خرید روغن مو مناسب برای انواع مو

خرید روغن مو مناسب برای انواع مو

روغن مو

مو، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی زیبایی انسان است. کسی را در این دنیا پیدا نمی‌کنید که به فکر زیبایی خود نباشد و به سلامت موهای خود اهمیت ندهد. این مسئله برای تمامی افراد، خصوصا دختران و پسران جوان بسیار مهم است. برای سلامتی موهای خود باید بیماری‌ها و مشکلات مربوط به آن را شناسایی کنید و با استفاده از راهکارهای موجود به فکر درمان آن باشید.  یکی از بهترین راهکارها برای حفظ سلامت و شادابی مو، استفاده از روغن مو است. روغن مو از خشکی بیش‌ از حد موها جلوگیری کرده و مانع از بروز آسیب‌های ناشی از آن، مانند شکنندگی مو، موخوره، وز شدن و … می‌شود. در واقع روغن مو چربی موردنیاز برای زیبایی موها را تامین می‌کند و باعث تقویت و افزایش رشد آن‌ها می‌گردد. در این مطلب به معرفی انواع روغن مو پرداخته و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‎دهیم.

روغن موی آرگان

روغن مو آرگان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ سلامت و شادابی پوست است. روغن موی آرگان از یک میوه به همین نام گرفته می‌شود. این میوه دارای ویتامین ای و اسیدهای چرب بوده و خواص بسیاری برای مو دارد. روغن آرگان علاوه بر حفظ زیبایی مو و تقویت آن، به عنوان نرم‌کننده نیز عمل کرده و شانه زدن موها را آسان می‎کند. از دیگر خواص روغن موی آرگان می‌توان به درمان خشکی و شوره سر، درمان ریزش مو و محافظت از مو در برابر حرارت اشاره کرد.

روغن مو

روغن موی بادام

روغن موی بادام از دیگر روغن‌های مفید برای موی انسان است. این روغن برای پوست و موی خشک پیشنهاد می‏شود و تاثیر بسیاری زیادی بر روی سلامت موها و تقویت آن دارد. روغن موی بادام سرشار از ویتامین ای و دی بوده و موادی چون کلسیم، منیزیم و چربی را نیز در خود دارد. از این رو، خواص فوق‌العاده‌ای داشته و بسیاری از مواد مغذی موردنیاز پوست و موی سر را تامین می‎کنند.  این روغن در دو نوع تلخ و شیرین تولید می‌شود. از نوع تلخ آن برای مو و از نوع شیرین، برای پوست استفاده می‏گردد. روغن بادام موها را صاف­، نرم و براق می‌کند و برای رشد سریع مو نیز توصیه می‎گردد.

روغن براق کننده مو‌

براق بودن مو یکی از مهم‌ترین گزینه‌های زیبایی مو است. موی انسان گاهی اوقات به دلایلی چون تغذیه نامناسب، مواد شیمیایی، آلودگی‌های محیط و استفاده مداوم از سشوار و اتو مو، درخشندگی خود را از دست داده و کدر می‎شود.  دلیل این کدر شدن از دست رفتن رطوبت موهاست. بهترین گزینه برای کنترل رطوبت مو و درخشان کردن آن، استفاده از روغن براق کننده مو‌ است. در بالا دو روغن طبیعی گیاهی آرگان و بادام را معرفی کردیم که هر دوی آن‌ها خاصیت براق‌کنندگی داشتند. علاوه بر این، می‌توانید از روغن‌های نارگیل، زیتون، آووکادو و نعناع نیز برای براق کردن موهای خود استفاده کنید.

دوره آموزش رایگان سئو(صفر تا صد 2022) + آپدیت
خواندن

پیشنهاد سایت :چگونه رنگ پوست خود را روشن تر نشان بدیم؟

روغن مو برای موی چرب

موهای چرب به اندازه کافی چربی تولید می‎کنند. بنابراین، اگر قصد دارید از روغن مو برای تقویت و رشد موهای خود استفاده کنید، باید روغن‌های گیاهی سبک را برای این کار انتخاب نمایید. روغن‌های نارگیل، کرچک، زیتون، کندش، آرگان، کنجد و جوجوبا از جمله روغن‌هایی هستند که برای موهای چرب توصیه می‌شوند. این روغن‌ها غدد چربی زیر پوست را کنترل کرده و از این طریق میزان چربی تولید شده را در حالت نرمال نگه می‌دارند. می‌توانید این روغن‌ها را با مواد تقویت‌کننده دیگر ترکیب کنید و چربی آن‌ها را تا حدی کاهش دهید.

روغن مو برای موی خشک

خشکی یکی از رایج‎‌ترین مشکلات مربوط به مو است که باعث شکنندگی، ریزش مو یا موخوره شده و ظاهر نامناسبی را برای فرد ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از انواع روغن مو برای موی خشک استفاده کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید. برای این کار کافیست مقداری روغن را بر روی کف دستتان بمالید و آن را به آرامی بر روی موهای خود بکشید. چند ساعت صبر کنید تا مواد مغذی موجود در روغن کاملا جذب مو شود. سپس موها را با یک شامپوی ملایم بشویید. دقت داشته باشید که برای درمان خشکی مو باید این کار را به طور منظم انجام دهید تا نتیجه موردنظر را دریافت کنید.

روغن صاف کننده مو

از دیگر خواص روغن مو می‌توان به خاصیت صاف‌کنندگی آن‌ها اشاره کرد. امروزه روش‌های مختلفی برای صاف کردن مو وجود دارد. برخی از این روش‌ها مانند استفاده از اتو مو، موقتی هستند و برخی دیگر به صورت نیمه دائمی و دائمی این کار را انجام می‌دهند. کراتینه کردن مو یکی از محبوب‌ترین روش‌های صاف کردن مو است که با استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌شود.  اگر می‌خواهید بدون آسیب رساندن، موهای خود را صاف کنید، بهتر است از روغن‌های طبیعی برای انجام این کار استفاده نمایید. روغن‌های سرشار از ویتامین بی، مانند روغن زیتون، نارگیل، آفتاب‌گردان و جوجوبا از جمله روغن‌های صاف کننده مو هستند که برای از بین بردن وزی موها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

پیشنهاد سایت :اسکراب چیست و چگونه باید آن را انجام داد؟

روغن ضد وز مو

وزی مو یکی از مشکلات مربوط به مو است که باعث از بین رفتن زیبایی آن می‌شود. وز شدن مو به دلیل عدم رسیدگی به مو و مراقبت نادرست از آن ایجاد می‌شود. مهم‌ترین دلیل وز شدن مو، خشکی دائمی آن می‌باشد. برای رفع این مشکل باید رطوبت موردنیاز را به موهای خود برسانید. نیاز نیست هزینه‌ زیادی بابت این کار بپردازید یا از مواد شیمیایی گران استفاده نمایید. شما می‌توانید به سادگی و با استفاده از روغن‌های طبیعی گیاهی این کار را انجام دهید و خشکی مو را درمان کنید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، برای موهای خشک هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی مفید برای این کار استفاده نمایید.

آشنای کامل با لیبل های کاغذی (373)
خواندن

روغن نرم کننده مو

اگر موهای گره خورده دارید و به سختی آن‌ها را شانه می‌کنید، نگران نباشید. بهترین گزینه برای نرم کردن موها، روغن آرگان است. روغن آرگان آنتی‌اکسیدان‌های موردنیاز موی سر را تامین کرده و با بازسازی موهای آسیب‌دیده، باعث نرمی، لطافت و شادابی آن‌ها می‌شود.   اسید‌های چرب و ویتامین E موجود در روغن آرگان خشکی موها را برطرف کرده و از گره خوردن آن‌ها جلوگیری می‏کند. در نتیجه شانه زدن موها بسیار راحت می‌گردد. علاوه بر روغن آرگان می‌توانید از روغن‌های دیگری چون روغن رزماری و آووکادو نیز برای نرمی و درخشندگی موهای خود استفاده کنید.

 

پیشنهاد سایت : خرید ماسک صورت

 

مطلب پیشنهادی

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته مشاوره وکیل آنلاین در زمینه طلاق از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *