1500 واحد صنعتی در اختیار بانک هاست

[ad_1]

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور راه اندازی 7 هزار بنگاه صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت 16 هزار واحد صنعتی با کمتر از 50 درصد فعال را برشمرد. ظرفیت. این واحد نیز توسط بانک ها تملک شده و به دنبال بازگرداندن آن به ذی نفعان هستیم.

به گزارش ایسنا، صدیف بیک زاده در حاشیه اولین نشست تسهیل و رفع موانع تولید امسال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر حدود 2000 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و 5000 طرح بین 60 تا 60 80 درصد فیزیکی وجود دارد. پیشرفت در کشور در اولویت ستاد است که با شناسایی علت توقف می توان آن را برطرف کرد. همچنین 215 مشکل در قالب سامانه ماتریسی جهت تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی، بازار، تامین مواد اولیه، زیرساخت ها و … طبقه بندی شد.

175 اختراع ایرانی برای ثبت بین المللی حمایت شد - ایرنا
خواندن

به گفته این مقام مسئول، به طور کلی بیش از 60 هزار جواز تاسیس یا پروژه با پیشرفت فیزیکی صفر تا 100 درصد در کشور وجود دارد که به استثنای 7 هزار واحد مذکور، کمتر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. البته پروژه های با پیشرفت فیزیکی کم رها نمی شوند، اما اولویت با پروژه های با اشتغال بالا و 60 درصد پیشرفت فیزیکی بالا است.

علت تعداد بالای پروژه های زیر 60 درصد پیشرفت؛ شوک های اقتصادی

بیک زاده در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر مهمترین مشکل بسیاری از پروژه های با پیشرفت زیر 60 درصد گفت: این پروژه ها عمدتاً با تکانه های پیش بینی نشده به اقتصاد و تغییرات ناگهانی قیمت مواد اولیه مواجه شدند و برخی نیز از کار افتادند. کسب و کار. بنابراین سازگاری با شرایط جدید زمان می برد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع موانع، بسته های تشویقی و موانع تولید به مراجع ذیصلاح پیشنهاد شد، گفت: چند مورد از این بسته ها در اسفندماه در ستاد اقتصادی دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شد که یکی از این بسته هاست. اولویت های ستاد برای تسهیل در اجرای آنها.

نکته هایی برای عکاسی با موبایل که هر عکاس باید بداند! - باشگاه خبرنگاران
خواندن

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات واحدهای تولید بتن در تهران تصریح کرد: پروانه بهره برداری این واحدها به دلایل زیست محیطی تمدید نشد. در نهایت پس از ارسال پرونده به ستاد تسهیل، مقرر شد پروانه بهره برداری حدود 50 واحد با موضوعات زیست محیطی و مکان مناسب تمدید شود.

1500 واحد صنعتی در اختیار بانک هاست

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور با اشاره به وجود حدود 12 هزار واحد غیرفعال تولیدی در کشور گفت: حدود 70 درصد از این واحدها قابل فعال شدن هستند. برخی از این واحدها بابت بدهی بانکی در سال های اخیر تملک شدند که از این حیث دستور ویژه ای از سوی رئیس جمهور در قالب بازگرداندن این واحدها به سرمایه اولیه با شرایط و ضوابط مشخص صادر شد. برخی از این هزینه ها با هزینه اصلی بازگردانده شد برخی از این واحدها به ذینفع اصلی بازگردانده شد.

وی از راه اندازی مجدد 2 هزار واحد صنعتی راکد در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 1500 واحد توسط بانک ها تملک شده و به دنبال بازگرداندن آنها به ذی نفعان هستیم.

فاش شدن مشخصات Galaxy Tab A8 سامسونگ - خبرگزاری تابناک
خواندن

همچنین به گفته این مقام مسئول، حدود 16 هزار واحد صنعتی با کمتر از 50 درصد ظرفیت فعال هستند که یکی از اولویت های دیگر ستاد تسهیل، فعال سازی این ظرفیت ها است.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *