وزیر آموزش و پرورش به سوالاتی درباره بازگشایی مدارس پاسخ داد

[ad_1]

وزیر آموزش و پرورش به تشریح روند استقرار آموزش حضوری در مدارس از ۱۴ فروردین ماه پرداخت و گفت: آماده سازی مدارس به صورت فیزیکی انجام شده است. اساتید همگی آماده حضور در کلاس هستند.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری با حضور در گفتگوی ویژه با سیما با تشکر از معلمان، والدین و خیرین گفت: معلمان خانه خود را به کلاس درس تبدیل کرده اند. والدین باید به تکالیف دانش آموزان رسیدگی می کردند و خیرین به آماده سازی مدارس و ارائه تبلت به دانش آموزان در مناطق محروم کمک کردند.

وی افزود: از تیم اجرایی حضرت امام (ره) نیز تشکر می کنم. گروه های جهادی شخصاً به دانش آموزان در مناطق محروم آموزش می دادند. اپراتور همراه اول نیز با راه اندازی شبکه یادگیری شاد به آموزش دانش آموزان کمک کرد. همچنین از دولت و وزارت بهداشت تشکر می کنم که این امکان را برای اکثر دانش آموزان و معلمان فراهم کردند تا امروز واکسینه شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: لازم است عذرخواهی کنم. والدین در این مدت مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و برخی از تکالیف دانش آموزان به دست آنها افتاد. معلمان نیز خانه های خود را به کلاس درس تبدیل کردند و به فرزندانشان دادند. دانش آموزانی هم بودند که به دلیل محدودیت های ارتباطی و نبود وسایل الکترونیکی ترک تحصیل کردند که بر همین اساس برای آنها اقدام کردیم.

نوری همچنین به روند استقرار آموزش حضوری در مدارس از ۱۴ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: آموزش مجازی مکمل است اما آموزش حضوری یک آموزش کامل است. بخشنامه ای نیز در این زمینه صادر شد. تمامی مراحل بازگشایی در این بخشنامه ذکر شده و جلسات متعددی با استان های مختلف برگزار شده و برای هر استان استان خاصی تعیین شده است.

تولیدکنندگان لوازم خانگی! قدردان عنایت آقا باشید - مشرق نیوز
خواندن

وی با بیان اینکه یکی از الزامات بازگشایی مدارس واکسیناسیون این بود: تزریق دوز اول در فرهنگیان به 95 درصد، تزریق دوز دوم به 90 درصد و تزریق نوبت سوم به 51 درصد رسید. در بین دانش آموزان 12 تا 18 ساله، 92 درصد نوبت اول و 80 درصد نوبت دوم را دریافت کردند و نوبت سوم را تزریق نکردند. بنابراین بحث حضور در مدرسه جدی شد و تصویب شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آماده سازی مدارس به صورت فیزیکی انجام شد. اساتید همگی آماده حضور در کلاس هستند. برای جذابیت محیط آموزشی باید تدابیری اندیشید. دانش آموزان به مدت دو سال از مدرسه دور بوده اند و عادت هایی در خود ایجاد کرده اند که باید به تدریج تغییر کنند. از همکاران خواهشمندیم در کلاس های درس بویژه در ماه مبارک رمضان انعطاف لازم را داشته باشند.

نوری با اشاره به اینکه فردا به همین مناسبت و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جشن مختصری در مدارس برگزار می شود، بر لزوم بازگشایی مدارس از جمله اجرای عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: برای جبران این موضوع باید جبران شود. باید از شبکه شاد به عنوان مکمل استفاده کرد و برای بازماندگان تاج گذاری که شناسایی شده اند، تمهیداتی اندیشیده ایم و برنامه های جبران خسارت از بهمن ماه سال گذشته ادامه دارد.

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین
خواندن

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش یک ماهه به سال تحصیلی مطرح شده بود، گفت: افزایش سال تحصیلی در چندین جا در قانون مطرح شده است. برنامه درسی ملی که بخشی از سند بنیادین تحول است، یکی از قوانینی است که زمان مطالعه را مشخص می کند. مجلس در سال 97 جدول زمانی کلی برای تحصیل دانش آموزان را بر اساس قانون تعیین و ابلاغ کرد که به موجب آن پایان سال تحصیلی پایان اردیبهشت و امتحانات در خرداد ماه برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز زمان را برای آموزش و پرورش باز و منعطف گذاشته اند که باید با تصویب شورا باشد. اما در مجموع به نظر می رسد برای تغییر زمان آموزش باید مصوبه مجلس را بگیریم. قبلاً مطالعاتی از طریق شورای عالی آموزش و پرورش انجام شده است، اما هنوز تصمیم نگرفته ایم که چه نیازی است و چه کاری باید انجام دهیم. در حال حاضر با آموزش حضوری و استفاده از سیستم شاد سعی در پرکردن این خلاءها داریم. دانش آموزان تلاش خود را مضاعف خواهند کرد.

مصادف شدن ماه آخر سال تحصیلی با ماه مبارک رمضان و تغییر در برنامه کلاس ها چطور؟ وی گفت: مدارس از ساعت 7:30 صبح شروع می شود و فکر می کنم در روزهای اول به دلیل عدم هماهنگی بین سرویس های حمل و نقل با مشکلات جزئی مواجه خواهیم شد و خواستیم اقدامات لازم از طریق آن انجام شود. خدمات خاص.”

تمرینات ورزشی با بطری آب معدنی! + فیلم - باشگاه خبرنگاران
خواندن

وی ادامه داد: امروز در جلسه آموزش و پرورش تهران با مدیران مناطق صحبت کردم و آنها اعلام کردند که سرویس مدارس سر کار آمده اند و با اولیا و مربیان به توافق رسیده اند و مشکلی ندارند. وزیر کشور همچنین از رانندگان تاکسی خواست تا در روزهای اول به ما کمک کنند تا کمتر دچار مشکل شویم. اما باید توجه داشت که در روزهای ابتدایی هم ادارات و هم دانشگاه ها و مدارس باز می شوند و به نظر می رسد ساماندهی آن کمی دشوارتر است و باید کمی دقیق تر عمل کنیم و با جدیت بیشتری کار را دنبال کنیم.

وی در خصوص وضعیت مدارس ایرانی در خارج از کشور نیز گفت: مدارس جمهوری اسلامی ایران تابع مقررات کشورهای دیگر است و مدارس ما در کشورهای دیگر افتتاح شده است. البته در کشورهای همسایه به دلیل تعطیلی مدارس تعطیلاتی وجود داشت.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: من به جامعه حق می دهم، ممکن است والدین دغدغه هایی داشته باشند، من معلم راهنما هم هستم. اما همانطور که قبلا تاکید شد با تایید ستاد کرونا و مقدمات انجام شده و سامانه حضور و غیاب کرونا در دست مدیران است و در صورت ابتلا دانش آموزی نظارت می کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *