کشاورزی در استان مرکزی سنتی است

این نماینده مجمع نمایندگان استان مرکزی درباره نحوه آبیاری محصولات کشاورزی در شهرستان خمین گفت: بیشتر آبیاری کشاورزی در شهرستان خمین به صورت سنتی انجام می شود. شهرستان خمین مرکز کاشت لوبیا است. اما هنوز از روش های نوین آبیاری برای این محصول استفاده نکرده ایم. پرکاربردترین روش آبیاری روش غرقابی است که بیشترین میزان تلفات آب را دارد.

اولویت بندی اسناد زمین های کشاورزی بر افزایش بودجه برای مقابله با کمبود آب

نظری به لزوم افزایش اعتبارات برای مقابله با بحران کم آبی و مستندسازی زمین های کشاورزی اشاره کرد و تاکید کرد: از یک سو اعتبارات کافی نیست. یکی از دلایل عدم استفاده از امکانات آبیاری به روز، نبود زمین های کشاورزی مستند است. بنابراین قبل از اینکه به فکر افزایش منابع اعتباری آبیاری نوین باشیم، باید به فکر انتساب اسناد زمین های تکه تکه شده در حال تخریب باشیم.

سامانه جامع مدیریت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای رونمایی می شود - خبرگزاری مهر
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *