برای 12500 خانه لوکس و 568000 خانه خالی فاکتور صادر کردیم.

[ad_1]

سازمان امور مالیاتی در پاسخ به گزارش دیوان محاسبات مبنی بر صفر بودن عملکرد مالیاتی خانه های خالی و گران قیمت، از اجرای تعهدات قانونی این سازمان و صدور فاکتور برای 12500 خانه لوکس و 568000 خانه خالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دیوان محاسبات اخیرا اجرای قانون بودجه سال جاری را 10 ماه بررسی کرد.

گزارش دیوان محاسبات حاکی از آن است که علیرغم تعیین «پایان بهمن ماه به عنوان آخرین مهلت پرداخت مالیات واحدهای مسکونی گران قیمت» در قانون بودجه، تحقق آن تا پایان آذرماه همچنان صفر درصد و همچنین اخذ نرخ در سال « واحدهای مسکونی خالی از سکنه» ضمناً به دلیل عدم تصویب آیین نامه اجرایی آن فاقد مجموعه است.

اقدامات سازمان مالیاتی برای مالیات های مسکونی لوکس

اداره امور مالی در پاسخ به گزارش دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که در رابطه با مالیات واحدهای مسکونی و باغات گران قیمت تا سقف 12500 واحد مسکونی مشمول مالیات شناسایی و مالیات متعلق به همراه اطلاعات واحد مسکونی. و صاحبان ذیربط، در درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر و بارگذاری شد.

ضمناً پرداخت این مالیات به صورت سیستمی بوده و کلیه مشمولان می توانند در درگاه فوق به نشانی My.Tax.gov.ir نسبت به صدور رسید اقدام نمایند.

بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالی، در اجرای بند (3) بند (خ) تبصره (6) قانون بودجه 1400، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، اموال دولت و سازمان ثبت اسناد و املاک و شهرداری ها موظف شدند دسترسی آنلاین به اطلاعات ساختمان مورد نیاز سازمان در حوزه املاک را فراهم کنند، اما تنها وزارت راه و شهرسازی اطلاعات 6500 واحد را در قالب یک نامه ارسال کرد. لوح فشرده به سازمان و سایر ارگان های ذیربط، علیرغم مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته، هیچ اطلاعاتی در این زمینه ارائه نشده است.

مدیرکل ارتباطات: نواقص طرح نسخه نویسی الکترونیکی درقم رفع شود - ایرنا
خواندن

اما بر اساس ماده 8 اساسنامه اجرایی بند (ط) تبصره (6) قانون بودجه 1400، سازمان امور مالی موظف است کالاهای مشمول و ارزش آن را حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ تاریخ 13/12/1393 به مالکان اعلام کند. در پایان آذرماه، این اقدام بر اساس اطلاعاتی بود که طبق مقررات در اختیار سازمان قرار گرفت. همچنین بر اساس ماده 10 اساسنامه مذکور، در صورت عدم پرداخت مالیات تا پایان بهمن ماه، سازمان می تواند مالیات متعلقه را از طریق عملیات اجرایی وصول کند. لذا سازمان امور مالیاتی کشور طبق قوانین و مقررات مربوط به وظایف خود عمل نموده و از مودیان محترم انتظار می رود در پرداخت مالیات های مربوط به تعهدات خود عمل نمایند در غیر این صورت سازمان طبق مقررات موجود نسبت به وصول مالیات های متعلقه اقدام خواهد نمود.

اقدامات سازمان مالیاتی برای مالیات بر خانه های خالی

همچنین اداره امور مالیاتی در پاسخ به گزارش دیوان محاسبات کشور مبنی بر اقدامات انجام شده در خصوص مالیات بر املاک بایر نیز اعلام کرد: در خصوص مالیات بر املاک خالی، دستورالعمل نحوه محاسبه مالیات مذکور به شماره 517/1400 می باشد. /200 از 06/06. 1400/07 از سوی سازمان امور مالیاتی کشور صادر و بر این اساس نظام مالیاتی واحدهای مسکونی خالی با امکان ارجاع سیستمی و غیبت از پرداخت مالیات راه اندازی شد. بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی، 568 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه به ثبت رسیده که از این تعداد 488 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر و مشمول مالیات بوده است. مالیات این واحدها در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی My.Tax.gov.ir محاسبه و گزارش شد. طبق بند (9) دستورالعمل مذکور، مالک یا صاحبان واحدهای مشمول مالیات موظفند حداکثر تا یک ماه پس از اعلام سازمان نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند.

ایران تامیر؛ بالاترین ضمانت اصالت و خدمات 5 ساله ساعت مچی در ایران - عصر ایران
خواندن

لذا سازمان امور مالیاتی کشور طبق قوانین و مقررات مربوطه وظایف خود را انجام می دهد و از مودیان انتظار می رود در پرداخت مالیات های مربوط به وظایف خود عمل کنند در غیر این صورت این سازمان طبق مقررات موجود مالیات متعلق را وصول خواهد کرد.

خانه های لوکس چیست؟

بر اساس این گزارش، طبق قانون بودجه امسال مالکان خانه های بالای 10 میلیارد تومان و باغ ویلاهای گران قیمت باید مالیات پرداخت کنند، اما مشخص است که واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت و تملک معاف هستند. این مالیات

در این راستا نرخ مقرر در قانون برای این خانه ها به شرح زیر است:

1- نسبت به مازاد 10 تا 15 میلیارد تومانی؛ یک در هزار
2- نسبت به مازاد 15 تا 25 میلیارد تومانی; دو در هزار
3- نسبت به مازاد 25 تا 40 میلیارد تومانی; سه در هزار
4- نسبت به مازاد 40 تا 60 میلیارد تومانی; چهار در هزار
5- نسبت به مازاد 60 میلیارد تومانی به بالا پنج در هزار

بررسی اپلیکیشن دیجی پی، پرداخت، باهوش - خبرگزاری فارس
خواندن

از سوی دیگر، بر اساس قانون مالیات بر دارایی خالی مصوب آذرماه سال گذشته، چنانچه واحدی مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر بیش از 120 روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات و برای هر ماه بیش از زمان مذکور خواهد بود. ، مالیات ماهانه مشمول مالیات خواهد بود. مالیات بر درآمد اجاره بر اساس ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلق، سال دوم معادل 12 برابر مالیات متعلق و سال سوم معادل 18 برابر مالیات متعلق خواهد بود.

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *