دریافت 1100 پروانه وکالت پایه در استان اصفهان

[ad_1]

ایسنا/ اصفهان رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در سالروز تاسیس این نهاد به بیان اهداف، برنامه ها و عملکرد این مرکز برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات حقوقی پرداخت.

نرگس صلواتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سالروز ایجاد کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، اظهار کرد: برنامه سوم توسعه تصویب شده است.

وی افزود: امروز در خانواده بزرگ کانون وکلای دادگستری که بیش از 20 سال پیش تأسیس شده است، شاهد فعالیت بیش از 48 هزار وکیل و کارشناس رسمی و بیش از هزار مشاور خانواده هستیم که هدف آنها حفظ حقوق عمومی و عمومی است. دستیابی به دسترسی.” مردم منصف به خدمات حقوقی.

رئیس مرکز دادگستری استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان در حوزه حقوق بیش از 1100 نفر پروانه وکالت پایه یک و حدود 500 نفر نیز از مرکز قوه قضاییه پروانه آزمایشی دریافت کرده اند. کارآموزان مرکز وکلای دادگستری پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی دوره 18 ماهه کارآموزی را سپری می کنند و پس از آن مجوز پایه شرکت در آزمون وکالت را دریافت می کنند.

بازگشت به زندگی عادی با کارت هوشمند واکسن | کارت هوشمند را از کجا بگیریم؟ - همشهری
خواندن

صلواتی با اشاره به تلاش این مرکز برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات حقوقی، گفت: همکاران ما در سراسر استان همه روزه در واحدهای ارشاد و مددکاری قوه قضائیه حضور دارند و به شهروندان مشاوره حقوقی رایگان ارائه می کنند.

رئیس مرکز وکلای دادگستری با اشاره به فعالیت سامانه مشاوره تلفنی 129 اظهار داشت: از آذرماه 1399 سامانه مشاوره تلفنی 129 مرکز وکلای دادگستری استان اصفهان به صورت رسمی آغاز به کار کرد تا شهروندان به راحتی سوالات حقوقی شما را مطرح کنند.

وی با اشاره به آمار ارائه خدمات حقوقی رایگان به شهروندان در ساعت 1400، خاطرنشان کرد: کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در سال گذشته مفتخر به ارائه بیش از 70 هزار جلسه مشاوره رایگان به مراجعین واحدهای ارشاد قضایی در سراسر استان شد. همچنین از طریق سامانه 129 بیش از 20000 مورد مشاوره تلفنی در اختیار همشهریان عزیز قرار گرفت.

صلواتی با بیان اینکه مرکز قضایی نظمیه در امور فتح و معاضدت نیز به شهروندان خدمات ارائه می کند، گفت: در سال های 1399 و 1400 در مجموع بیش از 300 پرونده معاضدتی و بیش از 200 پرونده توسط وکلای مرکز تصرف شده است.

زنی که زنان شاهنامه را بدنام کرد!
خواندن

رئیس مرکز قضایی استان اصفهان افزود: همچنین این مرکز برای کمک به گسترش عدالت قضایی به دارندگان مدرک وکالت مطابق با شرایط، پروانه وکالت اعطا می کند.

وی ادامه داد: بر این اساس مشمولانی که دارای مدرک لیسانس حقوق هستند و به شغلی غیر از وکالت اشتغال دارند می توانند با این پروانه سالی سه بار وکالت از بستگان سببی یا اقارب خود را تا درجه دوم طبقه سوم وکالت کنند. “

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *