«فضیلت اخلاق» رسیدن به اعتدال فردی و عدالت اجتماعی است

[ad_1]

ایسنا/ قزوین استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) فرمودند: پیامبر آمد تا فضایل اخلاقی را در بین مردم زنده کند و فضایل اخلاقی اخلاقی است که با آن می توان به اعتدال فردی، عدالت اجتماعی و سعادت دنیوی و ماوراء الطبیعه دست یافت. همه مذاهب اسلامی باید سعی کنیم با سنت و آداب پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) آشنا شویم و در عمل مانند آنان باشیم.

داود معماری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خداوند متعال با بعثت پیامبر(ص) ماجرا را به دو قسمت تقسیم می کند. قبل از نزول آیه اول بر پیامبر، جامعه در عصر جاهلیت بود، اما عصر بعد از بعثت، عصر نوشتن و خواندن است. خداوند متعال با نزول آیه «بخوان به نام پروردگارت که آفرید» می‌خواهد به پیامبر بگوید که دوران جاهلیت به پایان رسیده و دوران ارزش‌های اخلاقی آغاز شده است.

او گفت: «بسیاری از کارهایی که ما انجام نمی‌دهیم از روی ناآگاهی نیست، بلکه از روی تبعیت است. خانواده کوچکترین بخش جامعه است، بنابراین والدین باید به جای کلاس های تئوری در کلاس های عملی شرکت کنند، مثلاً خودشان به آنها اعتماد کنند تا به فرزندانشان آموزش دهند. ما به عنوان معلم و روحانی و معلم باید بیش از آنچه می گوییم عمل کنیم، اگر بخواهیم تعالیم پیامبر(ص) را عینیت بخشیم مهم ترین مولفه عمل است، زیرا مشکل ما ندانستن است.

ارسال پیام با دود برای وزیر ارتباطات! - برترین ها
خواندن

استاد دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) گفت: خیلی حرف ها زده شد و شعارها تکرار شد و این باعث بی میلی جوانان می شود. باید در عمل بیش از کلام دینداری نشان دهیم و آموزه های قرآن و پیامبر(ص) را عینیت بخشیم و در قالب رمان، فیلم، سریال و تئاتر به جوانان عرضه کنیم تا بیشتر باشیم. موفقیت آمیز.

وی با اشاره به دستاورد بعثت بیان کرد: خداوند متعال در انتخاب پیامبران خواست غل و زنجیر عقاید نادرست و خرافات را از ذهن مردم و پیامبران بردارد تا بار سنگین شرک و بی وفایی را از دوش مردم بردارد. مردم می توانند مبدأ جهان را روشن و روشن کنند، به خدا ایمان داشته باشند و در عین حال به زندگی پس از مرگ توجه کنند.

معماری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر انبیا سعی می کردند انسان خود را مخلوق دیگر نپندارند و خود را اشرف مخلوقات بدانند. انبیا آمدند تا به بشر قوه تشخیص بدهند و بگویند اینها موجودات ارزشمندی هستند و خدای متعال آنها را بیهوده نیافریده است بلکه آنها گل سرسبد عالم هستند و هستی خلق شده تا انسان به کمال برسد.

اتحادیه عرب خواستار حل دیپلماتیک بحران اوکراین شد
خواندن

وی بیان کرد: قرآن کریم می فرماید ما همه انبیا را فرستادیم تا مردم قسطی رفتار کنند. «اشتراک» یعنی رسیدن به اعتدال از نظر شخصی و انسان متعادل بودن و توجه به همه جوانب سعادت دنیوی و ماوراء الطبیعه، و مانند خوارج نهروان از بام نیفتادن، بلکه متعادل بودن در همه رفتارها مانند ب. راه).

دکترای علوم قرآن و حدیث افزود: «اجتماعی» سهم یعنی عدالت اجتماعی و همه ثروت و قدرت و فرصت ها باید در جامعه عادلانه توزیع شود و پیشرفت بر اساس شایستگی و درآمد جویی و تبعیض باشد. وجود در میان مردم غالب نیست.»

معماری در پایان یادآور شد: پیامبر آمده است تا فضایل اخلاقی را در بین مردم زنده کند و فضایل اخلاقی اخلاقی است که با آن می‌توان به اعتدال فردی، عدالت اجتماعی و سعادت دنیوی و ماوراء الطبیعه، از ویژگی‌های همه مذاهب اسلامی دست یافت. باید سعی کنیم با سنت و آداب پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) آشنا شویم و در عمل مانند آنان باشیم.

اینترنت هدیه اساتید، معلمان، طلاب و دانشجویان همراه اولی فعال شد - اقتصاد آنلاین
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *