بررسی کامل بال ولو خارجی

توجه داشته باشید که بال ولوها از گیت ولوها گران تر هستند، اما گیت ولوها ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند.

قطعات بال ولو

علاوه براین، شیر توپی در مواردی که به منظور کنترل و تنظیم جریان استفاده می شود، عملکرد ضعیفی دارد و چنانچه سرعت سریال بالا باشد ضربات ناشی از برخورد سیال باعث سایش توپی شیر می شود؛ دلیل این عمر هم این است که شیر توپی برای کنترل جریان طراحی نشده است و جزو شیرهای قطع و وصل جریان محسوب می شود.

م بال ولوو

این نوع شیر در دستهبندی شیرآلات قطع و وصل جریان (on- off) قرار داشته و در حالت نیم باز دچار آسیب خواهند شد.

ولوهای سوزنی برای استفاده در زمینه های گوناگون، از کنترل شدت جریان سیالات گرفته تا حالت قطع و وصل یا ON-OFF سیالات، مورد استفاده قرار می گیرند.

بال ولو ثبت

کیتز برای قطع و وصل جریان سیال در شبکه ها و خطوط پایپینگ به کار می رود و به دلیل ساختار کامپکت و قطع و وصل سریع جریان سیال کاربرد زیادی در صنعت دارد.

بال ولو شیر قطع کننده ای است که جریان مایع یا گاز را با استفاده از یک توپ دوار دارای سوراخ کنترل می کند.

بال ولو پارکر

از طریق شیرها (به عنوان مثال، گیت ولو، پلاگ ولو ، بال ولو ، و غیره)، آنها ممکن است در جایی استفاده شوند که افت فشار از طریق شیر یک عامل کنترل کننده نیست.

بال ولو غاده

از مهمترین قابلیتهای ولوها میتوان به باز و بسته کردن مسیر جریان (مانند یک کلید)، افزایش و کاهش دبی (تنظیم کننده سرعت جریان)، تنظیم فشار، تنظیم دما، جدا کردن یک بخش سیستم از بخشهای دیگر (ایزولاسیون)، محافظت از سیستم در شرایط بحرانی، یکطرفه کردن مسیر و برعکس کردن جهت جریان اشاره کرد.

بال ولو خط مایع *

در بال ولو فولادی دنده ای ۱۰۰۰/۲۰۰۰ وگ به جهت ایجاد مقاومت های بالا، جدا از تامین بدنه شیر از فولاد های بسیار سخت، اتصال قطعات این شیر ها را همراه با ستون هایی کرده اند.

شیر بال ولو

نوع 304 و 316 متداول ترین هستند ، 316 دارای بهترین مقاومت در برابر خوردگی است. شیر توپی استنلس استیل ممکن است از نوع ASTM A351 CF8M باشد که همان استیل 316 مصطلح است یا از نوع ASTM A351 CF8 که همان استیل 304 است.

به طور عمومی استنلس استیل را در بازار شیرآلات صنعتی به دو نوع عمده استنلس استیل 304 و 316 تقسیم می کنند؛ اما کار به اینجا ختم نمی شود.

م بال ولوم

در این مقاله با تفاوت بال ولو و گیت ولو از نظر ساختار، عملکرد، قیمت و… بال ولو نیز با نام شیر توپی، شیر دسته گازی و همچنین ربع گرد شناخته می شود.

بال ولو یک اینچ

هدایت برقی باز و بسته شدن شیرهای بال ولو، بدون نیاز به اپراتور و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود.

شیر بال ولو جوشی

در این شیرها، باز و بسته شدن اهرم، به صورت کاملا خودکار و توسط یک عملگر اتوماتیک متصل به قسمت بالایی شیر انجام می شود.

این شیر ها از از سایز 1/8 تا یک اینچ نیز ساخته می شوند . انتخاب اکچویتور شیر توپی پنوماتیک به سایز شیر توپی، فشار کاری و دمای سیال بستگی دارد.

راهنمای چاپ فلکسو و فلکسو گرافی (12)
خواندن

بال چک ولو

گستره بالای فشار کاری با توجه به محدوده پایین سایز شیر گازی برنجی نشان از وسعت کاربرد این شیر دارد.

متریال بال ولو

شیرهای توپی با توجه به سیستمی که در آن به کار گرفته می شوند، شرایط کاری و نظر طراح می توانند اتصال متنوعی داشته باشند.

بال ولو بخار

برای کاربردهایی با دمای پایین، شیرهای گلوب معمولاً طوری نصب می شوند که فشار زیر دیسک باشد. برای برخی از کاربردهایی که در آنها استفاده از مواد نرم امکان پذیر نیست ، به عنوان مثال با درجه حرارت بسیار بالا ، از سیت های شیر فلزی یا سرامیکی استفاده می شود.

بال ولو غاز

پی وی سی به اندازه برنج یا فولاد ضد زنگ قوی نیست ، بنابراین شیرهای توپی پی وی سی درجه فشار کمتری دارند.

بال ولو برنجی کیتز

این نوع از شیرهای توپی به عنوان شیرهای کنترلی در خطوطی که سرعت جریان باید کنترل گردد مورد استفاده می باشند.

این نکته باید در نظر گرفته شود که استنلس استیل توسط یک اکچویتور برقی یا پنوماتیک کار می کند. انواع خرابی معمول یک مهر و موم آسیب دیده است (شیر 100٪ آب نمی گیرد) یا بقایایی به شیر وارد می شود (شیر حرکت نخواهد کرد).

ا بال ولوم

در چنین حالتی، این ذرات به مرور وارد در قسمت دریچه توپی شیر جمع می شوند و گیر می افتند و این عامل در طولانی مدت سبب سایش توپی می شود.

بال ولو ثابت

ما اینجاییم تا این مسائل را برای شما روشن تر کنیم. ما همچنین دریچه دروازه فولاد ضد زنگ ، شیر کره زمین ، شیر چک ، شیر پا می کنیم.

و بحث را کمی جدی تر دنبال کنیم. شیر سه راهی UPVC نوعی بال ولو است که دارای یک ورودی و دو خروجی می باشد و قابلیت هدایت و اختلاط دو سیال در یک زمان را دارا است.

به عبارت دیگر، اکچویتور این نوع ولو به صورت خودکار عمل میکند. چرا که مجرای عبور این ولوها به صورت S شکل است.

شیر بال ولو پلی اتیلن

با این حال، دنیای شیرآلات بسیار وسیع تر از آن است که در یک مطلب بتوان آن را شرح داد.

بله ، یک شیر توپی ممکن است خراب شود. محفظه برنجی برای یک شیر توپی هوا ایده آل است. این شیر همانطور که از نامش بر می آید به صورت یکپارچه و یک بخشی می باشد.

بال ولو کلاس 900

از جمله برندهای معتبر در زمینه تولید و فروش این شیرها، می­توان به شرکت ISM در آمریکا، شرکت­های ASAHI AV و NVD و HISAKA در ژاپن، شرکت Samson Ringo Valves در اسپانیا و شرکت BFE در ایتالیا اشاره کرد.

غ بال ولوم

انواع شیر گازی برنجی سیم ایتالیا که توسط برند معروف چیمبریو ایتالیا تولید و عرضه می شوند، شیر توپی کیزایران و شیر گازی بهتراشان (بی تی اس) که توسط برندهای داخلی تولید می شوند، در بازار شیرآلات برنجی در دسترس است که هر کدام موارد مصرف و مزایای خود را دارا هستند.

ث بال ولوو

برای مقایسه بین موارد استفاده از شیر توپی و شیر پروانه ای ، مقاله مقایسه پروانه و شیر توپی ما را بخوانید.

آیا به ورق گالوانیزه فولاد مبارکه نیاز دارید؟
خواندن

بال ولو کلاس 800

این سه دسته عبارتند از استنلس استیل 304L، 316L و ASTM A 182 که در این مطلب مجال سخن گفتن در مورد جزئیات این متریال ها نیست، بنابراین در مطلبی جداگانه به مبحث شیر پروانه ای استنلس استیل خواهیم پرداخت.

بال ولو غاب

انواع شیر های توپی پلیمری از متریال های مختلف UPVC ,PVC , TUP و P.P تولید می گردند . شیر توپی فشار 10000PSI دارای دسته LEVER از متریال استنلس استیل با روکش PVC می باشد.

بال ولو کیتز

شیر توپی کیتز دارای ساختمان فشرده و وزن کم می باشد که به راحتی نصب و راه اندازی می شود.

بال ولو پی وی سی

شیر توپی یو پی وی سی بر خلاف شیر توپی فلزی، به راحتی با دست باز و بسته می شود و آببندی آن نیز به راحتی با دست قابل انجام است.

شیرهای توپی پی وی سی غالباً قیمت پایین تری دارند (به جز شیرهای ISO-top) و به طور گسترده ای در آبیاری ، تأمین آب و زهکشی یا محیط های خورنده مورد استفاده قرار می گیرند.

بال ولو پروانه ای

از مهم ترین برندهای تولید کننده شیر توپی یو پی وی سی می توان به پیمتاش ترکیه و سی اچ اسپانیا اشاره کرد.

بال ولو فلنج دار

علاوه بر این در خصوص نصب آن نیز می توان به مدل های sub-based، in-line یا manifold اشاره کرد. در این مطلب با کلیات شیر توپی، عملکرد و کاربرد و انواع شیر توپی آشنا شدیم.

قیمت بال ولو 3 اینچ

همان طور که در مورد تمام مصنوعات ساخت بشر صادق است، شیر توپی نیز در کنار تمام مزایایی که برخوردار است، معایبی نیز دارد.

بال ولو کلاس 600

همان طور که از عنوان مطلب پیداست، این شیر پلاگ ولو یا شیر سماوری است. هنگامی که حفره بال ولو در خط با جریان قرار میگیرد و هنگامی که چرخش ۹۰ درجه دسته بال ولو انجام میگردد مسیر سیال باز میشود .

معنی بال ولو

این نوع شیرها دارای یک دسته از جنس فلز یا پلیمر هستند که عملکرد سریعی دارند و با چرخشی در حدود ۹۰ درجه یا به اندازه ربع یک دایره، می توانند شیر را باز و بسته کنند.

ل بال ولوم

دسته دار است. گیت ولوها مکانیزم چرخشی ۳۶۰ درجه دارند. دریچه توپی فلنج دار ، مواد بدنه آن فولاد جعلی مانند A105 LF2 ، F304 ، F321 ، F316 ، F5.

شیر توپی کیتز در جنس هایی نظیر شیر توپی برنجی کیتز و شیر توپی فولادی کیتز و شیر توپی استیل کیتز و شیر توپی برنزی کیتز با نوع اتصال فلنج و دنده ای و جوشی در کلاس های مختلف تولید می شود.

ورودی ها از طریق فلنج به سیستم لوله کشی متصل می شوند که معمولاً مطابق با استاندارد خاصی طراحی می شوند.

بال ولو ذلک

شیر توپی نوعی شیر چهارم پیچ است که از یک توپی توخالی ، سوراخ دار و شناور برای کنترل جریان از طریق آن استفاده می کند.

ورودی و خروجی شیر توپی را به مونتاژ رزوه دار خود پیچ کنید. زمانی که حفره تعبیه شده بر روی توپی در راستای درچه ورودی شیر قرار می گیرد، مسیر جریان سیال باز شده و سیال از درون شیر منتقل می شود.

بال ولو فلنج دار استیل

گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است (2)
خواندن

دفتر مهندسی پنل در راستای فروش و عرضه انواع بال ولو فعالیت می کند. گیت ولو و بال ولوها از نظر ساختار و عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند.

چ بال ولوو

در ادامه به بررسی انواع متفاوت طراحی توپی پرداخته ایم. در طراحی سری Top entry، بدنه ولو به گونه ای طراحی می شود که بخش بال از بالا قابل دسترسی داشته باشد.

ف بال ولوم یعنی چه

بال ولو فولادی دنده ای ۱۰۰۰/۲۰۰۰ وگ با هدف استفاده در مواقع کنترل با شرایط کاملاً باز و یا کاملاً بسته بسیار مطلوب هستند.

خرید بال ولو در فروشگاه پایپ اتصال داری بهترین کیفیت و استاندارد. برخی از بال ولو ها دارای عمگردهایی هستند که به صورت دنده خورشیدی عمل میکنند.

بال ولو حبیب

در گیت ولو ها می توان از ۲ پورت استفاده کرد؛ اما بال ولوها این توانایی را دارند که بیش تر از دو پورت داشته باشند.

بال ولو نیز معادل انگلیسی شیر توپی است که به ویژه در محیط صنعتی بسیار به کار برده می شود.

قیمت بال ولو گازی

علاوه بر سلسله مطالب آموزشی و معرفی، کارشناسان ما در مجموعه ولو ایران آماده پاشخگویی به سوالات فنی و مشاوره در مورد خرید انواع شیر توپی متناسب با مشخصات مدنظر شما عزیزان هستند.

شیر توپی برنجی عمدتا در فشارهای کاری 10 بار تا 100 بار و در سایزهای 1/4 تا 4 توسط برندهای مختلف تولید و عرضه می شوند.

شیر توپی A216 WCB که برای دمای کاری بالا مناسب می باشد گستره دمای کاری قابل توجه (30-) تا 425 درجه سانتیگراد دارد به همین دلیل به آن High Temprature Carbon Steel Ball Valve (شیر توپی کربن استیل با دمای کارکرد بالا) نیز می گویند.

شاخص ترین ویژگی شیر توپی کربن استیل، گستره دمای کاری آن است. سه نوع اصلی شیر توپی کربن استیل عبارتند از شیر توپی فلنجدار کربن استیل، شیر توپی رزوه ای کربن استیل و شیر توپی جوشی کربن استیل.

معمولاً شیرهای توپی با ورودی جانبی از فلز فورج شده ساخته میشود. شیرهای توپی بادوام هستند و پس از طی چندین چرخه در سیستم، هنوز قابلیت کار دارند.

عملکرد نوع تک بوبین آن به گونه ای می باشد ، و با تحریک بوبین، جریان هوا از دهانه ورودی به دهانه خروجی منتقل می شود و از آنجا باد به سمت جک هدایت و باعث تغییر وضعیت جک یا موتور بادی می شود و پس از تحریک مجدد بوبین، دهانه ورودی بسته و هوای اضافه از دهانه خروجی خارج می شود و جک به حالت اولیه بازمی گردد. This con​te​nt h​as ᠎been  do ne ᠎with the  help ​of GSA C᠎ontent G enerator᠎ D em​ov er sion.

بال ولو ایران

قبل از نصب مطمئن شوید که دسته به درستی نصب شده باشد (موازی باز است). PVC در برابر بیشتر محلولهای نمک ، اسیدها ، بازها و حلالهای آلی مقاوم است.

ج بال ولوم

از طرفی، همواره سوالاتی وجود دارند و یا در حین کار عملی پیش می آیند که هر کدام به اندازه چندین مطلب جای توضیح دارند.

قیمت بال ولو کربن استیل

اگر موافق هسیتد عجله نکنیم و قبل از اینکه به دمای کارکرد شیر توپی استنلس استیل بپردازیم، گریزی به انواع استنلس استیل مورد استفاده برای تولید این نوع شیر توپی بزنیم؛ چرا که شیر توپی استنلس استیل از جمله حساس ترین و خاص ترین شیرآلات صنعتی به شمار می رود.

مطلب پیشنهادی

تفاوت لیبل گلاسه با لیبل صدفی Copy (3) Copy

��������� �ǁ ����� ���� ����� �ǁ ���� ����� ������ ����� ������ �� �� ���� ����. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *