راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1]

یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی های مسکن کارگری و اختصاص زمین رایگان به آنها است. به گفته وی اجاره بها به ویژه در حاشیه شهرها کمر کارگران را شکسته است و دولت باید در بحث مسکن کارگران ورود کند.

رحمت الله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، تامین مسکن ارزان قیمت را یکی از خواسته های کارگران عنوان کرد و گفت: کارگران بتوانند اجاره بها را پرداخت کنند.» مسکن سنگین ندارند.

وی افزود: هزینه مسکن و اجاره بها بخش عظیمی از مخارج زندگی خانوارهای کارگری است و اگر دولت وارد بحث مسکن کارگری شود تا آنها را از وضعیت اجاره ای خارج کند کمک بزرگی به کارگران خواهد شد. سبد رزق و روزی.”

این فعال صنفی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: این طرح با هدف متفاوت ساختن زنان خانه دار به اقشار جامعه راه اندازی شد و جنبه عمومی دارد اما اگر بخواهیم به طور ویژه کارگران را مد نظر قرار دهیم می توانیم. در قالب تعاونی های مسکن اقدام کنند». از.

کاربرد گزینه های مختلف شست وشو در ماشین لباسشویی + فیلم - باشگاه خبرنگاران
خواندن

پورموسی گفت: به اعتقاد من بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران تعاونی های مسکن کارگری است که می توان آن را به اتحادیه ها واگذار کرد یا با عضویت کارگران تعاونی مسکن کارگری تشکیل داد.

به گفته وی، از آنجایی که کارگران قادر به پرداخت اقساط وام مسکن نیستند، زمین باید به صورت رایگان تقسیم شود و اگر امتیازات ویژه ای در پرداخت تاسیسات و ساخت در نظر گرفته شود، این امتیازات باید ویژه کارگران باشد.

این فعال کارگری گفت: ساخت و ساز از طریق تعاونی های مسکن کارگری ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و باعث می شود کارگران زودتر صاحب خانه شوند.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

دوست دارم حسون صدایم کنند / مهاجرانی بعدها به اشتباهش اعتراف کرد!

[ad_1] ایسنا/خوزستان به پله ایران و مروارید سیاه فوتبال ایران معروف است اما دوست دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *