آیا پروتئین های گیاهی باکتری ها را می کشند؟

[ad_1]

محققان آزمایشگاه ملی بروکهاون در ایالات متحده در یک مطالعه اخیر پروتئین گیاهی را شناسایی کردند که سلول های باکتریایی را از بین می برد. کشف این مدل جدید ضد باکتری می تواند منجر به توسعه داروهای جدید شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از STD، در یک مطالعه اخیر، محققان آمریکایی از کشف پروتئین غیرمعمولی خبر دادند که برای باکتری ها کشنده است. کشف یک پروتئین غیرمعمول که سلول های باکتریایی را از بین می برد، می تواند به مکانیسم توسعه آنتی بیوتیک های خاص کمک کند و راه را برای توسعه داروهای جدید هموار کند.

در این مطالعه که یافته‌های آن در مجله PLOS ONE منتشر شد، دانشمندان توضیح دادند که چگونه پروتئینی که به اشتباه ایجاد شده است، عملکرد آمینوگلیکوزیدها، گروهی از آنتی‌بیوتیک‌ها را تقلید می‌کند.

پروتئین تازه شناسایی شده می تواند به عنوان الگویی برای دانشمندان برای رمزگشایی از خواص کشنده این داروها در باکتری ها باشد که به نوبه خود راه را برای توسعه آنتی بیوتیک های جدید هموار می کند.

چرا نمی توان در استوری اینستاگرام موسیقی گذاشت؟ - باشگاه خبرنگاران
خواندن

پل فریموت، زیست شناس در آزمایشگاه ملی بروکلین که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: شناسایی اهداف جدید در باکتری ها و استراتژی های جایگزین برای کنترل رشد باکتری ها از زمان کشف اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. باکتری ها در برابر چندین آنتی بیوتیک معمولی مقاوم می شوند و بسیاری از دانشمندان و پزشکان نگران احتمال اپیدمی های بزرگ این باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک هستند.

آیا پروتئین های گیاهی باکتری ها را می کشند؟

فرموت گفت: «آنچه ما پیدا کردیم تا تبدیل شدن به یک دارو فاصله زیادی دارد، اما اولین قدم این است که مکانیسم آن را درک کنیم. ما یک پروتئین منفرد را شناسایی کرده‌ایم که اثر ترکیبی ترکیبی از پروتئین‌های غیرمعمول ساخته شده در هنگام درمان باکتری‌ها با آمینوگلیکوزیدها را تقلید می‌کند. این به ما راهی برای مطالعه مکانیسم کشتن سلول های باکتریایی می دهد. در نهایت، خانواده جدیدی از بازدارنده ها می توانند برای انجام همین کار ایجاد شوند.

قتل عام قطب! - ایسنا
خواندن

محققان آزمایشگاه، که معمولاً بر تحقیقات مرتبط با انرژی تمرکز می‌کنند، هنگام راه‌اندازی این پروژه به کشف جدیدی که برای سلامتی انسان مفید باشد فکر نکردند. آنها از اشرشیاکلی برای مطالعه ژن های دخیل در ساخت دیواره سلولی گیاه استفاده کردند.

این تحقیق می تواند به دانشمندان کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه ماده گیاهی (زیست توده) را به سوخت های زیستی کارآمدتر تبدیل کنند. در این مطالعه، زمانی که محققان بیان یک ژن گیاهی خاص را روشن کردند و به باکتری اجازه ساخت پروتئین دادند، رشد سلول بلافاصله متوقف شد.

فرموت گفت: «این پروتئین اثر سمی حاد روی سلول ها داشت. تمام سلول ها دقایقی پس از بیان این ژن از بین رفتند.

محققان دریافتند که این سم یک پروتئین گیاهی نیست، بلکه مجموعه ای از اسیدهای آمینه (ساختمان پروتئین ها) است. بر اساس یافته های فعلی، تنها یک پروتئین غیر معمول ممکن است برای اثر سمی کافی باشد. نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این پروتئین تک گیاهی غیرمعمول سلول‌ها را با همان مکانیسمی که ترکیب پیچیده پروتئین‌های غیرمعمول تولید شده توسط آنتی‌بیوتیک‌های آمینوگلیکوزید تولید می‌شود، می‌کشد، اما مکانیسم دقیق مرگ سلولی هنوز یک معما است.

اخبار خودرو و مشخصات خودرو را در خودروبانک دنبال کنید - باشگاه خبرنگاران
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
soursec

مطلب پیشنهادی

راهی برای نجات کارگران از اجاره های سنگین

[ad_1] یک فعال کارگری معتقد است بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران ایجاد تعاونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *