قیمت انواع مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل های حرارتی در تاسیسات ساختمان جهت تبادل حرارت بین دو سیال که عموما آبگرم یا بخار آب با آب سرد است بوده و به خصوص در تامین آبگرم بهداشتی مصرفی در ساختمان استفاده می شوند.

فروش مبدل حرارتی

مبدل های حرارتی صفحه ای یکپارچه هپاکو نسل جدید و پیشرفته مبدل های حرارتی صفحه ای با راندمان بیش از 95% در تامین آب گرم مصرفی بهداشتی .

مبدل حرارتی صفحه ای بریز

مبدل جرارتی صفحه ای در تاسیسات ساختمان جهت تبادل حرارت بین دو سیال که عموما آبگرم یا بخار آب با آب سرد است بوده و به خصوص در تامین آبگرم بهداشتی در ساختمان استفاده می شوند.

اگر می خواهید بدانید مبدل صفحه ای دیگر چه مزایایی داشته و استفاده از این نوع مبدل است یا مبدل دوجداره یا مبدل کویل دار پیشنهاد می کنیم به صحبت های مهندس اسماعیلی در کلیپ زیر گوش دهید.

جنس و قطعات بکار رفته در مبدل حرارتی صفحه ای به گونه ای است که بسیار سبک بوده و یک دلیل این موضوع عدم فاصله کم بین صفحات است و البته دلیل دیگر سطح کوچک آن است.

این مبدل از دو بخش لوله و صفحه تشکیل می شود که بخش لوله دارای چندین گذر و بخش صفحه تنها دارای یک گذر می باشد.

مبدل حرارتی پلیتی

از جمله مشکلات بسیار مهم و پر هزینه ای که هر صنعت با آن روبروست بحث تشکیل رسوبات روی سطوح مبدل حرارتی در ضمن کار می باشد که باعث افزایش مقاومت در برابر انتقال حرارت بین دو سیال و ایجاد خوردگی در سیستمها می باشد.

مهمترین بخش یک مبدل حرارتی صفحهای از تعدادی ورق فلزی نازک با سطح موجدار تشکیل میشود. هر صفحه با استفاده از یک قطعه لاستیکی به نام واشر از صفحه بعدی جدا شده و نهایتا با قرار گرفتن مجموع صفحات و واشرها مابین دو صفحه ضخیم و فشرده شدن آنها به یکدیگر توسط تعدادی پیچ محکم کننده، مبدل حرارتی صفحهای ساخته میشود.

فروشگاه مبدل حرارتی

مبدل های حرارتی با هدف خنک کردن سیال گرم و یا گرم کردن سیال با دمای پایین و یا هر دو مورد استفاده قرار می گیرند.

مبدلهای حرارتی در انواع مختلف لولهای(Tubular Heat Exchanger)، پوسته و لوله (Shell & Tube Heat Exchanger)، صفحهای (Plate Heat Exchanger) ،مبدل حرارتی هوا خنک یا پره ای (Fin Heat Exchanger)و …

مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس

انواع تجاری بزرگتر مبدلهای حرارتی صفحهای از گسکت (gaskets) استفاده میکنند در حالی که انواع کوچکتر بیشتر زردجوش (brazed) میشوند.

خرید مبدل حرارتی

مبدلهای حرارتی صفحهای برای انتقال گرما بین گاز مایع و یا جریانهای دو فاز استفاده میشوند. مبدل های حرارتی صفحهای هپاکو با راندمان حرارتی بالا و بازدهی مناسب جایگزین مناسبی برای مبدل های حرارتی رایج ( مانند مبدل های پوسته و لوله، منابع دو جداره، منابع کویلی ) میباشند.

قیمت مبدل حرارتی صنعتی

هنگامی که در مبدل حرارتی یک سیال استفاده میشود، این سیال میتواند مایع – مانند آب یا روغن- و یا هوای در حال حرکت باشد.

برای کاربردهای مختلف انواع خاص واشرها مانند ویتون (Viton) و سیلیکونی (Silicone) نیز قابل استفاده هستند. در مقایسه با دیگر مبدل های حرارتی عملکرد بسیار بهتر و وزن خیلی کمتری داشته و به خاطر همین راندمان بالا ، در کاربردهای مختلف صنعت و ساختمان استفاده می شوند.

مشخصات جدول توضیحات قیمت دستگاه برش لیزری فایبری
خواندن

11. مزیت اقتصادی کاهش هزینه :استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس جوشی علاوه بر هزینه اولیه خرید به دلیل مزایای بیشماری نظیر راندمان بالا ابعاد مناسب تر ، حمل و نصب آسانتر و لوله کشی کمتر از هر لحاظ اقتصادی ترین گزینه در کاربری های حرارتی و برودتی محسوب می گردند.

فروش مبدل حرارتی دانفوس

فاصله بین صفحات فلزی در هر دو کانال حلزونی، با استفاده از پین های فاصله انداز که به ورق فلزی جوش می شوند ، حفظ می شود.

کلاف گرم به محصولاتی گفته میشود که بوسیلهی غلتکها در کوره، طی فرآیند حرارتی بالاتر از 1000 فارنهایت، اسلب یا شمش را به ورقهای نازکتر تبدیل مینمایند.این محصول بصورت کلاف یا ورق (sheet) در بازار یافته میشود.

همچنین از جدول (4) میتوان دریافت با این میزان احداث نیروگاه تجدیدپذیر نیازی به مشارکت در بازار روز – قبل نیست و مشترک میتواند تمام برق مورد نیاز خود را در بازار زمان – واقعی خرید/فروش کند.

مزایای ومواردی که شما را مجاب می کند از مبدل حرارتی صفحه ای استفاده نمایید؟ مورد استفاده در ساختمانهایی که امکان جابجایی منابع با حجم بالا و یا امکان ساختن منبع ذخیره آب گرم مصرفی در محل را ندارند.

به همین جهت میتوان گفت که مبدل حرارتی صفحه ای، یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در سیستم های سرمایشی و گرمایشی، با کمترین هزینه و بدون اتلاف انرژی میباشد.

یکی از عمده مشکلاتی که معمولا در هنگام کار این مبدلها بوجود میآورند عدم آب بندی کامل و صحیح واشرها میباشد.

مبدلهای گرمای صفحهای معمولا به جریان سیال با فشار پایینتر از bar 25 و دمای کمتر از ۲۵۰ درجه سانتیگراد محدود میشود.

فروش مبدل حرارتی در اصفهان

که معمولا از R ( مقاومت گرمایی لوله ها) صرف نظر میکنیم . این مطالعه، کاربرد الگوریتم زنبور عسل جهت طراحی بهینه مبدل گرمایی صفحه ای پره دار از دیدگاه اقتصادی را نشان می دهد.

پلیت مبدل حرارتی صفحه ای

کاربرد مبدلهای گرمایی در خودروسازی، صنایع غذایی، پالایشگاهها، تبرید، برودت، برجهای خنککننده، بخار سازهای هستهای، تهویه مطبوع، نفت و گاز استفاده میشوند.

مزایای بی شمار این مبدلها باعث گردیده که در صنایع مختلف نظیر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی، صنایع شیمیایی، صنایع نفت و گاز یا پتروشیمی، ساختمانها، بیمارستانها و غیره از این نوع استفاده گردد.

مبدلهای صفحهای پره دار به وفور برای مصارف چگالش در واحدهای مایع سازی بخار و همچنین در صنایع شیمیایی و تبرید، گرمایش و سرمایش، تهویه سیستمهای بازیابی گرمای اضافی، در توربینهای گازی، نیروگاههای هستهای و مهندسی پیشرانه بوجود آمده اند.

قیمت مبدل حرارتی دانفوس

درواقع چه به لحاظ توان عملکردی و چه به لحاظ بهینه سازی مصرف انرژی. فرآیندهای تبادل انرژی و گرما در درون دستگاه مبدل حرارتی به گونه ای است که برای اپراتورهای دستگاه نیز هیچ خطری را به همراه نخواهد داشت.

در این ریزشبکه وظیفۀ تبدیل انرژی را با یک ترانس به عهده دارد که در معادله (9) مدل شده است.

ترازو دیجیتال شیشه ای قیمت
خواندن

قیمت مبدل دانفوس

همچنین خنککننده ترکیبی (یا کولرهای هوایی ترکیبی) را می توان نام برد که یک برج خنک کاری، خنککننده روغن و کولر هوای را در یک واحد ترکیب میکند که فضای مورد نیاز را کاهش میدهد و راندمان را بهبود میبخشد.

هوا خنک؛ مبدلهای حرارتی خنک شونده با هوا معمولاً در وسایل نقلیه یا سایر تجهیزاتی که در آن منبع آب خنک دائمی در دسترس نیست، استفاده میشود. Th is art icle was created by G​SA C​ontent Gen erat᠎or D᠎emov᠎ersion!

این مزیت باعث میگردد در چیلرهایی که نیاز به آب با دمای نزدیک به صفر دارند از این مبدل ها استفاده شود.

و باعث به افزایش طول عمر سیستم های تهویه شده و هزینه ها را تا حد زیادی کاهش داده است .

این مبدل ها از جنس استنلس استیل 316 ساخته شده و دارای طول عمر بسیار زیاد می باشد و بهترین جایگزین منابع دو جداره ، منابع کویل دار و مبدل های پوسته و لوله در کاربردهای تاسیساتی و کلیه مصارف صنعتی می باشد.

البته همانطور که گفتیم، پرکاربردترین نوع مبدل حرارتی، پوسته و لوله است و بقیه بسته به شرایط مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

در گوشههای هر صفحه مجرایی جهت ورود و خروج سیال گرم و سرد در نظر گرفته شده است و موقعیکه صفحات روی هم فشرده میشوند این محلهای سوراخ شده در یک خط مستقیم قرار میگیرند.

با توجه به اینکه تهیه و خرید مبدل حرارتی نیازمند آشنایی با فاز دو سیال و فشار کاری پروژه و نحوه انتقال دمای دو سیال دارد اطلاع دقیق از روش کار و ویژگی های هر مبدل کمک بسیاری در انتخاب و خرید خواهد نمود.

اینکه از کدام روش برای پاستوریزه کردن استفاده شود بستگی به هدف پاستور کردن دارد. لازم به ذکر است که مبدلهای حرارتی صفحه ای برای کاربردهای با فشار بالا مناسب نیستند، زیرا ممکن است واشرها به دلیل فشار سیستم از جای خود خارج شوند.

در مواردی که لازم است حجم و وزن مبدل کم و در عین حال بازده مبدل بالا باشد از مبدل های پره دار استفاده میشود.

مبدل صفحه ای به دلیل وزن کم و ابعاد نسبتا کوچک، نصب آسانی نیز دارد. بدلیل ضخامت کم صفحات این مبدل و همچنین شیارهایی با قطر کم جهت عبور سیال و بوجود آمدن جریان مغشوش و گردابی ، ضرایب انتقال حرارت آن بالاتر از انواع دیگر مبدلها می باشد.

در مبدلهای مختلف آرایش جریان میتواند متفاوت باشد. نحوه توزیع جریان میان این صفحات نیز به دو طریق یک طرفه و قطری می باشد.در طراحی های گذشته به دلیل ایجاد توزیع بهتر و یکنواخت سیال از حرکت قطری استفاده میشد ولی در طراحی های جدیدتر این مهم از طریق طراحی مناسب شیارها در قسمت فوقانی و تحتانی صفحه انجام شده و دیگر نیازی به صفحه های قطری که ضرورت وجود دو نوع پرس متفاوت را ایجاد می کنند، نخواهد بود.

مهمترین نکته در نصب مبدل صفحه ای نحوه اتصال لوله های ورودی و خروجی می باشد. جهت اتصال صفحات این نوع مبدل صفحه ای از واشر های مخصوص لاستیکی جهت آب بندی و جهت دهی جریان ما بین صفحات استفاده می شود.

مشاوره وکیل آنلاین طلاق رایگان و ۲۴ ساعته
خواندن

مبدلهای هوا خنک از نظر شکل جریان، از نوع متقاطع بوده و جریان هوای لازم برای خنک کردن سیال داخل لولهها به وسیله یک فن تأمین میشود.

برای بیش از 25 سال APV نیاز به کارایی بالا و مطمئن را در سیستم Evaporator ها و کندانسورهای خنک شده مایع (Liquid Cooled Condensors) با مبدل های ParaWeld خود مرتفع ساخته است.

از آنجا که در این مبدل­ های حرارتی سیال دارای آشفتگی جریان بالا در سرعت­ های پایین می ­باشد، در مواردی که سیال مورد نظر دارای لزجت بالا باشد کاربرد دارد.

به سبب آشفتگی بالای جریان سیال در مبدل حرارتی صفحه ­ای، تبادل حرارت با بازدهی بیشتری انجام می گردد. یکی از نکات مهم در هنگام استفاده از مبدل حرارتی صفحه ­ای، پرهیز از تغییرات ناگهانی در فشار کارکرد می باشد.

یکی از این آرایشها به صورت موازی مختلف الجهت میباشد. نیاز به مبرد کمتر: یکی از مزایای مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس در چیلرها نیاز به شارژ مبرد کمتر در حدود ۰/۱۷ نسبت به انواع دیگر مبدل حرارتی می باشد.

مبدل حرارتی صفحه ای این قابلیت را دارد که اختلاف دمای بین ورودی یک سیال و خروجی سیال دیگر را به کمتر از ۱ درجه سانتیگراد برساند.

این مبدل­ ها در مجموع نسبت به انواع دیگر سبک­تر هستند. آنچه باعث اهمیت و وجه تمایز این دستگاهها نسبت به نمونه های مشابه شده است، وجود سطوح وسیع و گسترده برای انتقال حرارت بین مایعات است که باعث افزایش بسیار زیاد راندمان دستگاه می شود و آن را مقرون به صرفه می کند.

مبدل صفحه ای چگونه کار می کند؟ نقش مهم در آب بندی مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار توسط واشرها انجام می شود.

تلفیقی از مبدل های صفحه ای واشردار معمولی (GPHE) و مبدل های حرارتی بریز ( BPHE) است که با وجود آب بندی با گسکت، به دلیل تعبیه خاص پیچهای فشاری در فریم آن ظاهری فشرده (Compact) شبیه به مبدلهای بریز دارد.

اما در برخی مبدل ها به دلیل وجود پره های هدایتی داخل صفحات، رعایت جهت صحیح و محل ورود و خروج، در راندمان مبدل موثر است.

به طور مثال وظیفه ی مبدل روغن، جابه جایی گرما از مدار روغن داغ به فضای بازهوا یا مدار آب است.

مبدل های حرارتی wideGap می توانند با کانال های عریض-عریض یا عریض-باریک چیده شوند. با توجه به نحوه­ طراحی مبدل حرارتی صفحه ای، باز کردن آن برای تمیز کردن یا بازبینی آن­ها به سادگی انجام می پذیرد.

سطوح ما بین لاملاها برای تمیز کاری شیمیایی مناسب هستند. به عنوان بخشی از این توافقنامه، شرکت دانفوس تامین کننده کمپرسورها، تجهیزات الکترونیک و انواع مبدل برای کریر خواهد بود.

مبدل های حرارتی پوسته و لوله ای بر حسب تعداد پاس های پوسته و لوله این مبدل ها خود دارای انواع مختلفی می باشند و ساده ترین آنها، دارای یک پاس پوسته و یک پاس لوله است که در شکل زیر نشان داده شده است.

مطلب پیشنهادی

تفاوت لیبل گلاسه با لیبل صدفی Copy (3) Copy

��������� �ǁ ����� ���� ����� �ǁ ���� ����� ������ ����� ������ �� �� ���� ����. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *